URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Octombrie 2021, 10:33

Centura poate să aștepte!

Centura poate să aștepte! foto: CJ Bihor
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Sincer, cred că nu va fi nimic din programul Anghel Saligny, pentru că, atunci când se va pune problema banilor, nefericitul premier Florin Cîţu va fi de mult istorie. Pe de altă parte, nici nu pot ignora apetenţa politicienilor noştri de a fura 10 miliarde de euro, bani împrumutaţi, prin noul PNDL.

Nici bine nu s-a uscat cerneala pe decizia de a se împărţi milioanele, că deja Ilie Bolojan le-a şi găsit destinaţia: o centură metropolitană de 20 de kilometri care să ocolească Oradea dincolo de Felix, Cordău, Apateu şi Nojorid.

În primul rând, mi se pare o glumă să faci un inel metropolitan cu o singură bandă pe sens. Ca să ce? Să circule pe el automobilişti nervoşi că trebuie să stea în spatele cociilor, tractoarelor şi bicicliştilor beţi? Banii pentru o centură serioasă cu două benzi ar trebui daţi integral de Ministerul Transporturilor, nu cu efortul conjugat al câtorva localităţi.

Niciun şofer nu va merge pe uliţa ocolitoare când are la dispoziţie actuala centură a oraşului, pe două benzi, care te scoate şi la autostrada A3, şi la drumul expres spre Arad. E păcat că Birta şi Bolojan nu se gândesc şi la nevoile orădenilor. Cu cele 43 milioane de lei alocate Oradiei s-ar putea asfalta câteva din cele 300 de drumuri pietruite ale municipiului. Nu ar fi cazul să ne mai gândim şi la cum circulă orădenii în oraşul lor, nu tot la şoferii care tranzitează judeţul?

Din păcate, aureolat de excelentele rezultate din administraţie, Bolojan începe să sufere de sindromul infailibilităţii. Cei din jurul lui nu au curajul să-l contrazică, pentru că oricum nu-l pot face să se răzgândească. Nu-i rău să te încăpăţânezi să faci o companie aviatică locală, dar e greşit să persişti în eroarea unei semicenturi care e depăşită încă înainte de începerea lucrărilor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
CrisDumi aka KP
Nu ne citi din cartulica, pt ca tu interpretezi, publica, cartulica
Postat 05 Octombrie 2021, 23:29 de Sandu2100
Sanda aka Proasta Satului.
De unde ai tras tu concluzia că e ideea lui Filip. Nimeni nu a afirmat asta. Iar bați câmpii. Scrie clar în "Strategia zonei metropolitane 2007-2026" cine a a avut ideea și în ce fază de studiu era în urmă cu 15 ani. Am primit cărțulia respectivă și pot oricând să citez din ea. Ar fi cazul să te poți concentra măcar odată pe zi, câteva minute, la subiectele la care te împingi să postezi. Capisci, sau ești disfuncțional?
Postat 05 Octombrie 2021, 22:27 de KP
CrisDumi aka KP
Daca ma i-au dupa tine probabil ca e initiativa lui Vanyai Carol sau Mircea Bratu, in niciun caz nu e initiativa lui Filip, sau Oare Filip a gandit mult, atat de mult incat a uitat sa treaca la partea practica. Si tu tot ca Filip vorbesti, mult si prost
Postat 05 Octombrie 2021, 17:45 de Sandu2100
de data asta nu sunt de-acord cu Chirila :)
deja sunt destui bihoreni "din provincie" care se plang ca Bolojan directioneaza toti banii PNRR la "capitala" in zona metropolitana Oradea. Nu e chiar asa, ca e in comunele din jur, care chiar este pol de dezvoltare economica, asa ca idea lui Bolojan e buna. Dar editorialistul cere chiar dimpotriva mai mult, banii sa mearga tot in centrul "capitalei". Prin occident, municipalitatile de exemplu pentru buricu targului downtown au o taxa suplimentara de centru, si daca se investesc mai multi bani in buricu targului sunt totusi si mai mult din bani locali, taxe locale.
Postat 05 Octombrie 2021, 16:44 de unu
Sanda aka Proasta Satului.
Nu este inițiativa lui Bolojan. Chiar toți cei din primărie și consiliul județean știu asta. Mai știu și cei care au fost aleși locali sau județeni înainte de 2008. Știe Banca Europeană de Investiții, Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, Dexia Bank, Reifaissen Central Bank, Comisia Europeană, Comitetul Regiunilor, vechii funcționari ai Guvernului României, ai Ministerului Transporturilor și ai Ministerului Administrației și Internelor. Mai știu încă vreo 10.000 de orădeni care au citit Bihoreanul în urmă cu 14-15 ani. Cei ca tine, Sanda, colaboratori plătiți ai SRI, chiar sunteți paraleli cu lumea? Aveți toți "ordin pe unitate" de la sediul PNL din Pc. Petofi, să vă înfigeți la grămadă capul în fundul "primului informator" al SRI Bihor de după "lovilulție" și să lingeți ce mai găsiți pe uscat ???
Postat 05 Octombrie 2021, 16:06 de KP
KP
Felicitari Bolojan, pt initiativa, in 2024 te votam din nou
Postat 05 Octombrie 2021, 15:31 de Sandu2100
Centura nu trebuie să mai aștepte.
Din contră, trebuia începută de ieri încă. Problema acum e doar faptul că iar se simplifică un proiect major pentru tot Bihorul. Așa cum Bolojan a mai experimentat deja, cu strada E. Teodoroiu pe care a denumit-o "drum expres" printr-o simplă modelare urbană de trotuar supra înălțat. Filip spre exemplu a realizat că e nevoie de o altă centură pentru oraș, pentru a deschide un coridor de dezvoltare mai amplu, pentru producție și servicii, putând astfel să dea posibilitatea orașului de a se extinde pe orizontală și a rezolva astfel aspecte importante de mediu și protecție, cu zone împădurite având aspect de parcuri urbane de interes. Modelul se vede prin Viena spre exemplu. Bolojan nu a înțeles nimic din "moștenirea" deja apreciată de unele instituții europene de profil la momentul preluării primului mandat. O centură zonală ar trebui să devină un coridor de dezvoltare, cu platforme industriale accesibile și facile dinspre toate traseele majore, de la Autostrada Transilvania la DN-uri și de la viitorul drum expres A3 la punctele de interes comercial și turistic. O centură de acest fel, finanțabilă de către orice instituție financiară europeană, așa după cum am mai amintit (BEI a fost un exemplu doar), trebuie să fie cu minim două benzi pe sens. Adiacent aduse la îndemână toate tipurile de infrastructuri, precum și diverse facilități acordate celor fare vor ocupa cu investiții întregul aliniament. Nu în ultimul rând, trebuie să înconjoare toată zona, nu numai pe bucăți. Abia atunci va deveni Oradea un pol real de dezvoltare.
Postat 05 Octombrie 2021, 13:26 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON