URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Mai 2017, 13:04

Start-up Nation România: Au apărut normele, lista codurilor CAEN eligibile şi grila de punctaj

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat (MMACA) a făcut publice NORMELE schemei de ajutor de minimis ale Programului “Start-up Nation România”, modificate în urma aprobării amendamentelor la proiectul Legii de aprobare a OUG nr. 10/2017, Lista codurilor CAEN eligibile in cadrul schemei, precum si modelul de plan de afaceri (care conţine şi grila de punctaj).

Prin Programul “Start-up Nation România”, statul urmează să ofere fonduri nerambursabile de până la 200.000 de lei (aprox. 44.000 Euro) reprezentând 100% din valoarea cheltuielilor eligibile, celor care vor deschide o afacere nouă în România. Programul se va implementa în perioada 2017-2020. Finanțarea în cadrul prezentei scheme de minmis se face din fonduri de la bugetul de stat și fonduri europene.

Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2017 este de 1.713.798.000 lei. Prin implementarea programului în anul 2017 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de aproximativ 10000 de beneficiari.

Pot beneficia de finanțare în cadrul Programului societăţile (microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii) care îndeplinesc cumulativ, la data completării planului de afaceri online, o serie de criterii de eligibilitate, printre care: sunt înfiinţate de către persoane fizice după 30 ianuarie 2017, sunt IMM  (au până la 249 de angajaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau deţin active totale de până la 43 milioane euro, echivalent în lei), au capital social integral privat, au sediul social/punct de lucru şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, în mediul urban sau rural.

Actţonarii societăţii nu trebuie să aibă sau să fi avut calitatea de acționar sau asociat într-un alt IMM care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată pe care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere

Beneficiarul va trebui să se înregistreze (cu user şi parolă) în aplicaţia online care va fi disponibilă pe site-ul www.aippimm.ro, apoi va completa şi va transmite online planul de afaceri (al cărui model este publicat pe site).

Data la care va fi activă înregistrarea online se va comunica pe site cu cel putin 5 zile înainte. Perioada de lansare a înscrierilor este prevăzută în a doua jumătate a lunii mai – începutul lunii iunie 2017.

Înscrierea se va desfăşura pe o perioadă de 30 de zile calendaristice.

Criteriile de evaluare a planului de afaceri se regăsesc la finalul modelului planului de afaceri (au fost aprobate în Parlament) şi se bazează pe aspecte privind:

  • Domeniul de activitate: Producţie şi Programare IT (CAEN 6210)  – 40 pct; Industrii creative – 35 pct; Servicii – 30 pct; Comerţ şi alte activităţi – 25 pct
  • Crearea de noi locuri de muncă permanente în cadrul întreprinderii: obligatoriu 1 loc de muncă permanent (cu normă întreagă). Pentru minim 1 loc de muncă creat în plus - 20pct.
  • Crearea de noi locuri de muncă pentru persoane din categoria  Persoane defavorizate (definite conform HG 799/2014) şi /sau absolvenţi (orice formă de învaţământ autorizată) începand cu anul 2012: 1 loc = 20 pct, cel putin 2 locuri = 25 pct

Locurile de muncă existente + cele nou create, trebuie menţinute pentru cel puţin 2 ani, după finalizarea implementării proiectului.

  • Tipul cheltuielilor aferente Planului de afaceri: ponderea echipamentelor tehnologice (mijloace fixe din grupa 2.1 şi 2.2, dar și software-uri necesare desfășurării activității) în pondere mai mare sau egală cu 50% din valoarea planului de afaceri – 10 pct. Suplimentar se acordă 5 pct pentru caracterul inovativ al investiției.

Punctajul maxim care se poate obţine este de 100 puncte. Punctajul minim pentru accesarea programului este de 50 puncte. Admiterea în program se va face în ordine descrescătoare a punctajului obţinut la evaluarea planurilor de afaceri on-line. La punctaje egale va prevala: 1) numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în cadrul programului; 2) numărul de locuri de muncă ocupate de persoane defavorizate*/șomeri/absolventi după anul 2012; 3) achiziția de echipamente tehnologice; 4) activitatea pe care accesează programul; 5) data și ora înscrierii în program.

În planul de afaceri on-line trebuie justificată fiecare cheltuială în vederea demonstrării necesităţii acesteia în desfăşurarea activităţilor pentru care se accesează finanţarea.

Termenul limită de semnare a acordurilor de finanțare este 29 septembrie 2017.

În maxim 1 an de la semnarea acordului de finanţare, dar nu mai târziu de  29 septembrie 2018, beneficiarul este obligat să efectueze cheltuielile şi să depună documentaţia de decont la sediul OTIMMC.

Solicitanţii care au semnat acordul de finanţare au obligativitatea de a achiziţiona bunurile şi serviciile eligibile în condiţii de piaţă, respectiv să întocmească  un dosar de achiziţie care să cuprindă: cereri de ofertă (minim trei), ofertele primite, un proces verbal semnat de reprezentantul legal al întreprinderii prin care să fie justificată alegerea ofertei câştigătoare, contractul/contractele cu furnizorul/furnizorii.

Plata se face în maxim 3 tranşe pentru toate activităţile pentru care s-a făcut dovada achitării integrale a acestora în cazul decontării prin rambursare sau prezentarea facturilor în cazul mecanismului decontării cererilor de plată.

Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:

a) Echipamente tehnologice, maşini, utilaje, electrostivuitoare, motostivuitoare şi instalaţii de lucru-inclusiv software-ul aferent, necesare desfăşurării activităţilor pentru care a solicitat finanţare;

b) Achiziţionarea de spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ (clădiri, hale de producţie, spaţii amenajate pentru activităţi de prestări servicii, producţie şi comerţ, inclusiv din elemente prefabricate). Spatiile nu trebuie să aibă destinaţie locativă la momentul achiziţiei;

c) Aparate şi instalaţii de măsură, control, reglare, cititoare pentru cod de bare, cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare, aparate de marcat electronice fiscale;

d) Mijloace de transport: autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, rulote cu sau fără motor pentru comerț stradal și autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu excepţia vehiculelor de teren;

e) Echipamente IT tehnică de calcul;

f) Bunuri prevăzute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatură birotică şi 3.3 sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale, conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004;

g) Achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităţilor;

h) Achiziţionarea de instalaţii de încălzire sau climatizare aferente spaţiului de desfășurare a activității;

i) Salariile, utilitățile și cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ (clădiri, hale de producţie, spaţii amenajate pentru activităţi de prestări servicii, producţie şi comerţ, inclusiv din elemente prefabricate). Spatiile pentru care se acorda chirie nu trebuie să aibă destinaţie locativă. Salariile se decontează la nivelul salariului mediu, inclusiv contribuțiile aferente angajatorului. Decontarea se face pentru valoarea salariilor, utilităților și chiriei aferente după momentul semnării acordului pentru perioada de implementare;

j) Realizarea unei pagini web pentru prezentarea și promovarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor, inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu fără hosting, pentru operatorii economici care nu deţin alt site şi care trebuie să fie funcţional la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului de minimis, în limita maximă a  8000 lei fără TVA;

k) Active necorporale referitoare la brevete de inventie, francize , etichetare ecologică, licenţe, etichetare ecologică, software pentru comerţul on-line, software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare;

l) Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale – pentru asociatul/administratorul societăţii aplicante, curs organizat de către un organism autorizat recunoscut de educaţie antreprenorială în limita a maxim 3000 lei fără TVA;

m) Taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA conform Codului Fiscal; 

n) Consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program şi implementarea proiectului, dar nu mai mult de 8000 lei fără TVA; Această activitate poate fi efectuată înainte de semnarea acordului de finanţare.

Amănunte suplimentare pot fi găsite pe www.aippimm.ro

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON