URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Octombrie 2013, 17:30

Megaproiect de 75 milioane euro! Primarul Ilie Bolojan vrea o centură metropolitană lungă de peste 35 kilometri

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea ţinteşte sus şi cu bătaie lungă! Consiliul Local se întruneşte sâmbătă, chiar de Ziua Oraşului, în şedinţă extraordinară pentru a aproba demararea procesului de pregătire a unui proiect strategic integrat la nivelul Oradiei şi al întregii zone metropolitane care să fie finanţat în perioada de programare 2014-2020.

Estimat la nu mai puţin de 75 milioane euro, proiectul susţinut de municipalitate şi de comunele limitrofe vizează construirea unei şosele de centură pentru întreaga Zonă Metropolitană Oradea, îmbunătăţirea transportului în comun în reşedinţa de judeţ şi extinderea acestuia în comunele vecine, amenajarea de parcuri industriale în proximitatea inelului metropolitan şi calificarea forţei de muncă pentru a putea fi angajată pe noile platforme industriale.

Centură metropolitană

"Conform proiectului, cea mai mare sumă, de circa 50 milioane euro, ar urma să fie alocată către infrastructura de transport. Este vorba de circa 35-40 kilometri de şosea de centură nouă care să pornească din DN 1 Oradea - Cluj. Centura va ocoli localitatea Oşorhei pe undeva prin Alparea, va ocoli Băile Felix undeva între staţiune şi Hidişel, va trece pe lângă Nojorid şi va înainta spre Sântandrei, urmând să traverseze pe un pod Crişul Repede undeva spre Sântion şi să înainteze pe lângă Comau cu ieşire la Biharia astfel încât traficul greu să ocolească în totalitate cartierul Episcopia", a declarat primarul Ilie Bolojan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Inelul metropolitan ar urma să se conecteze la viitoarea autostradă Transilvania undeva în zona comunei Biharia. Traseul şoselei de centură este deocamdată doar orientativ, acesta urmând să fie stabilit de specialişti.

Terenuri pentru dezvoltare

Ca un prim efect, centura metropolitană va scoate traficul greu din cartiere precum Episcopia, Rogerius şi Ioşia şi va genera noi zone de dezvoltare imobiliară şi industrială.

"Interesul nostru strategic este să extindem Oradea către câmpie, pentru că acolo avem zone de dezvoltare, infrastructură adecvată şi pregătim cinci pasaje peste actuala şosea de centură. Municipiul reşedinţă de judeţ ar putea oferi potenţial de dezvoltare oricăror companii care vor să vină în această zonă", a spus edilul.

Potrivit primarului Bolojan, ringul metropolitan va genera dezvoltare atât municipiului reşedinţă de judeţ cât şi comunelor limitrofe. "De-a lungul centurii vor apărea noi zone de dezvoltare pe care s-ar putea dezvolta parcuri industriale. Vor apărea nu mai puţin de 80 de hectare de teren pe care se pot iniţia dezvoltări industriale numai pe terenurile delimitate de linia ferată şi intravilanul comunei Sântandrei sau în cartierul Episcopia", a spus edilul.

Transport în comun integrat

Construcţia noii centuri metropolitane va creşte calitatea transportului în comun în plan local. Prin intermediul acestui proiect, OTL ar putea beneficia de finanţări în valoare de circa 5 milioane euro pentru îmbunătăţirea parcului auto prin achiziţionarea de autobuze noi, performante şi puţin poluante.
Noile garnituri ar urma să asigure legătura între Oradea şi comunele limitrofe având în vedere că începând de anul viitor societatea de transport local va deservi inclusiv localităţile Sânmartin şi Borş şi are planuri de extindere în întreaga zonă metropolitană.

Numai cu sprijinul Consiliului Judeţean...

O componentă importantă a megaproiectului o mai constituie instruirea forţei de muncă locale pentru a putea performa în aceste parcuri industriale. "Având aceste parcuri industriale şi posibilitatea de transport rapid astfel încât elevii să poată studia direct în fabrică s-ar putea pune bazele unui învăţământ aplicat, bazat pe şcoli profesionale care să răspundă cererii de pe piaţa forţei de muncă", a declarat Bolojan.

Potrivit primarului, noul proiect ar avea un impact major asupra întregii zone, acesta urmând să afecteze nu mai puţin de 250.000 de locuitori şi să genereze cea mai mare concentrare economică la nivel regional. "Sper ca acest proiect să primească sprijin inclusiv de la Consiliul Judeţean, pentru că este un proiect fezabil şi corect pentru dezvoltarea judeţului Bihor", a declarat edilul.

Pentru a putea obţine finanţare în următorul ciclul bugetar, megaproiectul ringului metropolitan susţinut de Oradea şi localităţile învecinate va trebui aprobat în cadrul Consiliului de Dezvoltare Regională, organism de format din reprezentanţii celor şase judeţe deservite de Agenţia de Dezvoltare Nord-Vest.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
44 Comentarii
PROIECT MAI VECHI
Proiect mai vechi dar foarte bun. !
Postat 18 Octombrie 2013, 21:13 de ZORBA GRECUL
asa e!
@scout: da, ai dreptate, sunt si alte chestiuni care trebuiesc rezolvate, trebuie insa sa vedem cine ar trebui sa le faca si daca au legatura cu al treilea drum. Aeroportul e al consiliului judetean, exista proiecte pentru dezvoltarea lui cu bani europeni, n-are treaba primaria. CET-ul da, e o problema, dar si aici e un proiect tot cu bani europeni in mare parte, nu stiu in ce stadiu e si cred ca si primarul are o vina ca e frig in unele zone. Cu parcarile te contrazic, in spatele blocului ala de pe Vladimirescu e o parcare care e tot timpul goala, mai e aia de langa teatru, goala si ea. E pe terminate aia de la tribunal, cea de la subsolul Oradea Plaza e goala, cea din fata catedralei noi asijderea. Locuri ar fi, eu zic insa ca mentalitatea ne omoara aici, rumanul e obisnuit sa parcheze unde vrea el, daca se poate sa-si duca masina pana in scara blocului sau in biroul primariei unde are el treaba, n-are face 200 de metri pe jos nici sa-l pici cu ceara. Toate astea insa n-au treaba cu noul drum, vorbim aici de-o zona metropolitana de vreo 250 de mii de locuitori, asa trebuie gandit, daca ne gandim doar la Oradea ajungem ca Zalau, un oras al nimanui. faptul ca se va construi noul drum, cand va fi asta nu stiu, nu are nimic de-a face cu aeroportul sau parcarile, sunt proiecte diferite, banii sunt in proportie foarte mare veniti de la UE, noi trebuie doar sa-i folosim, nu sa ne lamentam.
Postat 10 Octombrie 2013, 22:59 de dan oradeanul
PE ROSU POTI TRECE NUMAI O Data
@dan oradeanul: Faptul ca te speli pe maini dupa utilizarea toaletei nu e un motiv de lauda (e un act de normalitate), sau altfel spus daca ai stat la VERDE de mii de ori si te-ai apucat sa treci pe ROSU poate nu vei mai apuca sa treci vreodata nici macar pe verde (referitor la faptele bune ale primarului). Cand Filip a luat tramvaiele Siemens cu 2 milioane de euro bucata am zis ... cata nesimtire (Bolo l-a un moment dat dorea sa ii dea in judecata pe fosti, dar s-a razgandit doar nu platea de la el)... dar cand se fac lucrari pe zeci demilioane de euro cand costul lor ar fi mult diminuat... nu pot sa raman la panselute si la minireclama Fekete Boutique... Imi aduc aminte de maxibannerele candidatilor din perioada alegerilor!!! Lucrarile, proiectele ce se fac in Oradea se fac pt. BINELE SI FOLOSUL tuturor oradenilor nu doar pt. CEI CARE AU CONTRACTE cu PRIMARIA. Capacele de canal nu au fost propriu-zis doar capace au fost lucrari de inlocuire camine care costa, doar ASTEA AU RASUFLAT –daca soferii fura milioane de la Selina, cat fura la lucrari firma insasi? Podul MACIO ar costa cu minim 500.000 EURO daca garantia MACIO ar fi fost constituita… daca dumneata nu platesti 10 lei impozit te trece la executari silite cu penalitati etc. Iar daca pt. dumneata 500.000 EURO inseamna pierderi minore atunci ce sa mai spun (sunt 7% din suma achitata de oradeni ca si persoana fizica pana acum in 2013)… Iar echipa de consilieri,PRIMARUL si-o alege astfel incat sa fie inconjurat doar de YESMANI (zis elegant). Puterea te ameteste!!! Iar faptul ca EXECUTIVUL e om si mai greseste nu ma incalzeste deloc... gandeste-te ca esti in trafic ai verde si el ca om greseste o data si trece pe rosu si da peste tine .... Ca de aceea sunt consilieri si alti angajati in Primarie sa-i asculti si pe ei... de aceea se zice ca e bine sa masori de mai multe ori si sa tai o data…
Postat 10 Octombrie 2013, 17:39 de Adi Oradeanul
explic
Eu am explicat care ar fi prioritatea pentru Oradeni in primul rand. Nu cred ca noi suferim pentru ca traficul dinspre Ungaria trece actualmente pe centura actuala. E pe 4 benzi si cei care vin dinspre Bors ajung destul de repede la Selgros. Cred ca ar fi un moft sa facem al treilea inel pentru un oras de 150mii de locuitori. In schimb, oamenii de aici sufera de frig, soferii/turistii nu pot sa-si lase masina in centru, iar tinerii nu pot zbura spre Anglia/Olanda/Germanai/Italia, asa cum pot s-o faca cei din Debretin (vezi wizzair, asta ar fi ideea unui aeroport). Toate acestea se pot moderniza din bani UE (ai dreptate, contractate de diferite institutii). Al treilea inel n-ar rezolva nimic, ar aduce doar beneficii speculatorilor de terenuri.
Postat 10 Octombrie 2013, 17:26 de scout
gata, m-am prins!
@Adi oradeanul: gata, m-am prins, tu vrei sa se faca, dar sa se faca putin, sa astupam canale, sa reparam niste tevi, un pic acolo, sa dea bine la popor. Cate putin la fiecare, sa ajunga la toti :) Exemplele date de tine ca fiind nerealizari sunt minore, parca le-am mai combatut si cu alte ocazii. Poate doar CET-ul sa fie serios, desi si aici e de discutat pro si contra gazului, pistele de biciclete transfrontaliere sunt niste mofturi de dragoste intre popoare, tare as vrea sa vad cati or sa le foloseasca, turbogiratia a fost singura solutie fezabila cu bugetul actual si e aprobata de Politia rutiera, podul de la Macio va fi un castig pentru oras care ne costa foarte putin... in rest... capace de canal?! Sa fim seriosi... Cat despre lasatul pe altii s-a vazut, exemplu e aeroportul si drumul spre Beius, era treaba altora sa le rezolve si vedem cat sunt de rezolvate. PS: Adi, astora le merge greu serverul, posteaza doar o data si asteapta (pana la jumate de ora) sa-ti apara mesajul
Postat 10 Octombrie 2013, 16:31 de dan oradeanul
si cum era mai bine?
@Adi oradeanul: sa nu se faca deloc?! Adica daca unu' pe langa Beius a fost talhar si a facut terenul ala de fotbal in panta, noi la Oradea sa nu mai facem nimic, de frica c-or fi unii ca s-ar putea sa fure?! Am mai zis si repet, e treaba statului, prin fisc sau ministerul justitiei sa-i prinda pe banditi, nu a primarului! Primarul unei comunitati respectabile vine cu proiecte de dezvoltare, care sa imbunatateasca viiata urbei. Da, chiar si pentru delocarea Perindului si a celor de la Comodi ar merita ca orasul sa investeasca, altfel cele doua firme vor muri sufocate de restrictii de circulatie pentru ca azi sunt in zone de case! Asa se putea spune si despre celelalte firme de pe Borsului, venea Emerson sau Faist fara sa aiba utilitati? Mergeau la Cluj si noi ramaneam cu regretele ca noi n-avem primar destoinic! Hotii la puscarie, votez, dar sa lasam primarul sa vina cu idei, ce treaba are primarul cu hotii?! @scout: ce sa dam, batrane, banii pe care nu-i avem?! Ca aici e vorba de bani europeni, aia ni-i dau pe proiecte, nu pe slogane! La aeroport si CET s-a facut proiecte, vor veni si acolo, n-are a face drumul asta cu CET-ul.
Postat 10 Octombrie 2013, 15:48 de Dan oradeanul
CATIVA nu este EGAL cu MAJORITATEA
@Dan Oradeanul: E bine ca se face ceva, dar e bine cand se face ceva cu CAP. Am avut si avem terenuri de fotbal in panta, parcuri in sate cu panouri solare dar fara drum de acces pana acolosi fara apa curenta si canalizare, drumuri facute praf (vezi cele din zona Beiusului) ... multe cu fonduri europene, cu contributii mici de 10-15% din partea Ro, dar...revenind la Oradea daca de ex. in Parcul Industrial Eurobusiness 2 Oradea se investesc 12,27 EURO/MP fara TVA la 23,8 hectare rezulta vreo 4 milioane de euro fara TVA plus aproape 1 milion de euro pt drumuri de acces, iar firmele ce vor ocupa parcul sunt in principal firme relocate din Oradea (PERIND, Comodi, etc.) iar unele vor fi doar depozite... in cat timp vor genera castiguri suplimentare pt. oras si amortiza investitiile facute? Dragi Administratori: Va rog stergeti postarile dublate MULTUMESC!
Postat 10 Octombrie 2013, 15:37 de Adi Oradeanul
ajunge
Ar ajunge sa faca racordarea Santaul Mare - Calea Borsului pe 4 benzi. Daca ungurii termina soseaua rapida in 5-6 ani sa nu trecem prin Episcopia-Biharia pe 2 benzi sa ajungem la ea. Restul sa dam pe CET, aeroport si parcare subterana in centru!
Postat 10 Octombrie 2013, 15:36 de scout
bun, si ce facem?
@Adi oradeanul: si ce facem, nu mai facem nimic?!?! Da, e posibil sa coste mai mult, e posibil sa conteste altii, dar ce facem, stam si nu mai facem nimic?! Bolojan lanseaza ideea ca asta ca facand parte din zona metropolitana, cine ai vrea s-o conduca pe zona asta, primarul Hidiselului de Jos?! Unde scrie ca va plati Oradea pentru asta sau numai oradenii?! Sau pentru bretelele de acces catre oras cine ai vrea sa plateasca?! Hai, dom'ne Adi ca prea esti Gica contra...
Postat 10 Octombrie 2013, 15:21 de dan oradeanul
DA
Da, deci despre asta vorbeam.....
Postat 10 Octombrie 2013, 15:20 de Viki
75 e doar inceputul...
“…centura Sibiului costa cât nu face. Prezent la taiat panglici de ziua nationala a României, Emil Boc, premierul României, a recunoscut de altfel ca varianta fostei Capitale Europene a fost “cam scumpa”. Estimata initial la putin peste 50 de milioane de euro, centura a costat la final putin peste 70 de milioane de euro. 75% finantare ISPA, 25% partea României. Pentru cei 23 de kilometri, gata în sapte ani, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a platit în jur de 20 de milioane de euro. Din pacate însa, vom mai plati pentru aceasta centura înca jumatate din valoare. Asta pentru ca primul constructor, firma italiana Todini Construzioni Generali Spa, care a contractat lucrarile în 2003, a obtinut o decizie care obliga statul român la plata altor 11 milioane de euro. În acest moment, decizia Comisiei de Adjudecare a Disputelor (CAD) se gaseste pe masa instantei arbitrale. Ce-i drept, pâna la finalizarea arbitrajului nu platim nici un ban. Dar pâna atunci avem de onorat însa contractele cu casele internationale de avocatura care ne apara. CNADNR a platit deja Casei de avocatura Corbett & Co. aproape 670.000 de euro.” Deci la Oradea 75 milioane pentru 35 de kilometri… platiti de Oradea… De ce? Nu tine de CNADNR? S-a transferat Bolojan la MINISTER? Are terenuri cumparate pe traseul CENTURII (Ring-ului pt. “SPECIALISTI”)? Se asteapta alte zecidemilioane de euro pt. pasaje, bretele, legaturi cu noua CENTURA? Si ziceam de Mihai Groza ca sifona 100.000 RON in parcul din fata Bisericii cu LUNA in 2008 (dupa spusele lui Bolojan)… terenul la preturi foarte mici... Utilitatile le sunt aduse gratis la poarta (un lucru foarte bun, din pacate nu sunt obligati sa se conecteze la sistemul de termoficare, nu sunt chiar atat de prosti investitorii incat sa accepte), dar la niste costuri superumflate (milioane si zeci de milioane de euro). Daca tragem linie recuperarea investitiilor in utilitati se face in zeci de ani si ramane Oradea si fara terenuri.... E rentabil nu? @oradeanul de bine: Oradea a fost actionar la firma de distributie gaze dar a preferat sa isi vanda partea altora... iar acum ne plangem ca acestia nu isi extind reteaua... P.S. Si CET Suceava e pe gaz, inchis si asteapta sa faca o firma privata o noua centrala... Va fi iarna CUTITELOR LUNGI pt. EXECUTIV ... va depinde si de MAGISTRALELE de termoficare cat vor tine si de IARNA care nu va fi ca vara…
Postat 10 Octombrie 2013, 15:00 de Adi Oradeanul
nici vara nu-i ca iarna :)
@Adi oradeanul: scuze pentru postarea de trei ori, eu am vrut doar o data insa se pare ca site-ul are niste bug-uri. Si are cu siguranta ca mie, atunci cand am vrut sa-ti raspund, mi-a aparut mesajul tau in casuta de raspuns precum si adresa ta de mail, ceea ce nu e deloc in regula! Revenind la chestiune, eu stiu oameni care castiga foarte bine la firmele de pe Borsului, si nu unul doi. Peste tot in lumea normala daca vrei sa atragi investitori trebuie sa le asiguri conditii, drumuri, aeroporturi, utilitati, etc. Nu vine nimeni sa-si claeasca afacerea pe terenuri arabile, umbland pe drumuri desfundate sau cu apa de la cismea! Asa cum am spus anterior, e treaba fiscului sa fie cu ochii pe eisa nu fuga cu profiturile, nu a primarului! @anticomunistul: da, ai punctat bine, e vorba de 80-90% bani europeni, pai nici asa nu e bine?! Ne dau altii banii, noi numai trebuie sa facem treaba!
Postat 10 Octombrie 2013, 14:53 de Dan Oradeanul
IARNA nu-i ca VARA
@Dan Oradeanul: Pricep si dintr-un post (nu era nevoie sa repetati de 3 ori)... Chestiunea cu lohnul era la misto... Cati angajati au salarii mai mari de media pe tara sa zicem... 5%? De pe urma lor se transfera o parte din impozitul pe venit... Alt castig pentru Oradea? Majoritatea salariatilor din Parcurile Industriale sunt din comunele limitrofe... Firmele au scutiri de impozite pe cladiri si terenuri ba mai mult pot cumpara terenul la preturi foarte mici... Utilitatile le sunt aduse gratis la poarta (un lucru foarte bun, din pacate nu sunt obligati sa se conecteze la sistemul de termoficare, nu sunt chiar atat de prosti investitorii incat sa accepte), dar la niste costuri superumflate (milioane si zeci de milioane de euro). Daca tragem linie recuperarea investitiilor in utilitati se face in zeci de ani si ramane Oradea si fara terenuri.... E rentabil nu? @oradeanul de bine: Oradea a fost actionar la firma de distributie gaze dar a preferat sa isi vanda partea altora... iar acum ne plangem ca acestia nu isi extind reteaua... P.S. Si CET Suceava e pe gaz, inchis si asteapta sa faca o firma privata o noua centrala... Va fi iarna CUTITELOR LUNGI pt. EXECUTIV ... va depinde si de MAGISTRALELE de termoficare cat vor tine si de IARNA care nu va fi ca vara…
Postat 10 Octombrie 2013, 14:35 de Adi Oradeanul
ba da
@Adi Oradeanul: eu am citit cu atentie si am remarcat tot! doar ca am dezvoltat putin pasajul referitor la OTL si am exemplificat cu cateva aspecte recente.
Postat 10 Octombrie 2013, 14:32 de TDS
LOL
cati troli pe net!!!! Mai Miscarea poponara (e treaba ta ce orientare sexuala ai, nu trebuie sa ne spui si noua) numeste un pod facut de Filip in Oradea! Normal ca Bolojan nu le poate zugravi neavand ce. Si sa nu-mi spui despre podul de pe centura, ca ala impreuna cu cel aflat de ani buni in reparatii ( a se citi degradare) apartin de CNADR. Bolojan a facut, face si probabil va mai face greseli, dar realizarile lui nu pot fi comparate cu ale niciunui primar postdecembrist. Si inca un rand pentru tampiteii care au n-au treaba posteaza pe net: proiectul se va face pe bani europeni cu o minima contributie din partea municipialitatii. Spre deosebire de Filip, Bolojan daca a indatorat orasul (oricum mult mai putin decat a facut-o Filip) a facut-o pentru a cofinanta proiecte pe bani europeni, adica tradus pentru prosti : platim si noi 10-25% (in functie de proiect).
Postat 10 Octombrie 2013, 14:14 de anticomunistul
?!
@Adi oradeanul: ce are ce am scris eu cu ce scrii tu?! Asta ca sa nu spun ca e greu de inteles ca o primarie sa faca niste firme care sa tina profitu' in tara!!! Tu te plictisesti sau te exprimi mai greu?! Ca-mi vine greu sa cred ca poti gandi asa ceva... Daca vrei sa dezbatem problema lohn-ului, ai atunci trebuie sa subliniem ca e o munca in general necalificata, extrem de paguboasa pentru economia noastra. Nu ne alegem cu nimic altceva decat vanzarea fortei de munca ieftine, concuram cu chinezii si avem strict al transportului, nimic altceva. Aproape toate firmele de pe platformele de langa Oradea si nu numai angajeaza atat muncitori necalificati cat si personal cu inalta calificare, folosesc furnizori romani. E treaba statului prin organismele sale specializate sa stopeze transferul de profit in afara si in acest fel eludarea platii impozitelor, in nici un caz a primariei!!! @Viki: te rog sa nu te superi pe mine, dar daca esti asa de convinsa ca NICIODAA nu se va intampla altfel de cum zici, de ce nu emigrezi?:) Eu cred ca se poate si cred ca actualul primar e altceva decat am avut pana acum. Poate nu se inacdreaza 100% in idealul de primar, dar e cu siguranta mai bun decat alti
Postat 10 Octombrie 2013, 13:18 de dan oradeanul
Lamurire
Pentru florin si clau....''SARAC TAMPIT PREMATUR'' si "carcotas" este mama voastra ,care v-o facut. Problema nu este ca se face ceva in Oradea,mie personal imi este simpatic actualul primar. Problema este ca in tara asta , NIMENI si NICIODATA nu va face NIMIC fara ca o firma privata ,persoana ...etc ,sa fure cel putin 25-30 % din valoarea lucrarii.
Postat 10 Octombrie 2013, 11:06 de Viki
Sefu\', sunt eu...
...pupincuristul de serviciu ! Au trecut 10 minute si nu m-ati sunat, ce fac, mai pup, pardon, mai postez ?
Postat 10 Octombrie 2013, 11:05 de oradeanul de bine
apreciere
sper ca dl Bolojan sa nu citeasca comentariile ori chiar daca le citeste, sper sa nu-l afecteze. Sunt unele postari rautacioase si se vede ca sunt scrise dintr-o limitare nativa a intelegerii lucrurilor. Daca se face ceva, de ce se face asa, daca nu se face, de ce nu se face. Este limita de care ei nu pot trece, atat e plafonul inteligentei si nu ar trebuii sa ne afecteze nici pe noi si nici pe dl Bolojan. Este o categorie sociala cu care trebuie sa convietuim si care, in opinia mea trebuie ajutata. Este absurd sa nu vezi realizarile din timpul mandatului lui si mai mult, sa nu intelegi cum fumctioneaza administratia locala, de ce intarzie unele lucrari, sa nu intelegi ce inseamna licitatii si contestarea licitatiei numai ca cei ce au castigat licitatia sa nu poata incepe lucrarea sa se incadreze in timp. Este doar un exemplu marunt cu care se lupta administratia locala. Mai e un lucru, stiati ca, pe vremea lui Filip s-a incheiat un contract de exclusivitate cu o firma sa introduca gazul in oras, aceasta firma este in insolventa , nu mai are bani de extindere a retelei si nici o alta firma nu are voie sa extinda reteaua din cauza contractului de exclusivitate? Deci, primarul nostru are viziune pe lunga durata cu orasul nostru, doar ganditi-va cu cat ar creste numarul cetatenilor orasului cu urbanizarea localitatilor din interiorul centurii si la ce ar ajuta orasul nostru.
Postat 10 Octombrie 2013, 10:52 de oradeanul de bine
NUmarati steagurile ca ies cu MINUS
Ce verva a starnit proiectu\'... @TDS: Nu ati remarcat urmatoarea propozitie \"Prin intermediul acestui proiect, OTL ar putea beneficia de finanţări în valoare de circa 5 milioane euro pentru îmbunătăţirea parcului auto...\" Desigur ca s-au redus traseele de autobus spre localitatile din ZMO dar nu asta conteaza ... BANII ...proiectu\' conex... 5 milioane EURO... din care se pot lua si masini pt. AIO, Primarie (vezi situatia din vara)... doar Laguna se invecheste... @Dan oradeanul, Pitirici si alte blonde din Primarie(?!) daca firmele ce vor veni vor avea facilitati la impozitare, utilitati la scara, personal calificat in scolile profesionale... de ce nu face Primaria firmele (in lohn s-ar potrivi) sa ramana profitu in tara, la dragii nostri oradeni. (nu mai continui ca ma emotionez ).. sa progreseze si ei nu doar cativa consilieri care prin contracte de consultanta, servicii conexe sustin MARILE PROIECTE ORADENE!! Cazul primarului Hada de la Hunedoara nu va spune nimic, dragi consilieri? Trebuie sa lucrati cu firme offshore, sa treaca bani prin mai multe maini.... ca altfel va prind...Pe pariu, sa-si rada dl. Chirila mustata....
Postat 10 Octombrie 2013, 10:30 de Adi Oradeanul
Subscriu
Unde va fi parcul Salca pana mai an erau balarii, prin grija lui Filip. Sigur, nu se va termina parcul ala foarte repede, mai ales ca vine iarna si e greu de plantat copaci, dar va fi si ala terminat o data. Sau poate nici macar nu trebuia sa se apuce de el, sa se afle in treaba, nu-i asa?
Postat 10 Octombrie 2013, 10:07 de dan oradeanul
Mda
Ca Dan a omis, la parcul din Nufarul, numit Salca, s-au inceput de cateva luni lucrarile, si va fi in curand gata, dar asa este cand scrii numai sa te afli in treaba.
Postat 10 Octombrie 2013, 09:52 de @oradeanul cu bun...
Mda
Cam a zis Dan, tot ce era de zis. Bravo primarului, pentru tot ceea ce face pentru acest oras.
Postat 10 Octombrie 2013, 09:48 de @oradeni
intr-adevar...
... cum zicea @florin mai pe la inceputul acestor postari, multi tampiti prematur bantuie pe internet. Daca se face, de ce se face, daca nu se face, unde se duc banii nostri. Nu pot decat sa salut initiativa primarului, pentru ca a lui este, si sa sper sa termine cat mai repede centura asta. Ce e prost insa e ca acest proiect nu se poate finaliza doar de catre oradeni, e nevoie de sprijinul consiliului judetean si acolo e mana moarta numita Popa. Acelasi care nu e in stare sa rezolve problema aeroportului si daca asta nu se rezolva cat e USL la putere ne-am sters pe bot de investitori. Ca nu vine nimeni cu autobuzele alea cu aripi de la Bucuresti. Cat despre disperatii care clameaza lucrarile neterminate, ii indemn sa se adreseze CNADR pentru podul Densusianu, iar in ce priveste podul Mocio si drumul rapid le reamintesc ca ele sunt in diverse faze de proiectare/executie. Dar poate, spre comparatie, e vreunul dintre carcotasi bun sa insire maretele realizari ale lui Filip in orasul asta, ca el a avut vreo 3 mandate, nu unu jumate cat are Bolojan pana acum.
Postat 10 Octombrie 2013, 09:00 de dan oradeanul
opinia unui Oradean simplu
si daca Selina SRl va face lucrarea??? uitati ca din peste 1000 de angajati cit are firma , 951 sunt oradeni, locuitori ai acestui oras. e trist cind vad ca vin alte firme din alte orase si construiesc in Oradea. ai nostri nu au de lucru. numai gura e de noi nu mai denigrati firmele din Oradea. maturizativa dupa multi ani de la 89 in coace. ar fi cazul
Postat 10 Octombrie 2013, 08:47 de Pitirici
doar noi
FIlip si pdlu va facut poduri de nu le poate Bolo zugravi. Votati pe MAtei sa inchida CETul ca s-au ieftinit lemnele. Academicianu Ghilea va explica ce proiecte are in vedere pendeleu. Foamea face ravagii in randurile subtiate ale bashishtilor,mai au putere doar sa tasteze pe la ziare in speranta ciolanului.
Postat 10 Octombrie 2013, 08:37 de Miscarea poponara
ai adormit iarasi pe buda ?!!
acest prost obicei l-a avut marcelusha boloshitza, dar vad ca te-ai molipsit. Faceti naibii podul Densuseanu, pe urma mai vorbim de austostrazi si ring ring bells-uri. Vad ca se apropie vertiginos campania de europarlamentare si va arde de prostioare. Puterea din spranceana voievodului de Vadu sa fie cu voi
Postat 10 Octombrie 2013, 07:51 de Crinuletz Pontescu
mda
de toate te apuci... nimic nu termini... ba da, ai terminat giratiile... dupa care le-ai daramat !!!
Postat 10 Octombrie 2013, 07:39 de metropola boloian
Bolojan,Lipoveanu si jucariile
Un megaproiect cu o megaarhitecta/constructor/dir.adj-Lipoveanu - Bolojane (ptr.mine esti un nume oarecare,nu Primarul ales),ati dat in mintea copiilor care plictisiti repede de o jucarie ,o arunca si incearca alta,apoi alta si tot asa.... ............. si mai sunt pupincuristi care sa te aplaude.Se pare ca voi va cam plictisiti si neavand nici o treaba cu noi contribuabilii,noi astia care v-am ales va jucati pe banii nostrii cu o nesimtire greu de imaginat.Se pare ca ne-am pierdut orice reper legat de cheltuirea banului public precum si respectul fata de nevoile oradeanului care v-a ales.Asa cum ti-ai schimbat familia asa ai schimba si Oradea,dupa capul tau........................astep DEMISIA de onoare,impreuna cu bunul tau sfatuitor,Lipoveanu.
Postat 10 Octombrie 2013, 02:18 de xyz-q
Ne iei de fraieri ?
Dom' primar, in actualul mandat n-ai terminat podul Macho , n-ai inceput drumul rapid , n-ai renovat podul vechi din Rogerius , n-ai inceput parcul Nufarul si ne vrajesti cu centura metropolitană ? Planul de urbanism e varză , nici măcar ca la Cluj . Ne-ai rugat sa te votam impreuna cu intreaga echipa de USL-asi ca sa poti face treaba si am mers pe cuvantul dumitale desi stiam ca nici aceia nu-s mai breji ca predecesorii . Du-te domnule şi te culcă dacă ai obosit şi nu răzbeşti cu actualii politruci, lasă pe altul mai co..os , dar nu ne lua de proşti cu gargare din astea .
Postat 10 Octombrie 2013, 01:06 de Oradean cu bun simt
mai da-te-n dragostea mea!
"Construcţia noii centuri metropolitane va creşte calitatea transportului în comun în plan local." Ma chinui sa-mi dau seama cum, nu reusesc! Eu am citit cu ochii mei acum 1 an-2 ani ca se doreste ca prin fiecare zona sa treaca o linie de autobuz(se vorbea despre o linie care sa treaca prin Parcul Traian!). Ce sa vezi? 21 nu mai e, 25 nu mai e, 26 nu mai e, 23 are un traseu complet aiurea! Wow! Calitatea transportului in comun consta (si)in a avea acoperite cat mai multe zone(chiar daca unele linii sunt mai utilizate iar altele au un grad mai scazut/pana la urma media este importanta! De ce sa-ti propui sa bagi tramvai pana la Universitate-Real(costuri mari cu infrastructura, tramvaiele in sine, basca strada ingusta!)cand poti acoperi totul foarte bine cu autobuze? Nici macar nu trebuie sa fii mare specialist(nu-i asa, se poate foarte bine sa fii inginer constructor dar sa o faci pe arhitectul sef!)ca sa vezi niste solutii simple!
Postat 10 Octombrie 2013, 00:37 de TDS
Da minima civilizatie pe cand ?!?
Nu-i rau deloc ca nea Bolo vrea sa ne faca autostrazi pt ozn-uri. Da n-ar fi rau sa inceapa cu inceputu : in Oradea sa fie apa calda non stop, sa dea afara pe toti idiotii care \"repara\" tevile de caldura, canalizare peste tot, sa faca sosele fara gropi in oras, sa bage gaz in tot orasu, sa faca odata niste parcari normale, sa nu mai dea contracte cu nemiluita mafiotului cu 4 clase, fost sofer pe bascula, pe nume B. Rus. Si dupa, poate sa lege Oradea de Babadag cu metropolitana asta. Si inca o chestie : sa nu mai puna blondele din primarie sa abereze pe forumurile destinate cetatenilor. Amin.
Postat 09 Octombrie 2013, 23:13 de Epifanie din Alesd
prostime
Daca am fi in Germania si noi nemti as crede asa ceva. Nu suntem in stare de 20 de ani sa facem o autostrada la nivel national, ce samai vorbim de vise. Suntem asa saraci ca nu avem dupa ce bea apa. Cand va fi gata megaproiectul Bolojan, nu vom mai avea bani de benzina, darmite masini! HA!
Postat 09 Octombrie 2013, 23:04 de trt
3 intrebari pentru domnul primar
buuuun, facem centura, ne pregatim pentru investitori! 1. din ce bani vor fi realizate pasajele si lucrarile? > din taxele marite de la populatie, orasul este oricum dator deja bancilor cu zeci de miliaone de euro 2. cine vor fi investitorii seriosi care vor veni? > la fel ca si aia coreeni italieni sau belgieni, carora li se vor oferi facilitati si gratuitati pt investitii, in timp ce noi platim mai departe taxe marite 3. facem centura. investitorii nu se vor invarti cu tirurile pline de marfa de la alparea la bors sau santandrei, ci vor avea nevoie de iesire. unde? pe o autostrada inexistenta si negandita deocamdata, spre o gara dinamica (ce trenuri opresc acum in gara Oradea???) sau spre un aeroport, acum intepenit cu idiotul de comandant de pe vremea lui stalin si adormit fortat de udmr care-si primeste banii de la budapesta! domnule primar, va rog sa raspundeti la cele 3 puncte si sa ne luminati!
Postat 09 Octombrie 2013, 23:04 de roger
omul
Nu pot decat sa repet ce a spus cineva mai jos. Daca nu se face, e problema de ce nu se face. Daca se face ceva marunt, sigur, doar lucruri marunte se fac. Oradea nu poate creste prin lucruri marunte. Daca se fac proiecte mai mari(pe bani din fonduri UE) iar se trezeste prostimea ca e problema. Omul de rand trebuie sa inteleaga faptul ca investitorii nu iti vin in oras doar daca ai parcare subterana in centru sau mai stiu eu ce altceva. Lor le trebuie infrastructura, oameni calificati, scutiri de taxe samd. Asta daca se vor locuri de munca. Totusi, din punctul vostru de vedere, cum ar fi ok ? Poate il asteptati pe Filip inapoi, sa schimbe in 4 ani becurile de la iluminatul public si.. atat. Cred ca ar fi pe placul vostru ;)
Postat 09 Octombrie 2013, 22:49 de Marius
Mai pot minţi cei de la USL
Mai bine ar face o centura de mana cu domn profesor popa pana la ştei...amandoi sunt foarte buni de gura...multi nu stiu cate finantari s-au pierdut din cauza echipei bolovanului... Doar vorbe...sa fim seriosi ca lucreaza in weekend
Postat 09 Octombrie 2013, 21:47 de alex
VISE placute !!!
Ideea ca idee nu e rea. Mie, pe persoana fizica, mi se pare ca,cam ocoleste prea mult soseaua in actualul traseu (un ocolis de 30-40 km pentru Oradea e cam mult ) dar pana ATUNCI multe se pot schimba, inclusiv primasul !!! 2014 e cam aproape, e ca maine, ca 2020 este hat departe !!!
Postat 09 Octombrie 2013, 21:34 de scortosul
stati linistiti ca nu se face
Povesti tot am auzit noi, bine ca nu ne bazam pe ele ca din cate a promis nu a facut nimic. Astept sa ma contraziceti cu argumente daca se poate
Postat 09 Octombrie 2013, 20:39 de profesorul
Vrajeli pentru adormit comuna Oradea!
Poate nu in ciclul viitor ci in cel in care amanta isi pune pampers!
Postat 09 Octombrie 2013, 20:37 de La sfantul asteapta!
sal
naiba stie ce sa mai crezi...daca nu se face este bai ...daca se face iar este bai...mai duceti...in..padure
Postat 09 Octombrie 2013, 20:14 de mihai
megaloman
O sa va vad pe voi , cei ce vedeti extraordinar proiectul, atunci cand va trebui sa scoateti bani din buzunar pentru impozite marite si suprataxe, ce fericiti veti fi! Ar trebui ca primarul sa rezolve problemele incepute si sa nu se apuce de alte megalomanii , (ex. CET, parcare subterana Piata Unirii, Podul Dragos Voda, etc. Sper sa mu mai prinda inca un mandat domn Primar!
Postat 09 Octombrie 2013, 20:04 de eee
carcotasi
De acord cu Florin...de mirare ca a aparut doar un postaci frustrat care sa caute vreun nod in papura...
Postat 09 Octombrie 2013, 19:42 de clau
SARACII TAMPITI PREMATUR
rau e cu omul tampit prematur, in loc sa apreciem ideea si viziunea de dezvoltare, pe unii ii intereseaza cine va executa lucrarea. Dar oare ce ati comenta daca in oradea nu ar fi nici o investitie in derulare.
Postat 09 Octombrie 2013, 18:59 de FLORIN
DEDICAT
Si, oare cine o sa primeasca aceasta mega-hiper-super lucrare....poate....rus cu a lui selina...?????;-))))))))))))))))))))))
Postat 09 Octombrie 2013, 18:20 de Viki
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON