URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 12 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Pe 9 iunie, românii îşi vor alege nu doar primarii, ci şi eurodeputaţii. Suntem tentaţi să ignorăm importanţa scrutinului european, deşi afacerile europene sunt de fapt afaceri interne, ale noastre. Ne privesc direct, căci şi noi putem hotărî cum sunt gestionate, trimiţând în PE 33 de reprezentanţi şi având un comisar în executivul Uniunii.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Septembrie 2011, 11:16

Pasajul Theodor Neş va fi redeschis începând de luni traficului rutier

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pasajul Theodor Neş care traversează liniile ferate prin vecinătatea ANL din Bulevardul Ştefan cel Mare pentru a face legătură cu străzile din zona Oncea va fi redat traficului rutier începând de luni dimineaţă. Conform unui comunicat al municipalităţii podul va putea fi folosit începând cu 19 septembrie, ora zero, deşi lucrările de amenajare conexe construcţiei podului să se desfăşura în continuare.

Astfel, în intersecţia străzilor Ştefan cel Mare cu Theodor Neş, pe sensul de acces spre gară, Primăria va amenaja o bandă suplimentară destinată maşinilor care staţionează la semafor pentru a putea vira la stânga spre pasaj. Astfel, şoferii care circulă către staţia CFR vor avea în continuare la dispoziţie două benzi fluidizându-se astfel accesul în instersecţie.

Sub trafic feroviar

Conform comunicatului Primăriei reabilitarea pasajului au început la sfârşitul lunii mai cu demolarea structurii podului vechi, inclusiv partea metalică. Ulterior, lucrările de reabilitare au constat în turnarea fundaţiilor la pile, refacerea culeelor, montarea grinzilor longitudinale, turnarea stratului de beton şi a şapei de egalizare, realizarea hidro-izolaţiei şi a îmbrăcăminţii asfaltice.

Lucrările, adjudecate pentru 2,7 milioane lei fără TVA de firma Abed Nego, aparţinând unui şef din CFR, inginerul Marius Ionaşcu, coordonatoul Districtului 5 Linii, au fost executate pe baza unui program restricţionat, cu asigurarea circulaţiei trenurilor pe calea ferată.

Vechi de un secol

Podul iniţial peste calea ferată a fost construit în anul 1908. În anul 1995 a fost supus unei reparaţii capitale. Vechimea de peste 100 de ani a pasajului a determinat expertizarea repetată a lucrării după care, în lipsa unor măsuri concrete, treptat circulaţia pe pasaj a fost restricţionată. În prima etapă s-au impus restricţii de tonaj, după care în 2006, circulaţia pe pasaj a fost restricţionată pe o singură bandă, prin limitatoare din beton, fapt care a dus la strangularea circulaţiei şi la un trafic greoi dinspre cartierul Oncea spre zona Rogerius-Lacul Roşu.

În anul 2010 Consiliul Local a aprobat reabilitarea pasajului iar lucrările au demarat abia în vara anului 2011 după finalizarea documentaţiilor necesare. ,,Mulţumim Regionalei CFR Cluj pentru sprijinul asigurat pentru proiectarea şi avizarea documentaţiilor tehnice şi constructorilor pentru finalizarea în bune condiţii a lucrărilor de reabilitare. Ne cerem scuze locuitorilor din zona Ecaterina Teodoroiu pentru inconvenientele generate de traficul deviat pe perioada lucrărilor", a declarat primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan.

Reprezentanţii municipalităţii estimează că după finalizarea lucrărilor conexe la intersecţia semaforizată în cursul acestei luni, traficul rutier în zonă se va desfăşura cu o uşurinţă mult mai mare decât în perioada în care circulaţia pe pod era restricţionată.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Sa traiti, dom' premar !
Raportez cu respect : asa cum ati ordonat, am organizat sa se taie ata la pod luni, 19 luna curenta ! A raportat un bihorel. seful pupincuristilor !
Postat 18 Septembrie 2011, 13:03 de .
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6364 RON
  • 1 EUR = 4.9753 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON