URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Octombrie 2023, 14:00

O singură ofertă: Oradea cumpără tramvaie bidirecţionale pentru a face faţă viitoarelor şantiere

O singură ofertă: Oradea cumpără tramvaie bidirecţionale pentru a face faţă viitoarelor şantiere foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Municipalitatea orădeană cumpără, în premieră naţională, tramvaie bidirecţionale pentru a face faţă viitoarelor şantiere.

"Special pentru Oradea"

Primăria Oradea a scos la licitaţie achiziţionarea a 9 tramvaie noi, dintre care 3 garnituri ar urma să fie bidirecţionale, în luna august. "Tramvaiele bidirecţionale vor fi construite special pentru Oradea. Nu ştiu să mai aibă altcineva în ţară", a declarat pentru BIHOREANUL directorul OTL, Adrian Revnic.

Garniturile vor arăta la exterior la fel ca tramvaiele unidirecţionale, cu deosebirea că vor avea câte o cabină pentru vatman la ambele capete.

"Avantajul tramvaielor bidirecţionale este că pot folosi un singur fir. Dacă se lucrează pe linie şi într-un punct circulaţia este blocată de şantier vatmanul se mută la cealaltă cabină şi tramvaiul porneşte în cealaltă direcţie", a spus Revnic.

OTL a simţit nevoia achiziţiei unor astfel de garnituri cu ocazia marilor lucrări de infrastructură lansate anul trecut în Piaţa Gojdu.

Potrivit directorului, "dacă OTL ar fi avut astfel de tramvaie în perioada în care traficul a fost închis prin fostul centru civic de lucrările la pasaje, am fi putut asigura circulaţia garniturilor până la Aura, lucru care ar fi fost în avantajul călătorilor".

Achiziţia garniturilor bidirecţionale ar putea să îşi dovedească utilitatea în anii următori, având în vedere că municipalitatea orădeană pregăteşte construcţia de noi pasaje subterane pe străzi aglomerate precum Republicii şi Decebal, investiţii care inevitabil vor bloca circulaţia tramvaielor.

Ar vrea 25 de garnituri noi...

Cele 9 tramvaie vor fi achiziţionate cu finanţare prin PNRR, cu posibilitatea de a creşte numărul lor la 16, dacă municipalitatea orădeană va găsi noi surse de finanţare.

La licitaţia organizată de municipalitate s-a înscris până la termenul limită un singur constructor de garnituri.

"Oferta a fost depusă de către Societatea Astra Vagoane Călători SA, cu o valoare estimată a unui tramvai de 8,7 milioane lei, fără TVA, şi o valoare estimată a achiziţiei de 79 milioane lei, fără TVA", a transmis marţi, Primăria Oradea, printr-un comunicat de presă.

În cazul în care municipalitatea orădeană ar găsi fonduri pentru extinderea contractului la 25 de garnituri, preţul total ar fi undeva la 219,6 milioane lei, fără TVA, echivalentul a circa 44,2 milioane euro plus TVA.

Termenul de livrare pentru primele nouă tramvaie va fi între 12 şi 18 luni.

Garniturile vor fi dotate cu aer condiţionat, vor avea podea coborâtă 100% şi vor recupera energie la frânare. Lungimea acestora va fi cuprinsă între 26 şi 28 de metri, iar capacitatea minimă de 168 pasageri, dintre care minimum 40 pe scaune.

Viitoarele tramvaie se vor adăuga flotei existente, care cuprinde şi cele 20 de tramvaie achiziţionate din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional şi livrate în perioada 2020 – 2022 tot de firma Astra Arad.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Lipseste logica
Otl abia mentine calea de rulare, de unde sa puna ei macaze temporare? Pai pe o linie nu e un singur tramvai la un moment dat. Deci fara 2 macaze temporare prin care sa schimbe liniile inainte si dupa lucrari, va fi o investitie fara cap, complet inutila. Inlocuirea cu troleu care sa poata merge pe liniile electrice de la tramvaie ar fi net superioara, dar la otl ganditea e ca sina de tren... Singulara si intr-o directie.
Postat 17 Octombrie 2023, 17:13 de poiu
Nostim
Sa zicem ca te urci în tramvaiul nr. X care te ducea la gara pina ieri și te pomenești ca pe nepusa masa, în urma unui traseu de du-te-vino, te întorci în locul unde te-ai urcat?!O sa fie nostim.
Postat 17 Octombrie 2023, 15:48 de Simonette
Dupa ce asa a fost scrisa licitatia ca numai ei au s-au incadrat, nu ii de mirare...
Dupa ce asa a fost scrisa licitatia ca numai ei au s-au incadrat, nu ii de mirare... Cu lungimea de 26-28m, castigator ales dupa cel mai mic pret, e clar ca Siemens nu vine cu Avenio ca nu face concurenta pentru partenerul lui, cine oricum comanda motorizarea si tot sistemul de la ei, deci ei oricum sunt castigatori, iar alte firme nu prea se incadreaza la 26-28m, dar asta chiar nu cred ca e de rau, sustinem firmele romanesti, e un plus. Calitatea asamblarii e altceva, ca ori de cate ori ma duc langa depou mereu e un Astra la reparatie, ori cu usa ori cu ferestreastra... Da stiu, nici turcii nu sunt mai bune, dar totusi daca dam atatea bani pentru un tramvai, care ar trebui sa mearga minim 20-30 de ani, chiar mi se pare mult cat sunt in mentenanta, nici Siemensurile nu vezi retras pentru mentenanta, cei drept in ultimii ani nici nu prea au circulat din cauza calitatii liniilor din oras... :(
Postat 17 Octombrie 2023, 15:29 de cititor_
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON