URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 05 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Octombrie 2019, 13:50

Trei asociaţii de magistraţi, inclusiv cea condusă de Florica Roman, judecătoarea Curţii de Apel Oradea, critică „neadevărurile flagrante” din raportul MCV

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Asociaţia Judecătorilor pentru Apărarea Drepturilor Omului (AJADO), condusă de judecătoarea Curţii de Apel Oradea, Florica Roman, alături de Asociaţia Magistraţilor din România (AMR) şi de Asociaţia Procurorilor din România (APR) denunţă „neadevărurile flagrante” din Raportul MCV şi susţin că acestea îi „revoltă” pe magistraţi, avocaţi, pe cetăţeni şi pe „toţi cei care cunosc realităţile din justiţia din România”, scrie g4media.ro.

Cele trei asociaţii sau persoanele aflate la conducerea acestora au criticat de-a lungul timpului activitatea DNA, protocoalele secrete între SRI şi parchete, şi sunt susţinătoare ale Secţiei speciale de anchetare a magistraţilor. Florica Roman a fost cercetată de DNA pentru suspiciuni de corupţie, însă până la urmă acuzaţiile au fost clasate.

Practicile abuzive, încurajate

Întâi, cele trei asociaţii critică Comisia că a ignorat tocmai asociaţiile profesionale care critică sistemul judiciar din România.

„În primul rând, în mod inacceptabil, rapoartele creează, contrar realităţii, impresia imparţialităţii surselor şi informaţiilor pe care se întemeiază şi a suficienţei acestor informaţii. (…) În realitate, Comisia şi-a întemeiat considerentele şi recomandările din cele două rapoarte doar pe opiniile unor asociaţii profesionale care îi validează tezele şi prejudecăţile fără rezerve, ignorând asociaţiile profesionale ale judecătorilor şi procurorilor care aduc critici clare şi întemeiate cu privire la sistemul judiciar din România atunci când este cazul. Nici AMR (persoană juridică ‘de utilitate publică’, având peste un sfert de secol de activitate), nici APR (cea mai veche asociaţie a procurorilor din România), nici UNJR nu au mai fost invitate la întâlnirile cu delegaţia Comisiei Europene după anul 2016”, susţin cele trei asociaţii.

AMR, AJADO şi APR consideră că este inadmisibil ca, folosind Mecanismul de Cooperare şi Verificare, Comisia Europeană să impună României „revenirea la practicile abuzive ale imixtiunii serviciilor secrete în actul de justiţie”.

„În al treilea rând, este inacceptabil că rapoartele trec sub tăcere eşecurile răsunătoare ale luptei anticorupţie, colaborările nelegale între organele judiciare şi serviciile secrete, încălcările grave ale drepturilor fundamentale ale cetăţenilor români, documentate inclusiv prin hotărâri judecătoreşti definitive, la dispoziţia Comisiei, dacă era interesată cu adevărat de prezentarea unei situaţii complete şi reale. O scurtă analiză a considerentelor şi concluziilor Rapoartelor MCV relevă probleme grave care ţin de nesocotirea vădită a realităţii, a faptelor şi/sau de necunoaşterea rolului şi modalităţii în care legea prevede funcţionarea instanţelor şi parchetelor din România”, spun cele trei asociaţii ale magistraţilor.

„Comisia acceptă abuzuri!”

În opinia lor, colaborarea dintre serviciile secrete şi sistemul judiciar, organizată şi desfăşurată în afara legii, aşa cum rezultă din clauzele protocoalelor declasificate şi cum a stabilit argumentat Curtea Constituţională, nu a fost denunţată nici de aceste Rapoarte MCV, nici de cele anterioare.

„Comisia Europeană nu este îngrijorată de gravitatea încheierii şi aplicării, în afara legii, a unor protocoale secrete între instituţii de la vârful sistemului de justiţie şi serviciile secrete, nici de încălcarea gravă a drepturilor fundamentale pe care folosirea protocoalelor a generat-o, ci de faptul că decizia Curţii Constituţionale prin care aceste protocoale au fost declarate nelegale va afecta lupta anticorupţie: ‘Este încă devreme pentru a determina pe deplin impactul şi consecinţele punerii în aplicare concrete a acestei decizii, în special în ceea ce priveşte lupta împotriva corupţiei’ (pag. 13). Cu alte cuvinte, prin raportare la faptul că aceasta este preocuparea principală cu privire la efectele protocoalelor, Comisia pare să accepte, în mod inadmisibil, abuzuri în numele luptei anticorupţie!”, precizează cele trei asociaţii.

Asociaţiile magistraţilor se declară îngrijorate de recomandarea Comisiei Europene de a se crea un sistem „mai robust” de măsuri de supraveghere tehnică a cetăţenilor, „în contextul în care România are zeci de mii de mandate de supraveghere tehnică cerute de parchete şi mii de mandate pe siguranţa naţională, cerute de serviciile de informaţii, admise, în fiecare an, aproape în totalitate, de către instanţe”.

În apărarea SIIJ

Cele trei asociaţii critică şi referirile din Raportul MCV cu privire la Secţia de investigare a infracţiunilor din Justiţie (SIIJ) şi „a presupuselor presiuni pe care înfiinţarea acesteia le-ar putea exercita asupra magistraţilor”.

„În Raport se arată că ‘au existat mai multe situaţii în care Secţia specială a intervenit pentru a schimba cursul anchetelor penale într-un mod care ridică îndoieli serioase cu privire la obiectivitatea sa’ (pag. 5). La subsol (nota 21) se face trimitere la anchetarea de către SIIJ a fostului procuror-şef DNA, anchetă care, în opinia Comisiei, ‘pare să indice intenţia de a împiedica această candidatură’. Într-o abordare obiectivă, cum s-ar fi cuvenit să putem citi într-un raport al Comisiei Europene, ar fi trebuit ca expresii de genul ‘pare să indice intenţia’ să fie însoţite de argumente punctuale robuste (ca să folosim un termen din raport), şi nu de argumente speculative privind data la care a fost ‘deschis’ dosarul penal sau de generalizări fără explicaţii (faptul că a mai fost înregistrată încă o cauză în care era implicat procurorul general ‘pare să confirme’ un anumit ‘tipar de acţiune’ împotriva ‘magistraţilor de rang înalt’ – adică 2 – care criticau activitatea SIIJ)”, susţin reprezentanţii asociaţiilor.

Acestea mai spun că SIIJ nu a trimis în judecată niciun judecător sau procuror pentru „infracţiuni” rezultând din soluţiile pronunţate în dosarele cu care au fost învestiţi şi nici pentru exprimarea publică, în mod critic, faţă de unele modificări aduse Legilor justiţiei, în timp ce DNA „şi-a permis să se transforme în supra-instanţă”.

„Alegaţiile din rapoarte, anterior redate, sunt dovezi ale lipsei obiectivitate şi a dublei măsuri aplicate de Comisia Europeană. (…) Rapoartele actuale (…) ignoră cu perseverenţă faptul că cei ce s-au opus şi se opun creării SIIJ au trecut sub tăcere realitatea potrivit căreia o astfel de structură exista deja. (…) Rapoartele nu au consemnat nimic nici despre argumentul potrivit căruia înfiinţarea SIIJ a avut scopul justificat al protejării judecătorilor de presiunile, rezonabil a fi prezumate, ce puteau fi exercitate de procurorii DNA care, în timp ce erau participanţi într-un proces penal ori civil, aveau posibilitatea legală de a-l ancheta pe judecătorul cauzei, chiar în decursul soluţionării acesteia”, mai afirmă cele trei asociaţii.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Pestele de la cap se inpute
Daca tot avem dreptul la pareri eu zic ca Justitia este zeita coruptiei. Pun o intrebare. Cum se poate ca un judecator in prima instanta sa decida un prejudiciu de milioane de euro cu delapidari, mite etc. si apoi un altul la recurs sa decida ca nu exista fapta deci implicit nici prejudiciu? Unul din ei a gresit? La sume imense si fapte grave cam greu gresesti. Daca gresesti nu platesti? Noi fraieresteni platim cand gresim. La speta amintita in doi trei ani si noi oameni fara pregatire ne dam seama (cu certitudine) ca prima instanta a avut dreptate. Nu intru in detalii, dar stiti voi timpul le rezolva pe toate. De regula lucrurile rele nu raman nedescoperite. E foarte crunt sa fii acuzat de un corupt si un bandit, iar tu sa fii nevinovat. Dumnezeu sa le dea la toti care au acuzat oameni nevinovati, cu stiinta, sa fie la randul lor in aceasi situatie. Nimic mai mult.
Postat 28 Octombrie 2019, 06:41 de scarbit
Floricuta
Floricuta draga ,vezi tu de cauzele tale nu te baga la avione ca le prăbușește! Mcv prezintă realitatea ,ca ne place ca nu! Toți ne ținem deștepți si corecți dar de fapt se vede pe ce loc suntem ca economie, industrie ,cercetare in Europa si in lume! Floricuta mai bine vezi de oalele tale si accepta realitatea fie ca ti convine sau nu! Romania in momentul de față depășește mafia italiană in ceea ce priveste atribuirile lucrărilor...Asa ca habar nu ai in ce lume trăiești Foloricuto, nu ai fost in viața ta la o licitație sa vezi cat de groasă e corupția și de unde si pt cine se trag sfori!!! Fa ce sti tu Floricuta ,da cu ciocanul, citeste ce iti da procurorul...adică fa ce ai invatat nu te baga in probleme de care habar nu ai!!! Asa ca sfat:)
Postat 27 Octombrie 2019, 21:22 de Adrian_Preda
Bravo MĂ judecătorilor
Sunteți prea culți, prea docți. Datorită vouă MCV-ul arata așa
Postat 27 Octombrie 2019, 14:42 de Sandu1206
Despre ce vorbim ?
Cucoana asta are cam putini neuroni la dansa. Zice ca "rapoartele trec sub tăcere eşecurile răsunătoare ale luptei anticorupţie": pai tocmai asta spune raportul, ca am esuat in lupta anticoruptie. Mai zice ca "rapoartele trec sub tăcere ... colaborările nelegale între organele judiciare şi serviciile secrete", de parca organele judiciare şi serviciile secrete ar fi organizatii clandestine. Nu pomeneste doamna despre colaborările nelegale între organele judiciare si infractori. Asa se nasc fake-nws-urile la care pun botul oamenii creduli.
Postat 27 Octombrie 2019, 14:07 de oradea_mea_si_a_ta
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON