URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 05 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
25 Iunie 2021, 10:08

„Vinerea verde” se ofilește. Primarul Florin Birta se opune acordării de gratuități pe toate liniile OTL în ziua de vineri

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primarul Florin Birta se opune acordării de gratuităţi pe toate liniile de autobuz şi tramvai din Oradea în fiecare zi de vineri după cum a propus la începutul săptămânii liderul grupului UDMR din Consiliul Local, Szabó József.

"Îmi pare populistă..."

Florin Birta a declarat pentru BIHOREANUL că va iniţia în şedinţa de Consiliu Local de marţea viitoare un proiect de hotărâre care va avea ca obiect respingerea propunerii UDMR de instituire a acţiunii "vinerea verde".

"M-am uitat peste propunerea grupului UDMR şi îmi pare populistă. Voi propune în şedinţa de Consiliu Local din 29 martie respingerea acestui proiect de hotărâre. Orădenii obişnuiţi să îşi folosească maşina în oraş nu vor renunţa la ea pentru a lua tramvaiul sau autobuzul doar pentru că beneficiază de transport public gratuit o zi pe săptămână", a spus Birta.

Primarul de Oradea a declarat că orădenii se vor lăsa convinşi să folosească transportul public în detrimentul deplasării cu maşina doar dacă OTL va oferi servicii mult îmbunătăţite, şi nu în schimbul unei gratuităţi sporadice.

"Va trebui să continuăm investiţiile în achiziţia de tramvaie şi autobuze şi în crearea de benzi dedicate pentru a creşte viteza transportului public, aşa cum se va întâmpla în bulevardul Nufărul - Cantemir. Când orădeanul va vedea că din Nufărul la gară ajunge în 7 minute cu tramvaiul pentru că acesta are prioritate şi în 27 de minute cu maşina pentru că stă în trafic, că tramvaiul este modern, curat şi cu aer condiţionat, va folosi mijloacele de transport în comun, dar până atunci nu", a spus Birta.

Prioritate pentru tramvai şi autobuz...

Potrivit primarului, după finalizarea proiectului de reabilitare a bulevardului Nufărul – Cantemir, tronson pe care tramvaiul va avea prioritate, municipalitatea va demara lucrări similare în zona Bulevardului Magheru – staţia CFR din Piaţa Bucureşti.

"Când în zona hypermarket-ului Crişul va fi pasaj subteran iar la gară vom avea alt pasaj subteran, atunci banda liniei de tramvai, acum ocupată de maşini, va reveni exclusiv transportului în comun, iar pentru traficul auto va rămâne pe o singură bandă. Când tramvaiele şi autobuzele vor avea prioritate, iar maşinile vor aştepta în trafic, preferinţele se vor schimba", a spus edilul.

Birta a afirmat că măsuri similare se vor lua în anii următori în Bulevardul Decebal şi în alte zone aglomerate din oraş, iar creşterea vitezei transportului în comun va determina orădenii să renunţe la maşini fără să fie momiţi cu gratuităţi.

"Gratuit", adică pe banii tuturor...

În plus, primarul a afirmat că "gratuitatea" la care face referire propunerea UDMR nu înseamnă decât creşterea cheltuielilor bugetului local constituit tot din banii orădenilor.

"«Vinerea verde» nu îi va convinge pe orădeni să renunţe la maşini, dar va aduce o gaură în plus bugetului companiei de transport local, care va trebui acoperită de la bugetul local, adică tot din banii orădenilor", a spus Birta.

Grupul consilierilor UDMR a depus la începutul acestei săptămâni la registratura Consiliului Local şi a OTL o propunere privind instituirea transportului public gratuit în fiecare zi de vineri. Potrivit iniţiatorilor, măsura vizează scăderea poluării prin reducerea traficului auto şi încurajarea transportului în comun. Reprezentanţii Uniunii au argumentat arătând că alte primării, precum cea din Cluj Napoca, derulează deja astfel de acţiuni.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Calcul complet
Pornim de aici:[ https://www.topfirme.com/ ]. OMV petrom sa +OMV marketing: rulaj 4.5 miliarde €. Profit 1 miliard €. Din cele 4.5 miliarde incasate de la clienti, aproape jumatate sunt accize si tva. Deci, 2 miliarde € pleaca instant la bugetul statului.10 mmiliarde lei.Cu care acoperim jumate din deficitul pensiilor (Turcan: Deficitul la bugetul de pensii are anul acesta un nivel îngrijorător, de 16 miliarde de lei ).Chiar in conditiile acestor spolieri,deh,nu suntem in America,transportul in comun nu e o alternativa,prin prisma costului.Nici bicicleta nu e...datorita riscurilor imense.Practic un bike-ride devine o loterie ruseasca.Nu mai vorbim de copii...Sa luam exemplul oradea-felix: se facu UN AN de la marea asfaltare electorala de vara trecuta.Carosabilul s-a ingustat si bordurat.Pista de biciclete a incremenit in proiect.Am putea crede ca nu se fac piste de biciclete TOCMAI pentru a nu oferi nici o alternativa OTL-ului.Deci,OTL-ul a cazut victima gindirii liberale de tip AQUAPARK, o poveste de succes cu care sa ne laudam la TV, prin diverse top-uri...tramvaie noi,fonduri europene,vatmani la cravata etc. Target-ul nu este oradeanul de rind, cu 1350 lei net/luna...
Postat 26 Iunie 2021, 13:44 de excalibur
Excalibur
Nu ma dau cu OTL-ul, chiar deloc. Dar fa calculul complet, pana la capat. Cu OTL mai scade taxa de parcare pe ziua respectiva din felix, ziua aia nu ai nevoie de rovigneta nici asigurare rca (presupunand ca e o zi exclusiv OTL) si nu rupi ambreiajul masinii in Sanmartin. Ai pus ca e vorba de 2 copii, altfel recomandam sfanta bicicleta (rucsac in spate si hai la Felix) ca miscare ar trebui recomandata nu neaparat OTL. Dar si la miscare, mai ales cand e vorba de copii (din nou, nu pun in calcul copiii mici care au gratuitate la OTL si care nu pot pedala distante mai mari) e nevoie de infrastructura care nu prea exista cu Felix. Dar daca vorbim de adulti, nu vad de ce nu ar fi Bicicleta modul de transport cand conditiile de vreme o permit. Aruncam un ochi in Olanda unde au toata infra necesara, asigurarile auto si taxele încurajează oamenii sa lase masinile acasa. Acolo se sufoca de biciclisti dar vezi si cum arata oamenii aia.
Postat 26 Iunie 2021, 05:13 de poiu
Cap de linie
Punctul terminus al transportului in comun worldwide va fi cel gratuit.Deja in Oradea se acorda comunitatilor de gitani.Gitanul,decit sa ia un taxi,se da cu tramvaiul.O comunitate puternica,avangardista,cu leadership precum oradea,va putea absorbi fonduri si investi intr-un transport in comun eficient,ecologic,ieftin,de nerefuzat. Doar ca,deocamdata,nu a sosit momentul.Suntem in faza de crestere economica,cu cele mai mari tarife din tara,pentru dezvoltare durabila.Deci,sa nu ne para deloc mult o excursie estivala de undeva din oradea,in week-end,pina la o baie in felix: sa luam,de exemplu, sot+sotie+2 copii.Plecam cu tramvaiul pina in capat la nufaru',4x3=12. Apoi luam busul, 4x4=16.Total 28.Dus-intors 56 lei.Cu banii astia,(mai) iei 10 litri de carburant.Cu care faci 100-150km.Cu Otl faci 20km.E mai scump,dar ecologic.
Postat 25 Iunie 2021, 16:16 de excalibur
logic, bravo Birta
gratuitati care nu rezolva nimic dpdv al poluarii. Unii vor pe gratis ca daca e pe gratis primesc si eu, cine nu accepta pensii speciale daca guvernantii au dat legea (proasta lege, dar prost e cine da, nu cine cere). OTL are nevoie de venituri si de bani ca sa investeasca in mijloace de transport hibride, mai eficiente, mai ecologice. E o propunere proasta, fara sens, dar care e laudata in media doar pentru ca e "grija fata de mediu" desi e o risipire fara rost a banilor publici.
Postat 25 Iunie 2021, 15:46 de unu
Verde de... micul Paris
Primarele nost e îngrozit că vinerea verde se va transforma în vinerea neagră pentru buget. Ca să nu zică lumea că e zgârcit, se vor acorda gratuități pe toate liniile OTL în fiecare noapte. Între orele 0:00 și 04:00.
Postat 25 Iunie 2021, 14:53 de User anonimizat
Mică-i de acum "grădina" cu neuroni.
De aceea crește Clujul, iar Oradea e "second-hand". Pentru că la Cluj sunt câțiva care gândesc și pentru Boc, în timp ce la Oradea e Birta care gândește singur, ori alternativ, cu capul lui Bolojan.
Postat 25 Iunie 2021, 14:26 de KP
Din putul gindirii...
Cauza reala a f-utilitatii acestei gratuitati,este ca OTL-ul a gindit inaintea primarului si tocmai a "ajustat" tarifele spre felix si 1mai,via sinmartin, de la 3.5lei la 4 lei.In plina crestere si avint economic,discret,fara tam-tam, fara advertorial de tipul "Noutati de la Otl".Deci,o deplasare de acasa la locul de munca ramine (4+3)x2= 14 lei
Postat 25 Iunie 2021, 12:24 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON