URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 11 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iată că ucenicul și-a întrecut maestrul! Cine credea că odată cu plecarea lui Ilie Bolojan de la Primăria Oradea se va așterne liniștea peste oraș, că buldozerele nu vor mai trece prin sufragerii, că picamerele vor fi duse la topit și prin urbe vor zburda exclusiv bicicliști și trotinetiști înecați în clorofilă s-au înșelat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cam așa se jură un personaj dintre cele care, la ordinul încă președintelui Iohannis, au făcut posibilă coaliția PSD-PNL. Nu se numește Gâgă, ci Rareș Bogdan. „Guvernăm împreună, dar nu participăm la treburile coaliției, nu mai există colaborare între noi și PSD”, zicea acesta joia trecută.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În sistemul de drept românesc, așa cum arătam săptămâna trecută, accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, în prealabil trebuie să bagi, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
31 Iulie 2023, 17:40

Pasaj subteran de 380 metri în fața Gării centrale din Oradea. Opoziția: „Blocăm orașul cu încă trei ani de lucrări” (FOTO/VIDEO)

Consilierii locali au aprobat luni, într-o ședință desfășurată în Sala Mare a Primăriei Oradea, indicatorii tehnici ai etapei a doua a viitorului coridor de mobilitate Magheru - Republicii, care prevede printre altele realizarea unui pasaj subteran în dreptul Gării centrale din municipiu. Investiția se ridică la aproape 93 milioane lei fără TVA.

Lucrări în 2024 

După realizarea investiției, traficul auto se va desfășura în subteran, prin pasaj, iar tramvaiele, autobuzele și pietonii vor folosi Piața București.

Reprezentanții Primăriei Oradea arată că suprafața vizată de investiție este de 566 metri, din care pasajul propriu-zis va avea 380 metri cu o rampă de 90 metri. Pasajul va avea două benzi, una pe sens, de câte 4 metri. 

„În zona Gării va fi practic un hub intermodal de transport, având în vedere că va exista legătură între tren, tramvai, autobuz și celelalte mijloace de transport, cu o parcare de scurtă durată pentru cei care vor ajunge aici. După semnarea contractelor de finanțare, care se va întâmpla în această toamnă, vom demara procedura de licitație pentru execuție, iar asta înseamnă că undeva în vara – toamna anului viitor, vor putea începe lucrările propriu-zise”, a explicat primarul Oradiei, Florin Birta, luni, într-o conferință de presă.

Benzi dedicate pentru tramvaie și autobuze

Investiția este mai amplă decât realizarea pasajului în sine. 

„Obiectivul de investiții vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul (din dreptul Parcului Petőfi) și Gara Oradea (str. Sf. Ladislau). În această etapă se urmărește crearea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului”, menționează reprezentanții Primăriei într-un comunicat de presă. 

Proiectul presupune și reamenajarea zonei din fața Gării Oradea, „prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier și realizarea unei zone intermodale în Piața București (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi)”.

Vor bani europeni

În plus, suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii vor fi reabilitate, stațiile de tramvai și autobuz vor fi modernizate, stâlpii de susținere a firului de contact și stâlpii de iluminat vor fi înlocuiți, se vor amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.

Municipalitatea precizează că valoarea proiectului este de 92,6 milioane lei fără TVA. Proiectanții care au realizat SF-ul sunt SC Someș - Top - Grup SRL și SC Costin și Vlad - birou de proiectare SRL.

După lansarea apelurilor de finanțare, lucrările vor fi depuse spre finanțare prin Programul Regional Nord - Vest 2021 - 2027.

Investiție contestată 

Viitorul coridor de mobilitate Magheru - Republicii este o investiție contestată de unii șoferi, precum și de opoziția din Consiliul Local Oradea.

Proiectul presupune, într-o primă etapă, realizarea unui pasaj subteran în zona magazinului Crișul și crearea, și în acea zonă, a unei benzi dedicate pentru tramvaie și autobuze. Asta va însemna însă că din zona Magheru și până la Gară traficul autoturismelor se va desfășura o singură bandă pe sens, lucru care, spun unii, va provoca gâtuiri în trafic. 

Și în ședința în care s-au aprobat indicatorii primei etape a investiții, și în ședința de luni, consilierii PSD au criticat proiectul. 

Reprezentanții opoziției s-au declarat sceptici cu privire la faptul că pasajele subterane vor rezolva problemele de trafic de pe acea rută și au criticat în special reducerea benzilor pentru autoturisme la câte una pe sens. 

Concret, consilierul local Liviu Sabău Popa a spus că este de așteptat ca ambuteiajele care se formează dimineața, înaintea orelor de curs, în fața Școlii Oltea Doamna să se întindă în lanț până spre pasajele de la Crișul și Gară. 

„Orădenii ar trebui să știe că vor exista «gâtuiri» (n.r. ale traficului). E clar că această rulare pe bulevardul Magheru se leagă la ambele capete în șosele cu mai multe benzi care se vor reduce la o bandă”, a explicat social-democratul Adrian Madar.

„Blocăm orașul cu încă trei ani de lucrări”

Același motiv a determinat și consilierii UDMR să voteze împotriva adoptării proiectului. „Nu suntem convinși că rezolvăm problema în sine și blocăm orașul cu încă trei ani de lucrări”, a spus liderul grupului UDMR, Szabó József.

Udemeristul a arătat că inclusiv documentațiile anexate proiectul de hotărâre menționează că, odată cu amenajarea pasajelor, vor crește timpii de așteptare la intersecțiile cu străzile adiacente Louis Pasteur și Petőfi Sándor. „După o investiție de genul acesta în mod normal ar trebui să rezolvăm problema orădenilor”, a spus Szabó József.

Reprezentanții opoziției au mai susținut, printre altele, că proiectul ar fi trebuit analizat mai bine pentru a fi implementat în cea mai bună variantă a sa.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
45 Comentarii
Orice pt bani
Sa se poata ciupii ceva leutz,sa curga ceva miere,se face orice proiect.Atentie:cel mai putin conteaza oradenii,sa inghita praf cat vor,sa le puste toate venele din cap cand circula prin Oradea,sa indure orice santier de la Prima Residence/Premium/Vrajeala pana la EAS,etc dezvoltatori,la care li se rupe de oameni,vecini. Sa avem un oras super smecher,dar nu stim pentru cine... Anyway,pentru fraieri nu o sa faca niciodata Primaria ceva...doar iluzii
Postat 05 August 2023, 14:52 de Geo2244
Oradeanbihor
Ai dreptate la nivel național, DAR NU SI LA ORADEA.
Postat 01 August 2023, 21:07 de Sandu2100
Biggie
Am discuțiile astea cu el de pe vremea lui @TDS, și DA asa a zis " ca nu va circula pe ce construiește Bolojan " , ca nu e pt el, genul de om te va vota atunci când ii mărești ajutorul social și ai panseluțe in centru la preț de pasaj.
Postat 01 August 2023, 21:05 de Sandu2100
@ bigie
Repetă după mine: pnl=psd, pnl+psd=inflație/criza/saracie
Postat 01 August 2023, 20:51 de oradeanbihor
@Sandu2100
"A zis oradeanbihor acum 10 ani ca el nu o sa circule niciodată pe pasajele lui Bolojan". Sa mearga pe jos prin noroaie. Asa cum e obisnuit.
Postat 01 August 2023, 19:18 de Biggie
@alexcuce
"Primaria post Bolojan e plina de inapti, imbecili si corupti." Dar despre primaria Filip si post Filip, ce parere ai?
Postat 01 August 2023, 19:13 de Biggie
@oradeanbihor
Scuze, te-am confundat. Tu esti lipitorul de afise al psd-udmr. Frumos ati dezvoltat orasul cat ati fost la primarie si CJ. Felicitari. Cate fonduri europene ati atras? Cati pesti a prins pasztor in interdictie la balta cu masina consiliului judetean? Nu ne spui ceva si despre asta? Dar despre doctoratul lui mang?
Postat 01 August 2023, 19:06 de Biggie
Biggie
A zis oradeanbihor acum 10 ani ca el nu o sa circule niciodată pe pasajele lui Bolojan ::::::)))))) asa e țăranul când vine la oraș, nu știe multe și vrea sa vadă buda-n curte :::::)))))
Postat 01 August 2023, 19:03 de Sandu2100
@ bigie
Mă confunzi cu sandu, lipitorul de afișe a lui pnlpsd. Eu zică sa vă luați de mînă și să vă întoarceți in satele voastre, unde să propuneți numai pietonale, podete și pasaje și apoi nu aveți decât să vă plimbați cat e ziua de lungă.
Postat 01 August 2023, 18:17 de oradeanbihor
@oradeanbihor
"Pasajul de la gara-crisu va fi la fel de util că piramidele egiptene pentru sclavii care le-au construit." Sunt sigur ca nu-l vei folosi cand va fi gata. La fel ca tot ce s-a contruit in oras. O sa cauti niste drumuri de pamant ca sa le ocolesti. Ca sa te simti ca acasa. Esti doar un gica contra indoctrinat de psd. Daca mang facea toate astea, azi erai in delir.
Postat 01 August 2023, 17:02 de Biggie
@oradeanbihor
Dar tu din ce sat ai aparut? Si cand? Ai fost tu in Oradea cand strada Tudor Vladimirescu era un drum pietruit? Si umbla caruta cu sticle de sifon? Sau cand circula tramvaiul pe strada Proletarilor? Sau cand strada Transilvaniei era o mlastina locuita de carutasi? Cam asta ar fi scopul vostru, sa ramana la fel ca acum 40-50 de ani. Sa puteti cumpara un vot cu un kil de zahar sau ulei. Tu de ce crezi ca stii mai bine ce e bine si ce nu e bine pentru oradeni?
Postat 01 August 2023, 16:45 de Biggie
@alexcuce
Bine ca tu nu esti inapt, imbecil si corupt. Esti doar un biet pesedit obsedat de betoane, indoctrinat, care politizeaza orice se face in orasul asta. Care vrea sa umble la oras in noroaie, asa cum era obisnuit acolo de unde a venit. Daca vrei sa ramai la oras, arunca-ti cizmele de guma! I-ati o pereche de adibas sau plima de la piata.
Postat 01 August 2023, 16:36 de Biggie
@ biggie
Pentru primărie doar anunțul de angajare e postat de "headhunter", in test decizia și postul se alocă pe pile :) cat despre "adunat aici", tu din ce sat ai apărut? De unde știi tu ce e bine și ce nu e bine pentru orădeni?
Postat 01 August 2023, 16:36 de oradeanbihor
@toti (in)competentii,
V-a adunat aici vantul, ca pe frunzele de toamna, pe toti competentii care se pricep la orice. Nu v-ati intrebat de ce nu v-a contactat inca niciun headhunter sa va angajeze la primarie?
Postat 01 August 2023, 16:15 de Biggie
:::::))))))
Nu pot sa nu remarc, comentariile PSD-ilor, bai voi oricum nu ați facut nimic, doar ați vândut țara începând de la tata ILIESCU, știu mă, dacă se făceau la 2-3 benzi nu era bine nici așa. Trageți voi tare sa mai câștigați un consilier doi, dar stați mai liniștiți e bine cu e acum pt ca dacă nu ar fi majoritate nu se pot face multe, și apoi o sa loviți ca nu sa făcut ::::::::))))))) De ce nu ați facut si voi drumuri de centură, pasaje etc ???? Am văzut ca Mang sa pozat cu noul UPU ca și cum i se datorează lui, la fel am văzut și drum asfaltat cu care OSD se lauda ca e modernizat.
Postat 01 August 2023, 14:54 de Sandu2100
etepla robudica
in sfarsit a picat toate orasele altele decat bucurestile sub 300k locuitori , sa speram ca budusleste toate pobulatia activa, a.incat sa fie totul frumos plin de monumente la oradea sa presaram ale laurilor flori, si la urmatorul recensamant sub 200k si tot asa pana Orade mare sa aiba din nou sub 100k , si atunci va fi bine cu masina cu biciclet trasura sau tramvai, si n-are decat sa conduca bulibashu' ala care nu se ascunde ca e indoeuropean , a.i astia care s-au imbogatit dupa '90 sa trebuiasca sa budusleasca si ei ..
Postat 01 August 2023, 13:31 de User anonimizat
Musti
Pasajele se fac pt a nu mai stationa la sensuri giratorii și sa mergi direct, peste calea ferată se face ca să ai acces mai rapid la noul drum de centură, nu neapărat sa aducă traficul la primărie. Park & Ride sunt bune dar cred ca vor fi folosite doar de locatarii din zonă * nu avem cultură necesară, ne uitam la București ). Pistele de biciclete lipsesc in centru, și lipsesc din toată țara ( la feel e vorba de cultură ). Bezmetici ăștia fac treaba bună, doar trebuie sa și înțelegi, sa ai capacitatea de a intelege, vezi tu ca PSD nu e capabil de nimic.
Postat 01 August 2023, 11:31 de Sandu2100
@Sandu2100
"Drumurile de centură se fac pt a nu mai întra cu mașina în oraș." Si pasajele de pe T.Vladimirescu pe sub Onestilor si Decebal, legate cu supratraversarea centurii si a caii ferate, pt. ce anume se fac? Nu cumva ca sa-ti aduca traficul de pe autostrada direct pana la Primarie, fara nici macar o oprire? Toate parcarile supraetajate sau subterane s-au facut in Centru, in loc sa faci Park & Ride, conectate cu reteaua de transport in comun. In loc sa cresti frecventa tramvaielor si autobuzelor pt. a stimula utilizarea lor, am facut exact pe dos. Nu vrem masini in centru, dar, cu o singura exceptie, toate pistele de biciclete ocolesc centrul. Centru in care nu ai nici o facilitate pt. biciclisti, ba chiar ai interzis circulatia acestora. Cometariul tau e la fel de coerent, ca si actiunile bezmeticilor pe care ii tot saruti in dos...
Postat 01 August 2023, 10:15 de Musti
@ otelo
Pasajul de la gara-crisu va fi la fel de util că piramidele egiptene pentru sclavii care le-au construit.
Postat 01 August 2023, 09:55 de oradeanbihor
Am trait in minciuna
Primaria post Bolojan e plina de inapti, imbecili si corupti. Trebuie sa scapam de astia ca ne betoneaza tot orasul, il blocheaza si ne baga in datorii pe 50 ani.
Postat 01 August 2023, 09:20 de alexcuce
Incredibil
"Pasajul va avea două benzi, una pe sens, de câte 4 metri" va dati seama ca toata Republicii si Magheru se va muta la o banda pe sens? Cu ce apa vine de pe dealuri, pasajul de la Crisul va fi plin cu apa dupa fiecare ploaie = blocaj. Vor fluidiza circulatia sa merite 3 ani de blocaje? Sa facem doar sa facem, sa dam de lucru la firmele de casa in timp ce 80% din strazile din oras sunt carpeli si asta in timp ce ne zice sa fim mandri ca macar la noi se face ceva.
Postat 01 August 2023, 09:07 de alexcuce
Corect spus de către "cititor_" ...
... aspect pe care am bătut "monedă" încă din urmă cu mai bine de 15 ani, când s-a făcut pentru prima dată propunerea pasajului de la "Piața Mare". Orice pasaj, mai mult sau mai puțin necesar, fezabil sau inițiat, trebuie să țină cont de cheltuieli și rezultatele obținute. Tramvaiul în subteran, precum e la Viena, în Schottentor, ar fi rezolvat separarea circulației auto în raport de transportul în comun și reduce costurile chiar și la o treime din ce trebuie să cheltuie Oradea. Dar, repetând ce nu vor să priceapă "neterminații" care gestionează administrația locală în numele nostru, al tuturor orădenilor ... edilii aceștia, cu susținătorii lor cu tot, sunt din categoria de vinituri care pun "carul înaintea boilor", pentru că ei se hrănesc din haos total la nivel de picioare și proastă organizare la "mandardă".
Postat 01 August 2023, 07:33 de KP
De ce nu tramvaiul mutam sub pamant si lasam 4 benzi sus?
Acuma clar intreb ironic, daca oricum asta v-a fi tendinta sa facem cat mai multe pasaje, de ce nu se face un pasaj de la curba cand iese tramvaiul dinspre Olimpiadei pana la podul Dacia, tot linia tramvaiului fiind mutata la nivelul -1, cum e primul "metro" in Budpestea, pe M1? Si aceea fix asa au facut, au pus tramvaiul sub bulevardul Andrassy si bulevardul a ramas cu 4 benzi, iar "tramvaiul" e indepedenta de aglomeratia. Sau si in Viena sunt portiuni la fel. Vorbim de 2 artere principale, care se intalnesc inainte de Crisul, Stefan cel Mare si Dacia, ambele cu 2 benzi si si acuma e supraaglomerata in orele de varf. Cu ce ne ajuta pe noi un pasaj cu o singura banda oare? da, renuntam la un semafor, dar vezi acuma pe centura unde din 2 benzi la Tiger devine una singura ce aglomeratie e...
Postat 01 August 2023, 07:07 de cititor_
Că pasaj, că fonduri, asta am înțeles.
Dar nu se justifică la traficul de acolo. Măcar o să aibă boschetarii puțin spațiu verde și umbră unde să doarmă...
Postat 01 August 2023, 06:51 de Vio_427
O banda pana la crisu ????? Serios???
Momentan 2 benzi pe sens nu sunt suficiente. De la gara pana la crisu mori dimineața. Te bucuri ca scapi după juma de ora apoi dai de nesimțiții de la Oltea doamna . Da sunteți nebuni cu o banda pe sens ?
Postat 31 Iulie 2023, 23:57 de Ninu
Yzzirider
Acum 20 de ani întorceam masina in față blocului dintr-o manevră, acum dau cu spatele ca să ies din curtea blocului, acum 30 de ani jucam fotbal in curtea blocului asa de multe mașini erau, dar ca să mergi cu mașina pana la magazinul din colț, sau 2-3 km pana la muncă trebuie sa fi snob sau prost. Tunelurile se fac pt a facilita transportul în comun, Oradea e prea mică pt a se implementa o taxa de congestie, și asa mai scapi de trafic. Drumurile de centură se fac pt a nu mai întra cu mașina în oraș. Totuși eu sunt adeptul metroului, aia e o valoare de viteza, timp, nervi la minim, siguranță, poluare redusă, e costisitor dar merită și investiția probabil nu se va recupera in 30 de ani.
Postat 31 Iulie 2023, 23:50 de Sandu2100
@Kp @Sandu2100
@KP-stai jos, revii la toamna... @Sandu2100, bine punctat, mai mare accent ar trebui pus pe transport in comun, decat in sapat tuneluri fara rost. Zona garii ar deservi necesitatile orasului, si a celor care ajumg aici cu trenul, daca transportul public le-ar fi partener, si nu ar trebui sa astepti 20/30 de minute in statie pana apare un tramvai.Sa nu uitati, acu-s 15-20 de ani dupa 3-5 minute de asteptat in statie, ai putut pleca in orice directie de la gara, in 20 de minute erai in Piata Unirii. Acum....
Postat 31 Iulie 2023, 23:15 de Yzzirider
Oradeanbihor
Nu se pot face toate deodată, sunt proiecte și pe partea de navetă. Sa mergi cu mașina sa sa stai în trafic, e chiar prostesc, când poți avea un transport în comun care sa te ducă probabil în același timp acasă, și sa mai faci și 20 de minute de mers pe jos. Trebuie scos din capul oamenilor sa meargă cu mașina la ABC-ul din colț.
Postat 31 Iulie 2023, 22:58 de Sandu2100
Transport public
Este evident că se dorește impunerea transportului public în detrimentul autoturismului personal, doar pentru că da bine, acum când toată lumea vorbește despre poluare dar nu vad nimic pe parte de navetă din afara orașului către centru. Adică construim inele metropolitane, poduri, viaducte, drumuri expres că să ajungă la munca cu masina țăranii fugiți de la oraș dar pe cei rămași în oraș îii facem pietoni. Inca nu am auzit de nici un birocrat cu funcții înalte de prin pmo, cj, poliție, etc. să meargă la munca cu tramvaiul, macar așa pentru puterea exemplului și sunt sigur că nici nu o vor face.
Postat 31 Iulie 2023, 22:46 de oradeanbihor
Bravoo !!!
Bravoo psd si udmr nu va mintiti nici odata Nu trebuie facut nimic in orasul asta mai rau sa nu fie Blocam orasul pe 2 -3 ani sau pe 20 -30 de ani ? Si pe mine ma afecteaza foarte mult lucrarile dar odata trebuie facut sa avem un oras modern Nu va deranjeaza cum arata zona garii
Postat 31 Iulie 2023, 22:20 de Otello
fara pasaj subteran la gara, sunt alte nevoi ale orasului
nu dorim pasaj subteran la gara. mai bine si-ar pune creierele la contributie cum sa rezolve problema scurgerilor de apa din intersectiile de la Crisul si de la stadion cand ploua si se inunda toata zona!
Postat 31 Iulie 2023, 21:00 de roger
Ba eu cred, KP
Da, sunt atata de tampiti...
Postat 31 Iulie 2023, 20:46 de Musti
@KP
"Scopul este evident, pentru că nimeni nu poate crede că edilii și proiectanții sunt chiar atât de tâmpiți încât nu pot înțelege rezultatul unei supra-aglomerări în trafic. Anume ... reducerea majoră și agresivă a circulației auto în Oradea". Daca asta e scopul, de ce nu lasa totul asa cum e acum? De fapt pesede si udemere asta au facut in toti anii in care au fost la conducerea orasului si al judetului. De unde scoti tampeniile astea? De ce nu-i zice coridor de Imobilitate urbana? Cred ca nu mai judeci rational.
Postat 31 Iulie 2023, 20:16 de Biggie
Ideea e sa folosim transportul în comun
Facilitarea transportului in comun e o prioritate în toată Europa, când toate aceste lucrări vor fi gata, probabil va mai dura 1 an pana sa înțeleagă Românul meu sa folosească transportul în comun , în Londra se se face la o bandă de la două ca să faciliteze bicicletele ( https://www.standard.co.uk/news/transport/park-lane-london-new-cycle-lane-a4440446.html ) rezultatele folosiri transportului in comun sunt multiple poluare mai redusă, nervi mai puțin în trafic, costuri mai mici, timp de deplasare mai scăzut, care nu ați fost în Amsterdam, încercați sa vedeți.
Postat 31 Iulie 2023, 20:10 de Sandu2100
@KP
Mi-a placut: "Toate pasajele începute până acum nu erau atât de necesare". Ai uitat sa ne spui cine sunt "prostalăii desăvârșiți". Nimic despre liberali? Ma mir.
Postat 31 Iulie 2023, 20:08 de Biggie
De ce o singură bandă pe sens, la 2000-3000 mașini per oră?
Scopul este evident, pentru că nimeni nu poate crede că edilii și proiectanții sunt chiar atât de tâmpiți încât nu pot înțelege rezultatul unei supra-aglomerări în trafic. Anume ... reducerea majoră și agresivă a circulației auto în Oradea. De ce? Pentru că i-a apucat dragul de normele de poluare și vor să arate Europei cum arată un oraș cu comerț limitat la stradă și fără mașini care să încurce mersul pe jos.
Postat 31 Iulie 2023, 20:01 de KP
La cererea isterică a unui fan ...
1). Realizarea unei zone de trafic și tranzit intermodal pentru călători (tren, tramvai, autobus, taxi, etc) este binevenită; din acest punct de vedere, principiul și conceptul de proiect sunt mai mult decât "de bine". 2). Toate pasajele începute până acum nu erau atât de necesare, acesta de la gară fiind excepția de la regulă. 3). Consilierii locali care au votat împotrivă acum, sunt niște prostalăi desăvârșiți; ei se opun acum normalității, dar s-au lăsat prostiți atât la "centrul civic", cât și la Crișul sau la Decebal-Vladimirescu, ei nefiind în stare să oprească megalomania inutilă nici prin contencios administrativ și nici la nivelul susținerii publice. Oportunitatea și legalitatea sunt două fațete complementare de care municipalitatea, în ansamblul ei, și-a bătut joc ani la rând, punând "carul înaintea boilor". Pasajul de la gară, așadar, ar fi trebuit început primul din toată seria de "viziuni" ... urmat de cel de la Crișul și Decebal, lăsând deoparte altceva. Astăzi, la nivelul valoric de transfer al fondurilor obținute, am fi putut avea deja 3 pasaje importante gata de utilizat. Dar, după câtă minte au "neterminații" de edili, nu vom avea niciunul în următorii 2 (doi) ani ... doar baliverne că vom circula curând prin 4 (patru) pasaje.
Postat 31 Iulie 2023, 19:52 de KP
Sa vina KP
Sa ne explice clar, sa intelegem si noi unde gresesc incompetentii astia, care binenteles sunt doar liberalii. Si cum ar fi trebuit sa se faca. Avand in vedere ca le stie pe toate, cu indicatii in cel mai jegos stil ceausist.
Postat 31 Iulie 2023, 19:28 de Biggie
Am spus-o si o mai spun odata:
Constructia pasajului din fatza garii + banda dedicata pt tramvai pe magheru si republicii este cea mai mare prostie pe care o pot face baietii de la primarie. Chiar daca vin banii gratis, mai bine le dati foc in alta lucrare, asta va face mai mult rau decat bine.
Postat 31 Iulie 2023, 19:14 de Kid
@robert
Politia in Oradea sunt doar sclavii afaceristilor. Un fel de agentie de paza a interlopilor. Crezi ca pe politie ii intereseaza astea? Ei sunt interesati sa-si imparta teritoriile ca mafia, si sa se f...a intre ei, care poate fura mai mult.
Postat 31 Iulie 2023, 18:54 de Petre93
???
Dar coridorul Nufaru Cantemir, e un esec, se circula cumva mai bine? Nu. Intersectia de la 3G e deastru pentru toata lumea, masini si pietoni. Coloane enorme pe Noica, Ciheiului, Nojoridului, Meiului, Morii, pe toate strazile ce intra in bulevard e mai rau ca inainte, mult mai rau. Ce mobilitate viseaza astia, mobilitatea banului ce intra in buzunar. O band pe Magheru-Republicii, cand nici doua nu fac fata in prezenta.
Postat 31 Iulie 2023, 18:49 de Petre93
daca esti afacerist la oradea
iti deschizi firma de sapat tunele, ca si la campie au rost. Vine Elon Musk cu Boring Co, sa mute toate bulevardele in subteran. Idea suna fain, dar estenta e in detalii, care trebuie bine analizate.
Postat 31 Iulie 2023, 18:46 de unu
..........
Astea sunt practic pericol public.Ce se întâmplă cu trecerile de pietoni? Prin apăsarea unui buton la trecerea de la faculta de mediu mașinile îngrămădite pe o bandă pe sens în 30 de secunde vor forma o coloană până la gara inclusiv în tunelul de la Crisul,de trecerea de la Oramil nici nu mai zic.Ce se întâmplă cu intersecția de la parcul Petofi?ce se întâmplă cu cei care virează înainte de gara la stânga? Toate par făcute în pripa parca chiar în bătaie de joc că astea nu au nicio treabă nici cu cuvântul coridor și mai puțin cu mobilitatea.Politia rutiera nu are nimic de spus? Sau chiar așa aprobă orice prostie.Si chiar și pe platoul gării pare cel puțin la fel de înghesuit și haotic ca acum cu de toate,parcări,autobuz,tramvai deci care e sensul până la urmă la toate astea? Ne facem că facem apoi demolăm case că tot ce am făcut e nefuncțional cam cum e cu celelalte proiecte.
Postat 31 Iulie 2023, 18:20 de Robert
Wtf?!!!
Pe directia Gara Civic vin doua bulevarde mari(Stefan si Dacia) cu doua benzi pe sens, adica patru benzi si se vor uni intr-o singura banda, cine e geniul care a proiectat asa ceva, sau asta e varianta Sorbonei din Birtin, el considera ca e viabil asa ceva? Sau urmeaza ajustari ca in Aradului si in alte locuri. Peste tot in lume se incearca marirea nr de benzi , nu reducerea. Sau astia se gandesc la viitorul orasului ca se depopuleaza si tot mai mic e.
Postat 31 Iulie 2023, 18:16 de Mihaita
Astia sunt nebuni
Pasaje cu o banda! Unde se mai construieste asa ceva in zilele noastre? Cum sa faci o singura banda pentru masini la la Gara pana in Centrul Civic, astia sunt nebuni. La ce frecventa au tramvaiele, o data la 10-20 minute, nu arte rost. Dar cand vin cele 2 benzi dinspre parcul Petofi cu Republicii cum se va realiza trecerea la o singura banda? Banuiesc ca stiti ce coloana e pe Petofi la orele de varf. Sau facem si parcul Petofi cu o banda, atunci trebuie sa facem si bulevardul Dacia cu o banda sa nu existe gatuire unde se va trece de la 2 la 1 banda.
Postat 31 Iulie 2023, 18:07 de Petre93
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5521 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON