Comisia Europeană privind progresele înregistrate în învăţământ şi formare a finalizat un nou raport privind starea educaţiei în ţările europene. Din cei cinci indicatori de referinţă stabiliţi pentru anul 2010, ţările europene au atins doar unul.
Cei cinci indicatori sunt: o proporţie a abandonului timpuriu al învăţământului sub 10%, cel puţin 40% din persoanele între 30-34 de ani să beneficieze de educaţie terţiară, proporţia copiilor cu vârste între patru ani şi cea a începerii învăţământului primar obligatoriu să fie de minim 95%, ponderea tinerilor în vârstă de 15 ani cu competenţe insuficiente în materie de citire, matematică şi ştiinţe să fie mai mică de 15%, iar cea a adulţilor cu vârste între 25-64 ani care să participe la programe de învăţare pe tot parcursul vieţii să fie cel puţin 15%.
În ceea ce priveşte România, raportul relevă ceva îngrijorător: în 2009, 40% din români citeau şi socoteau cu dificultate. Procentul este, totuşi, în scădere faţă de 2008, când atingea 53,5%. Media europeană la această categorie este de 17%. Abandonul şcolar în România anului 2009 s-a ridicat la 16%.
Totodată, raportul cere cu fermitate statelor europene să nu reducă bugetele de învăţământ, chiar dacă au probleme din cauza crizei economice.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.