URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 05 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
04 August 2011, 07:45

Constructor nou la Autostradă: Bechtel mai face tronsonul Borş - Suplac şi pleacă!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Premierul Emil Boc a anunţat miercuri, la finalul şedinţei de guvern, că societatea americană Bechtel va mai realiza un singur tronson din Autostrada Transilvania, restul urmând să fie scoase la licitaţie. Este vorba de tronsonul din Bihor, între vama Borş şi Suplacu de Barcău.

"Ministerul Transporturilor a finalizat negocierile: se continuă lucrările pe Surplacu de Barcău-Borş, am decis la nivel politic ca tronsonul de la Gilau-Mihăeşti să fie scos imediat la licitaţie, să se reia proiectarea pentru tronsonul Târgu Mureş-Câmpia Turzii pentru ca aceste lucrări să fie continuate pe bugetul de stat. Bechtel nu primeşte despăgubiri. Niciun fel", a spus Emil Boc.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că "trebuie să renogociem cu compania Bechtel pentru ca preţurile să intre într-o normalitate". "Din fericire şi Bechtel a înţeles că România este o ţară europeană unde nu poţi să faci ceea ce-ţi doreşti. Contractul încheiat pe vremea Guvernului Năstase este o mostră de rea-voinţă. (...) Dacă am fi terminat în condiţiile actuale, costul ar fi fost de 9,9 miliarde de euro. Costul pe care îl vom avea de suportat în final, este de 3,8 miliarde de euro. Risipa pe care nu o mai face statul român este de 6 miliarde de euro", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, citată de realitatea.net.

Potrivit acesteia, în prezent, Ministerul are plăţi restante de 90 de milioane de euro către Bechtel. "A fost o negociere foarte dură. Bechtel a înţeles că nu avem bani de aruncat", a adăugat aceasta.

Conform contractului semnat în 2003, pe vremea Guvernului Năstase, Autostrada Transilvania ar urma să lege România de Ungaria. 7 ani ar fi trebuit să dureze lucrările la cei 415 km, dar, dintre aceştia, au fost construiţi doar 52. După terminarea celor 64 de km, se va ajunge la un total de 106 km, adică circa un sfert din ea.

Un simplu cost arată că, raportat la kilometri, Bechtel a construit cu circa 15 milioane de euro/km, adică aproape de trei ori mai mult decât standardele de cost.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
mda
Esti prost, si pe langa asta mai si semnalizezi. Sa revin la subiect, macar e bine ca se continua lucrarile, desi se ascunde ceva.
Postat 04 August 2011, 11:06 de @scortosul
rabdare
@scortosul: nu te grabi fratelo, stai sa vedem cu ce i-au imbunat pedeleii pe licurici. pun pariu ca din cele 6 miliarde, vreo 5 se vor duce pe avioanele second hand f15 ;) made in usa in anii 60-70. autostrada bechtel a fost pretul intrarii in nato. pana la urma tot il vom plati, dar sub alte forme, vom cumpara niste gunoaie de avioane, sau oricum ne baga americanii altceva pe nota de plata. Asa ca nu va bucurati ca fraierii.
Postat 04 August 2011, 10:16 de unu
baravo boc, bravo pdl,
BRAVO PDL !! BRAVO BOC !!! BRAVO BOAGIU !!!!!! NESIMTITII DE PSD-isti SI PNL-isti AU AMANETAT TARA ASTA PE 50 DE ANI INAINTE CU CONTRACTEW MINTITE , AU VANDUT SI CE NU AVEAM INCA !!!!! GUNOAIE !!!! BRAVO BOC !!! BRAVO BOAGIU !!!!!! FELICITARI
Postat 04 August 2011, 10:07 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON