URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Mai 2015, 22:54

Autostrăzi mai scumpe: 21 de milioane de euro pentru un kilometru!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Guvernul schimbă standardele de cost vizând construcţia de autostrăzi, estimând că va cheltui, în funcţie de relief, între 5 şi 21 de milioane de euro pentru fiecare kilometru de şosea rapidă, din cei 1300 de km promişi.

Situaţia a fost făcută publică de Digi24.ro, care face şi o comparaţie şi cu preţurile de acum 5 ani, când preţurile etalon adoptate de Guvern erau de câteva ori mai mici - între 4 şi 6 milioane de euro pe kilometru.

Noile standarde de cost sunt incluse în Master Planul pentru Transporturi, document de care depind banii europeni pentru infrastructură pentru următorii cinci ani şi care nu a fost deocamdată aprobat de Bruxelles, arată sursa citată.

Astfel,  cel mai scump tronson de autostradă va fi cel dintre Posada şi Surduc de pe Comarnic-Braşov, unde cei din Ministerul Transporturilor estimează că vor plăti în medie peste 21 de milioane de euro pentru fiecare din cei 36 de kilometri de şosea de mare viteză prin munte.

Scumpă va fi şi porţiunea de 86 de kilometri dintre Curtea de Argeş şi Sibiu, parte a autostrăzii Sibiu-Piteşti, unde Compania de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi (CNADNR) estimează că va plăti între 17 şi 18 milioane de euro pentru fiecare kilometru.

Potrivit Digi24.ro, standardele din 2010 avansau un cost de aproape trei ori mai mic pentru construirea unui kilometru de autostradă la munte. „Când vorbim de 6 milioane de euro autostradă de munte nu sunt incluse lucrări de artă, poduri, nu este inclus iluminatul, parcări, spaţii de servicii”, a declarat jurnaliştilor Valentin Stoica, reprezentantul unei firme de proiectare.

Noile standarde cuprind toate acestea, spun specialiştii. Aşa s-ar explica şi de ce preţul etalon pentru un kilometru de şosea de mare viteză la deal a urcat de la 5 la 8,7 milioane de euro, iar cel pentru un kilometru de autostradă la câmpie de la 4 la aproape 5 milioane de euro.

De precizat însă că aceste standarde de cost sunt doar orientative. Cât va cheltui statul pentru realizarea autostrăzilor promise depinde în fapt de cât vor cere constructorii care participă la licitaţii.

Pentru autostrăzile din vestul ţării aflate acum în lucru, România a cheltuit între 3 şi 7 milioane de euro pe kilometru, mai arată sursa citată.

Cât priveşte situaţia în celelalte ţări, Digi 24 îl citează pe Narcis Neaga, şeful CNADNR, conform căruia la şes, în Croaţia, se plăteşte 6,6 milioane de euro de kilometru, Slovenia - 6,29 milioane de euro, Germania - 8,5 milioane de euro şi Slovacia - 9.5.

Conform guvernanţilor, România vrea să construiască până în 2030 aproape 1.300 de kilometri de autostradă.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON