URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 IULIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Încă de acum doi ani am intuit potenţialul uriaş pe care îl are Festivalul Medieval ce se desfăşoară în Cetatea Oradea. Dacă era vorba de Festivalul Ştiucii sau de Caravana Melcilor, aş fi avut unele îndoieli. Dar cu ditamai fortăreaţa splendid renovată şi cu măreţul şanţ de apărare ai toate premisele ca sărbătoarea să-ţi iasă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ultima ispravă este un Cod administrativ care imprimă un ritm şi mai nebun. Nu doar primăriile, ci şi consiliile judeţene, prefecturile şi serviciile guvernamentale vor fi obligate să comunice în limbile minorităţilor, adică vor face noi angajări în sistem. Foştii primari, viceprimari, preşedinţi şi vicepreşedinţi de CJ-uri vor avea pensii speciale, tot din, chipurile, bugetele locale, iar cei actuali vor putea valorifica terenuri şi clădiri cu voturile a doar jumătate plus unu din consilieri, fapt ce va reduce şi mai drastic patrimoniile...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
În spatele fiecărui om politic pe care îl vedeţi la tv sau prin ziare se află o mulţime de oameni care muncesc pe brânci. Sub funcţii de şef de cancelarie, şefi de cabinet, experţi, consilieri sau asistenţi, oamenii aceia pe care nu îi vedem niciodată fac munca efectivă despre care şeful lor bate din gură. Ei sunt marii anonimi ai lucrurilor ce se întâmplă, totuşi, în aparatul de stat, pe care, din pricina supărării noastre generalizate, le ignorăm.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteţi de acord cu ideea primarului Ilie Bolojan de a înfiinţa o televiziune a Primăriei, finanţată din bani publici?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 5 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 57/2019 privind Codul Administrativ. Codul Administrativ a fost inițial adoptat sub forma unei legi care însă a fost declarată neconstituțională în ansamblul său de către Curtea Constituțională, iar proiectul de lege s-a întors în Parlament pentru a fi pus în acord cu decizia Curții Constituționale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic. Sunt afectate în special persoanele vârstnice cu afecţiuni cardio-respiratorii şi copiii mici.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
25 Iunie 2019, 09:49

Noul Audi Q3, maşina care nu te lasă să ieşi în decor, frânează pentru tine şi îţi reaminteşte cât de plăcut este să conduci (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La D&C Oradea, ultimul model Audi Q3 este disponibil pentru test drive, asemenea altor autoturisme noi, iar ocazia nu trebuie ratată.

Un SUV compact cu un design robust şi atractiv şi cu un interior elegant şi comod, maşina este foarte interesantă chiar şi pentru femeile nepricepute, care, la fel ca în bancuri, îşi aleg autoturismul exclusiv după culoare, nu după marcă sau specificaţii.

Uşor de condus

Am avut la dispoziţie trei zile să testez noul model de Q3 şi am profitat, parcurgând în total peste 300 de kilometri, chiar dacă am fost pentru întâia oară la volanul unei maşini fără ambreiaj. Cele două pedale şi cutia automată cu şapte trepte, de care m-am speriat inutil înainte de a conduce, nu au creat nicio problemă: autoturismul confortabil şi plin de funcţii moderne mi-au distras suficient atenţia încât să nu bag de seamă că piciorul stâng şomează.

O maşină de ultimă generaţie, noul Audi Q3 este dotat cu buton de pornire şi oprire (cheia trebuie doar să fie în apropiere), cu senzori de parcare graţie cărora eviţi orice avariere, prize de 12V şi USB. În dotările standard, autoturismul nu are şi camere, însă acestea pot fi adăugate opţional.

Audi Q3

Maşină inteligentă

Bordul negru elegant şi dotat cu un ecran de 10,25 inch te cucereşte, mai ales dacă eşti pasionat de gadget-uri şi funcţii care aşteaptă să le descoperi. Cu simple atingeri pe ecran, poţi să pui muzica preferată de pe telefon, să programezi maşina să te avertizeze când ar trebui să faci o pauză de cafea sau când sistemul de navigaţie identifică probleme de trafic pe ruta ta.

Sunt foarte uşor de folosit şi comenzile de pe volan, cu care poţi răspunde apelurilor telefonice, poţi controla volumul din boxe sau poţi naviga pe afişajul de bord.

Şi alte detalii din habitaclu fac o impresie foarte bună, precum pornirea luminilor din interior prin simple atingeri ale acestora ori sistemul de climatizare care poate fi personalizat atât de şofer, cât şi de pasagerul din dreapta, astfel încât jumătate de maşină să aibă, de pildă, 22 grade Celsius, iar cealaltă 18 grade Celsius.

Ajutor la şofat

La volanul lui Audi Q3, nici măcar şoferiţele precaute nu se pot abţine să nu calce pedala de acceleraţie şi să simtă cum se afundă în scaun în puţinele secunde în care acul kilometrajului ajunge de la 0 la peste 100 km/h. Motorul diesel de 1.968 cmc şi 150 cai putere te surprinde când îţi arunci privirea spre consumul de combustibil şi vezi că nu trece de 7,9 litri la suta de kilometri.

Cutia automată şi-a demonstrat aptitudinile pe drumul sinuos dintre Bratca şi Roşia. Curbele strâmte din Damiş sunt foarte uşor de urcat, când maşina face o mare parte din treabă: pe lângă că schimbă vitezele fără a pierde din "elan" şi fără a te brusca sau speria, la pornirea în pantă o funcţie anume ţine maşina pe loc cât timp şoferul apasă doar acceleraţia. În plus, noul Audi Q3 are şi un sistem de detectare a pericolelor şi, în caz de nevoie, chiar frânează singur!

Audi Q3

Pe timp de noapte, nu trebuie să-ţi faci nicio problemă de iluminare: farurile LED sunt şi ele "smart" şi se reglează automat, "măsurând" întunericul în care rulează. Tot inteligente sunt şi ştergătoarele de parbriz, care se declanşează când sesizează stropii de ploaie.

Pentru siguranţă

În plus, noul Audi Q3 mai are şi alte funcţii care oferă siguranţă şoferului şi pasagerilor. Cea mai importantă este cea care se asigură că maşina nu părăseşte banda de mers fără "permisiune".

Mai precis, după ce identifică marcajele rutiere - lucru pe care îl observi uşor la bord - autoturismul merge ghidat de acestea şi nu îţi permite să ieşi în decor sau pe contrasens decât dacă semnalizezi. Fără acest gest, volanul nu se roteşte, pur şi simplu, dar vibrează uşor. Şoferul ştie astfel că greşeşte şi revine pe drumul drept sau, dacă vrea neapărat să depăşească o altă maşină, trebuie să semnalizeze.

În plus, mașina este stabilă pe șosea și nu îți creează defel emoții dacă parcurgi drumuri "românești", adică fisurate sau sparte de gropi. Stă bine pe carosabil, iar și când conduci pe drumuri forestiere denivelate, confortul pasagerilor se păstrează în mare măsură.

O altă funcţie de mare ajutor este cea care detectează alte maşini care au intrat în depăşire, indiferent dacă prin stânga sau prin dreapta, şi aprinde un bec galben în partea interioară a oglinzii laterale. Imposibil de ratat!

Doritorii pot găsi noul Audi Q3 la D&C Oradea (Calea Clujului nr. 287), iar timp de două luni pot chiar să-l testeze gratuit şi apoi să decidă dacă investiţia de 38.000 euro merită. Un lucru este cert: o asemenea maşină îţi reaminteşte, în caz că ai uitat, de plăcerea de a conduce...


SPECIFICAŢII TEHNICE AUDI Q3

- SUV, 5 Uşi, 5 scaune

- Consum mixt NEDC: 4.7/100 km; Consum mixt WLTP: 5,8 l/100 km

- Emisii CO2: 123 g/km

- Acceleraţia de la 0 la 100 km/h: 9.2 sec; Viteza maximă: 207 km/h

-  Motor în linie, 4 cilindri, 1.968 cm3; Putere 150 CP

- Tracţiune faţă

- Dimensiuni: lungime 4484 mm; lăţime 1856 mm; înălţime 1616 mm

- Masă proprie: 1580 kg; Masă maximă autorizată: 2.155 kg

- Frâne faţă: discuri ventilate; frâne spate: disc

- Ampatament: 2680 mm; Ecartament faţă: 1584 mm, Ecartament spate: 1576 mm

- Cutie automată 7 trepte, S tronic

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2139 RON
  • 1 EUR = 4.7326 RON
  • 1 HUF = 0.0145 RON