URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 15 NOIEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Este evident că, după marele război al tranșeelor cu pasaje subterane și girații îngropate, urmează  bătălia pentru parcări. Însă ideea de a lăsa pe mâna unui investitor specializat această afacere trebuie analizată cu foarte mare atenție, în niciun caz după sistemul „da, șefu’, am înțeles, să trăiți!”.
Zic şi eu
Adrian Cris
Duminică, prima oară în ultimii 30 de ani, am avut cu adevărat din ce alege la Preşedinţie, nu doar „răul mai mic”, ci şi binele, să zic aşa. Electoratul de dreapta (spre deosebire de simpatizanţii unor Dăncilă, Diaconu, Cumpănaşu etc, ale căror exigenţe sunt modeste) a acuzat, însă, o altă premieră, ruşinoasă: lipsa dezbaterii, a confruntării între pretendenţi...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Când vorbim despre rasism avem tendinţa de a vorbi la persoana a II-a sau a III-a. Privindu-ne în oglindă, rasismul nu se vede ca un rid şi nici nu ustură ca o zgârietură. La fel şi xenofobia. Iar discriminarea nu se vindecă cu alifii sau pastile. Rasism, xenofobie, discriminare - păcate pe care le punem în cârcă altora fiindcă oglinda în care ne reflectăm este fermecată şi ne arată doar ce vrem să vedem noi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine veți vota în turul doi al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, poprirea este operaţiunea prin care, prin intermediul unui executor judecătoresc şi în temeiul unui titlu executoriu, un creditor încearcă să obţină banii datoraţi de o altă persoană (a treia persoană) debitorului său. Procedura popririi presupune o adresă se înfiinţare a popririi emisă de executorul judecătoresc şi comunicată terţului poprit (care, de regulă este fie angajatorul debitorului, fie o bancă).
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Infarctul miocardic acut (IMA) reprezintă necroza ireversibilă a unei părţi din miocard, aproape întotdeauna datorită aterosclerozei coronariene. Mecanismul de producere este scăderea bruscă a fluxului sanguin coronarian în urma fisurării şi ruperii unei plăci ateromatoase de la nivelul unei artere coronare afectate în prealabil de ateroscleroză, fapt ce determină formarea unui tromb care obturează artera şi necroza ulterioară a teritoriului deservit de această arteră.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
25 Iunie 2019, 09:49

Noul Audi Q3, maşina care nu te lasă să ieşi în decor, frânează pentru tine şi îţi reaminteşte cât de plăcut este să conduci (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La D&C Oradea, ultimul model Audi Q3 este disponibil pentru test drive, asemenea altor autoturisme noi, iar ocazia nu trebuie ratată.

Un SUV compact cu un design robust şi atractiv şi cu un interior elegant şi comod, maşina este foarte interesantă chiar şi pentru femeile nepricepute, care, la fel ca în bancuri, îşi aleg autoturismul exclusiv după culoare, nu după marcă sau specificaţii.

Uşor de condus

Am avut la dispoziţie trei zile să testez noul model de Q3 şi am profitat, parcurgând în total peste 300 de kilometri, chiar dacă am fost pentru întâia oară la volanul unei maşini fără ambreiaj. Cele două pedale şi cutia automată cu şapte trepte, de care m-am speriat inutil înainte de a conduce, nu au creat nicio problemă: autoturismul confortabil şi plin de funcţii moderne mi-au distras suficient atenţia încât să nu bag de seamă că piciorul stâng şomează.

O maşină de ultimă generaţie, noul Audi Q3 este dotat cu buton de pornire şi oprire (cheia trebuie doar să fie în apropiere), cu senzori de parcare graţie cărora eviţi orice avariere, prize de 12V şi USB. În dotările standard, autoturismul nu are şi camere, însă acestea pot fi adăugate opţional.

Audi Q3

Maşină inteligentă

Bordul negru elegant şi dotat cu un ecran de 10,25 inch te cucereşte, mai ales dacă eşti pasionat de gadget-uri şi funcţii care aşteaptă să le descoperi. Cu simple atingeri pe ecran, poţi să pui muzica preferată de pe telefon, să programezi maşina să te avertizeze când ar trebui să faci o pauză de cafea sau când sistemul de navigaţie identifică probleme de trafic pe ruta ta.

Sunt foarte uşor de folosit şi comenzile de pe volan, cu care poţi răspunde apelurilor telefonice, poţi controla volumul din boxe sau poţi naviga pe afişajul de bord.

Şi alte detalii din habitaclu fac o impresie foarte bună, precum pornirea luminilor din interior prin simple atingeri ale acestora ori sistemul de climatizare care poate fi personalizat atât de şofer, cât şi de pasagerul din dreapta, astfel încât jumătate de maşină să aibă, de pildă, 22 grade Celsius, iar cealaltă 18 grade Celsius.

Ajutor la şofat

La volanul lui Audi Q3, nici măcar şoferiţele precaute nu se pot abţine să nu calce pedala de acceleraţie şi să simtă cum se afundă în scaun în puţinele secunde în care acul kilometrajului ajunge de la 0 la peste 100 km/h. Motorul diesel de 1.968 cmc şi 150 cai putere te surprinde când îţi arunci privirea spre consumul de combustibil şi vezi că nu trece de 7,9 litri la suta de kilometri.

Cutia automată şi-a demonstrat aptitudinile pe drumul sinuos dintre Bratca şi Roşia. Curbele strâmte din Damiş sunt foarte uşor de urcat, când maşina face o mare parte din treabă: pe lângă că schimbă vitezele fără a pierde din "elan" şi fără a te brusca sau speria, la pornirea în pantă o funcţie anume ţine maşina pe loc cât timp şoferul apasă doar acceleraţia. În plus, noul Audi Q3 are şi un sistem de detectare a pericolelor şi, în caz de nevoie, chiar frânează singur!

Audi Q3

Pe timp de noapte, nu trebuie să-ţi faci nicio problemă de iluminare: farurile LED sunt şi ele "smart" şi se reglează automat, "măsurând" întunericul în care rulează. Tot inteligente sunt şi ştergătoarele de parbriz, care se declanşează când sesizează stropii de ploaie.

Pentru siguranţă

În plus, noul Audi Q3 mai are şi alte funcţii care oferă siguranţă şoferului şi pasagerilor. Cea mai importantă este cea care se asigură că maşina nu părăseşte banda de mers fără "permisiune".

Mai precis, după ce identifică marcajele rutiere - lucru pe care îl observi uşor la bord - autoturismul merge ghidat de acestea şi nu îţi permite să ieşi în decor sau pe contrasens decât dacă semnalizezi. Fără acest gest, volanul nu se roteşte, pur şi simplu, dar vibrează uşor. Şoferul ştie astfel că greşeşte şi revine pe drumul drept sau, dacă vrea neapărat să depăşească o altă maşină, trebuie să semnalizeze.

În plus, mașina este stabilă pe șosea și nu îți creează defel emoții dacă parcurgi drumuri "românești", adică fisurate sau sparte de gropi. Stă bine pe carosabil, iar și când conduci pe drumuri forestiere denivelate, confortul pasagerilor se păstrează în mare măsură.

O altă funcţie de mare ajutor este cea care detectează alte maşini care au intrat în depăşire, indiferent dacă prin stânga sau prin dreapta, şi aprinde un bec galben în partea interioară a oglinzii laterale. Imposibil de ratat!

Doritorii pot găsi noul Audi Q3 la D&C Oradea (Calea Clujului nr. 287), iar timp de două luni pot chiar să-l testeze gratuit şi apoi să decidă dacă investiţia de 38.000 euro merită. Un lucru este cert: o asemenea maşină îţi reaminteşte, în caz că ai uitat, de plăcerea de a conduce...


SPECIFICAŢII TEHNICE AUDI Q3

- SUV, 5 Uşi, 5 scaune

- Consum mixt NEDC: 4.7/100 km; Consum mixt WLTP: 5,8 l/100 km

- Emisii CO2: 123 g/km

- Acceleraţia de la 0 la 100 km/h: 9.2 sec; Viteza maximă: 207 km/h

-  Motor în linie, 4 cilindri, 1.968 cm3; Putere 150 CP

- Tracţiune faţă

- Dimensiuni: lungime 4484 mm; lăţime 1856 mm; înălţime 1616 mm

- Masă proprie: 1580 kg; Masă maximă autorizată: 2.155 kg

- Frâne faţă: discuri ventilate; frâne spate: disc

- Ampatament: 2680 mm; Ecartament faţă: 1584 mm, Ecartament spate: 1576 mm

- Cutie automată 7 trepte, S tronic

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3343 RON
  • 1 EUR = 4.7669 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON