URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 08 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 Iulie 2016, 10:56

Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life, despre democratizarea pieţei de asigurări: "Suntem pregătiţi cu un portofoliu de produse adecvat, inclusiv în Bihor"

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Piaţa asigurărilor de viaţă este în creştere, foarte aproape de vârful atins în 2008. Asigurările de viaţă au avut o creştere de peste 10,8% anul trecut, potrivit cifrelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASAF), ajungând la un nivel de peste 1,81 miliarde de lei, după căderea suferită în 2013-2014, ca urmare a numeroaselor răscumpărări de poliţe, şi se reapropie de nivelul anului 2008, când se situa la un volum de 1,87 miliarde de lei.

Totuşi, România rămâne pe ultimul loc în Europa (locul 6 în Europa Centrală şi de Est, după volumul primelor brute subscrise) în aproape toate privinţele. De exemplu, în ce priveşte densitatea asigurărilor, la noi în ţară media investiţiilor într-o asigurare de viaţă este de aproximativ 18 euro, asta în timp ce elveţienii dau şi de 1.000 de ori mai mult.

Românii sunt, în continuare sceptici în privinţa asigurărilor de viaţă, principalele motive fiind: lipsa educaţiei (consideră costurile prea mari pentru a fi accesibile indiferent de valoarea venitului), dar şi superstiţiile ("dacă atrag pericolul prin încheierea unei astfel de asigurări?"), ca să nu mai vorbim de lipsa responsabilităţii ("nu mi se poate întâmpla mie").

Într-un asemenea context, se nasc mai multe întrebări. Cum pot facilita societăţile de profil accesul românilor, şi implicit al bihorenilor, la serviciile de asigurări? Ce anume poate schimba mentalităţile învechite? Cum se vor reduce decalajele faţă de societăţile aşezate? Câteva din răspunsuri sunt date de doamna Emilia Bunea, CEO al cunoscutei societăţi de asigurări de viaţă Metropolitan Life.

- Ce face concret Metropolitan Life pentru a acoperi lipsurile menţionate, în contextul pieţei româneşti?

În primul rând, educaţie financiară. Metropolitan Life continuă să investească în educaţia financiară a consumatorilor români, explicând rolul asigurărilor în viaţa lor. Integrăm în activitate proiecte globale de responsabilitate socială corporativă (CSR), cum ar fi Programul "Schimbăm vieţi" (Life Changer). Acesta a fost relansat la nivel naţional în luna mai, cu susţinerea Metropolitan Life şi Junior Achievement România, din dorinţa de a sprijini elevii de gimnaziu din 19 localităţi din România să dobândească noţiuni şi abilităţi elementare de educaţie financiară, necesare vieţii de adult. Printre aceste localităţi se numără şi Oradea. Programul din România este parte a iniţiativei dezvoltate de Junior Achievement, cu sprijinul MetLife Foundation, în 18 ţări din Europa şi Orientul Mijlociu, cu scopul de a oferi tinerei generaţii suport în exersarea abilităţilor necesare pentru o viaţă sigură şi independentă financiar.

- Care este "costul" financiar al implicării în proiecte de CSR?

- Metropolitan Life şi Fundaţia MetLife au acordat, în 2015, o finanţare totală de 500.000 dolari pentru proiectele de CSR. Acestea vor fi continuate şi în 2016 şi în 2017. Ele sprijină incluziunea socială şi financiară, precum şi educaţia financiară a copiilor şi a tinerilor din diferite categorii sociale. În plus, în 2016, compania plănuieşte să investească 200.000 dolari şi în proiecte locale de CSR, folosind fonduri locale.

- În ce fel asiguraţi informarea şi, implicit, distribuţia serviciilor către consumatori?

Urmărim eficientizarea canalelor de distribuţie astfel încât fiecare segment de piaţă să primească produsele într-un mod simplu şi accesibil. Metropolitan Life a dezvoltat o structură echilibrată de distribuţie, oferind diversitate şi acces multiplu, structură pe care o perfecţionează constant în funcţie de nevoile şi profilurile clienţilor. Realizăm distribuţia atât prin intermediul consultanţilor, cât şi a reţelelor bancare şi prin telemarketing. Totodată, facem investiţii constante în dezvoltarea agenţiei - ea reprezentând unul dintre canalale importante de vânzări - prin digitalizarea procesului de vânzare, introducerea unor module noi de training online pentru manageri şi consultanţi şi creşterea forţei de vânzări.

- Cum ştiţi că un produs i se potriveşte sau nu unui potenţial client?

- Aici intervine rolul strategic pe care îl are agenţia. Consultanţii noştri sunt cei care analizează situaţia şi nevoile complexe ale fiecărui client, astfel că pot răspunde adecvat, în funcţie de necesităţi, prin oferte relevante. Ei sunt cei care au cel mai des oportunitatea de a discută cu oamenii despre protecţia lor şi a familiilor lor. Pentru ei un portofoliu de clienţi este de fapt un grup de oameni pentru care ajung să fie un partener de încredere pe termen lung sau poate chiar un bun prieten. Activitatea consultanţilor din cadrul Metropolitan Life e percepută ca propria lor afacere, iar de aici şi spiritul antreprenorial susţinut de companie.

- Cât sunt de receptivi orădenii, respectiv bihorenii, la serviciile de asigurări?

- Observ din ce în ce mai des că oamenii încep să conştientizeze că, în lumea în care trăim, o asigurare de viaţă este mai mult decât necesară. În Oradea, de pildă, avem deja 3.238 de clienţi cu poliţe individuale şi ne aşteptăm ca numărul acestora să crească. Noi suntem pregătiţi.

Cât de dezvoltată este colaborarea cu reţelele bancare?

În materie de bancassurance, Metropolitan Life continuă să colaboreze cu 11 parteneri, atât bănci, cât şi instituţii financiare, printre care se numără: Garanti, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania, Piraeus, TBI, RCI Leasing, Credit Europe Bank, BRD. Anul acesta, am semnat un parteneriat strategic cu Banca Transilvania, prin care clienţii băncii pot beneficia de pachete de asigurare de viaţă ataşate creditelor de consum.

Cum vă raportaţi la mediul de afaceri, B2B (Business to Business)?

- Analizele de piaţă au arătat oportunitatea de dezvoltare în această arie, astfel că Metropolitan Life este pregătită să răspundă organizaţiilor, în special segmentului de IMM-uri, cu un portofoliu de produse adecvat. Dacă privim industria HR, atât la nivel global, cât şi pe plan local, observăm o tendinţă de intensificare a competiţiei corporaţiilor pentru talente. Calitatea şi retenţia angajaţilor sunt dezideratele la care organizaţiile sunt din ce în ce mai atente, atât prin oferte salariale motivante, dar şi beneficii extra-salariale variate, iar aici este evident rolul nostru.

(Advertorial)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6253 RON
  • 1 EUR = 4.9757 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON