URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 09 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Pe 9 iunie, românii îşi vor alege nu doar primarii, ci şi eurodeputaţii. Suntem tentaţi să ignorăm importanţa scrutinului european, deşi afacerile europene sunt de fapt afaceri interne, ale noastre. Ne privesc direct, căci şi noi putem hotărî cum sunt gestionate, trimiţând în PE 33 de reprezentanţi şi având un comisar în executivul Uniunii.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 Aprilie 2016, 16:21

Viitoarea autogară Decebal este gata. Csuzi: "Calitativ se putea mai bine" (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După mai mulţi ani de pregătiri, urmaţi de lucrări neprevăzute şi de lucrările propriu zise, viitoarea autogară din Bulevardul Decebal, situată în vecinătatea blocurilor ANL, a fost preluată, marţi, de directorul OTL, Csuzi Istvan, de la constructor.

"Suntem în viitoarea autogară OTL din Decebal. Nu avem încă autorizaţia de funcţionare ca autogară, am început demersurile şi probabil o vom avea pe vară. Deocamdată facem doar preluarea clădirii de la constructor şi o dăm în funcţiune călătorilor, ca să nu mai aştepte în ploaie, în vânt în soare", a declarat Csuzi într-o conferinţă de presă la faţa locului.

Autogara din Bulevardul Decebal are o istorie întortocheată, proiectul fiind propus iniţial în 2012, ajungând într-o formă aprobată de CMUAT în 2013, an în care au fost aprobaţi şi indicatorii tehnico-economici ai construcţiei şi a fost lansată licitaţia. Potrivit contractului de execuţie, încheiat cu un an mai târziu, lucrarea trebuia finalizată în vara lui 2015, dar situaţia s-a complicat pe parcurs. "După prima săpătură ne-am dat seama că magistrala de apă trece pe sub clădire, deci trebuie deviată, la fel şi cu nişte cabluri electrice. Avem şi o conducă de termoficare, care ne-a creat anumite probleme, căci este destul de aproape", a explicat directorul OTL.

O parte din întârzieri sunt puse, potrivit lui Csuzi, şi în seama proiectantului şi constructorului. "Dar trebuie precizat că am avut un buget iniţial de 354.000 lei, până la urmă ne costă 339.000 lei. Din aceştia se putea face o construcţie uşoară. Poate calitativ se putea mai bine. Dar înţelegem şi constructorul, Nedatim Construct, că a avut constrângeri bugetare", a precizat Csuzi Istvan. În continuare, OTL va analiza întârzierile şi lucrările, urmând să stabilească dacă va fi cazul aplicării unor penalităţi.

Autogara de pe Bulevardul Decebal este mult mai mică decât cea inaugurată deja în Nufărul. Are şase peroane, spaţii de aşteptare în aer liber, pe bănci şi sub mai multe refugii şi o clădire de 140 metri pătraţi dotată cu 22 de scaune, info-desk, sistem de informare electronic şi grupuri sanitare. Autogara va deservi cursele care vin dinspre sudul judeţului din localităţi precum Sântandrei, Nojorid, Cheresig, Salonta. "Pe zi, prin autogară vor tranzita circa 2.000 de persoane. Autobuzele din zona de sud vor avea cap final linie aici şi îşi vor valida cursa", a spus Csuzi.  

Din 2011, în Oradea s-a aprobat o strategie de facilitare a accesului navetiştior în oraş şi transbordare a acestora spre mijloacele de transport în comun. Drept urmare, în 2014, în capătul cartierului Nufărul a fost inaugurată a autogară, cea de-a doua, din Decebal fiind preluată marţi. De asemenea, recent, Consiliul Local a aprobat noii indicatori tehnico-economici pentru realizarea celei de-a treia autogări din oraş, lângă Gara Centrală.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
OK
Nu e cine stie ce dar nici catastrofa nu e ! Daca analizez bine pentru ce si-a propus sa fie e OK !
Postat 12 Aprilie 2016, 21:05 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6285 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON