URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 20 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă am fi avut o opoziţie profesionistă, integră şi îndrăzneaţă, 10 august 2019 nu ar fi găsit la cârma României netoţii şi ticăloşii care o cangrenează de atâta amar de vreme. Pe 26 mai, mobilizarea la urne a românilor a zdruncinat cele trei PSD-uri, pe cel al lui Liviu Dragnea, al Vioricăi Dăncilă şi al tuturor baronilor roşii, pe al lui Tăriceanu şi pe al lui Kelemen Hunor (căci, să nu uităm, putreziciunea nu ar fi fost desăvârşită fără acest partid etno-business). Dar Ciuma Roşie a rămas.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
15 Iulie 2019, 17:37

Vezi cum va arăta! Construcţia pasajului pe sub Bulevardul Magheru din Oradea va începe în august (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Construcţia pasajului pe sub Bulevardul Magheru ar putea începe în jurul datei de 1 august.

Municipalitatea a obţinut săptămâna trecută avizul Comisiei Zonale pentru Monumente, obligatoriu pentru demararea lucrărilor în centrul istoric al oraşului.

Florin Birta, viceprimar Oradea"Firma care a câştigat licitaţia a depus proiectul tehnic, acesta urmează să fie verificat şi înaintat către Inspecţia în Construcţii. Estimarea noastră este că în jurul datei de 1 august vom începe lucrările la acest pasaj", a declarat viceprimarul Florin Birta (foto), luni, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit edilului, municipalitatea le-a cerut contructorilor să amenajeze subtraversarea prin construirea unor bretele de ocolire astfel încât să nu fie necesară sustarea traficului auto pe durata lucrărilor.

"Iniţial se va lucra la amenajarea unor bretele de ocolire, la amenajarea unui sens giratoriu în faţa hotelului Continental şi deschiderea celei de a treia benzi pe sens de pe pod. Când vor începe lucrările, maşinile vor traversa podul, vor merge către Continental şi vor întoarce în sensul giratoriu pentru a intra în Bulevardul Magheru", a declarat Birta.

Potrivit declaraţiilor viceprimarului, măsurile concrete de deviere a circulaţiei vor fi stabilite şi anunţate înaintea declanşării lucrărilor.

"Vom încerca să nu blocăm accesul auto în zonă chiar dacă circulaţia va fi mai îngreunată. Cel mai sigur vom opri circulaţia tramvaielor pe o perioadă de 60 de zile, dar OTL va asigura în acea perioada transportul călătorilor cu autobuzele în acea zonă", a spus edilul.

Lucrările de amenajare a pasajului care va subtraversa pasajul Magheru, cu termen de execuţie de un an, vor fi executate de o asociere de firme reprezentată de Freyrom SA, care a construit şi podul Centenarului, pentru suma de 14,5 milioane lei, fără TVA, echivalentul a 3,1 milioane euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
lipsa pista de biciclete
Am verificat din nou si pe site-ul Primariei si, intr-adevar, nici vorba de piste de biciclete. Mai mult, nici pasajele nu par a suferi vreo modificare ce sa permita in vreun fel accesul cu bicletele prin zona alocata pietonilor. Daca pana acum, bicicletele se strecurau prin intersectie cu grija si frica, de aici incolo nu cred ca vor mai fi inconstienti care sa intre prin pasajul ce se va construi. Gata cu bicicletele, revenim la autoturisme...cat mai multe ca sa nu lasam parcarile supraetajate goale :-) Rusine edililor!!!
Postat 18 Iulie 2019, 14:41 de Cetina
Carucioarele cu copii, bicicletele?!?
A mai scris cineva despre asta, dar nu cred ca e prea mult. Ce vor face mamele cu copii? Pe unde vor traversa Bulevardul Magheru ca sa ajunga in parc? Dar bicicletele? Vor fi luate in brate si coborate/urcate in brate prin pasajul pietonal? In mod evident, in lipsa asigurarii infrastructurii pentru ciclisti, nu se va ameliora traficul in centrul orasului...asa ca este inadmisibil sa se construiasca ceva nou fara piste de biciclete. Proiectul asta arata ca celor din Primarie nu inteleg deloc, dar absolut deloc, ca singura sansa pentru un trafic rezonabil este incurajarea trecerii la biciclete!
Postat 18 Iulie 2019, 14:30 de Cetina
Daca pentru intubarea paraului Paris ati avut parte de" zeci de reclamatii"....
...pentru initierea,proiectarea si implementarea acestui proiect vor fi sute de sesizari,catre toate forurile si institutiile competente. Accesarea fondurilor europene este o actiune salutara,un obiectiv al tuturor guvernelor.Proiectele finantate pe aceste canale,dar si cele sustinute din fonduri publice guvernamentale sau locale trebuie sa aibe scopul de a servi interesului public,al cetatenilor urmarindu-se un calendar prestabilit al prioritatilor stringente. Aceste surse nu pot fi irosite iresponsabil pe proiecte ineficiente sau deficitare,in detrimentrul altor proiecte finalizate sau nu,doar pentru a asigura front de lucru anumitor companii sau pentru ne lauda cu palmaresul accesarii fondurilor europene.
Postat 17 Iulie 2019, 12:57 de platona
erata
Nu mi-o iert! Am scris "moarei"... Corect: morii...
Postat 16 Iulie 2019, 22:35 de Musti
Incurcate caile...
Tot traficul care vine dinspre Prefectura va avea ca optiuni inainte sau la dreapta. Daca vrei spre Crisul/gara, n-ai decat sa te invarti pe dupa giratoriul de la dispensarul TBC. Tot traficul care vine dinspre Iosif Vulcan pe langa parcul Libertatii va avea o singura optiune: la dreapta peste pod. Daca vrei spre strand sau gara n-ai decat sa faci turbogiratia. La fel, daca vii dinspre strand si vrei spre Nufarul, canci! mergi frumusel inainte sau o iei spre Crisul... Tot traficul dat peste cap, cu aglomerarea suplimentara a turbogiratiei, care si asa e un cosmar la ore de varf. Plus riscul ca la prima ploaie sa trecem cu gondolele. Si toate astea pe bani grei, dupa ani de chin pe durata santierului, doar in numele catorva secunde castigate de tramvai. Tramvai care se va intepeni oricum la Crisul... Situatie care poate fi rezolvata simplu, prin sincronizarea semafoarelor existente cu acordare de prioritate la apropierea tramvaiului... Eventual cu ingustarea trotuarelor pe pod si asigurarea de banda libera pt. transportul in comun. Oare ce au in cap "vizionarii" Primariei? In afara de functionarea moarei de tocat bani? Daca tot vreti sa spargeti bani, faceti pasaje unde acestea ajuta, nu incurca. De exemplu o pasarela pt. traversarea pietonala peste bulevardul Dacia in locul trecerii de pietoni de la iesirea spre Bors. Unde aveti coloane de masini intinse pe tot bulevardul, stationand la semaforul cu buton, la ora la care jumatate din oras se duce spre munca. Si cand zic pasarela, incercati sa va imaginati si altceva decat una pe care ai de urcat scari. Urcarea si coborarea se poate face pe plan inclinat cu o panta domoala pe care te poti urca si cu caruciorul sau, de ce nu, cu bicicleta. Ca tot aveti o pista in zona. Si idei sanatoase la cap ar mai fi... Dar ce conteza care sunt nevoile oradenilor? Auzi idee! Sa circuli comod la tine in oras... Primaria Oradea este condusa ca o multinationala. Sa faca profit, nu sa cresca bunastarea locului...
Postat 16 Iulie 2019, 22:32 de Musti
Proiectul tehnic va fi verificat de Inspectia in Constructii
Reducerea sectiunii canalului de debusare a paraului Paris in Crisul Repede va avea efecte dezastruoase pentru toata zona aflata in amonte de aceasta.Am incredere in specialistii de la ISC Oradea....speranta nu moare niciodata.
Postat 16 Iulie 2019, 13:24 de platona
Ruleta ruseasca
De admirat curajul edililor de a se arunca in asemenea proiecte fara constructori,fara protectanti,fara ingineri doar cu multi bani in palma.Chiar daca nu va iesi perfect,trebuie sa le uram succes.E nevoie,pasajul asta il anticipeaza pe cel din centrul civic...
Postat 16 Iulie 2019, 12:35 de excalibur
Dorel Ilie Bolojan/Bruce Willis de Ordadea.......de neoprit(?)
Proiecte fara nici o noima,fara utilitate publica, fuserite,concepute pe genunchi, care au ca unic scop,palmaresul cat mai impresionant al accesarii fondurilor europene,spare "cinstea si prea marirea " "Celui mai iubit" dintre....... bihoreni/ birtinezi,Dorel Ilie Bolojan,acest Bruce Willis de Oradea,care se pare a fi de neoprit de catre institutiile statului ,obediente si slugarnice raportat la "puternicul zilei".
Postat 16 Iulie 2019, 12:13 de platona
si toata...
Si toata zona va ramane fara un puiut de loc de parcare, blocul turn de pe colt cu tot restaurantul Crinul Alb ramane fara un loc de parcare, poate inchide usile si blocurile cu 4 etaje din zona imediata raman fara un loc de stationare. Atatea deprecieri pentru "dulaii" din justitie si politie pe capul amarastenilor caci nu se rezolva nimic cu tunelul.
Postat 16 Iulie 2019, 08:59 de scortosul
@mdm
Doamna copiii din carucior nu voteaza asa ca nu conteaza! Ce este greu de inteles? Cu actualul tunel sunt rezolvati doar "dulaii" cat despre "catei" sa isi plateasca taxele si imozitele intocmai si la timp si.... ciocu mic!
Postat 16 Iulie 2019, 08:54 de scortosul
Traversarea mamelor cu cărucioare cu copii???????
Bună ziua, locuiesc în blocul turn b-dul Magheru . Pe unde vor trece bicicliștii, mamele cu cărucioare și persoanele în vârstă care în acest moment nu au o rampa de traversare a bulevardului Magheru? Unde se va construi rampa pt aceste categorii de participanți la trafic? Ii vom vedea în continuare printre mașinile și tramvaiele care tranzitează Magheru expunandu-se la accidente? Pun aceste întrebări pt ca subpasajul pietonal în forma actuala nu permite construcția unei rampe datorita înălțimii.
Postat 16 Iulie 2019, 08:07 de MDM
Din nou se rup în amatorism edilii !?!
Atenție mare orădeni ... vor circula prin pasajul cu câte o bandă pe sens, atât riveranii cât și cei care vir traversa orașul pe linia DN Cluj-Borș !?! Un accident minor să se întâmple în pasaj ... și se blochează toată "șandramaua" !?! În cazul unor astfel de lucrări, obligatoriu ar trebui să fie o bandă mediană pentru situații de urgență !?! Amatorii însă ... cheltuie bani publici fără să gândească !?!
Postat 15 Iulie 2019, 21:50 de CrisDumi
Zic si eu
Zic si eu ca cele doua restrictii de virare la dreapta-stanga se puteau face doar cu doua semen de circulatie fara un tunel dedicate pentru acst lucru. Ban multi adunati din super taxe si impozite care trebuie malariti aiuristic de ctitorul bolovanos din Birtinia! Ma kintreb ce facea bolovan in locul lui ceasca, daca ar fi fost e;l la carma pcr si a statului totalitar communist roman? Ba asta demola ca Nero, foc si para pe orase! !
Postat 15 Iulie 2019, 18:45 de scortosul
Intreb si eu
Intreb si eu ca daca vin de la strad si vreu sa virez la dreapta ce/cum fac? sau daca vin de la tribunal si vreau sa o iau la staga ce/cum fac? Pasajul are o singura dedicatie pentru justitiabili si politaii care au vile pe dealuri. Nu rezolva nimic doar restrictioneaza virajele la dreapta-stanga si sectioneaza sectiune de scurgere a canalului colector de ploi(numai apa de ploaie?) de pe Pasteur! Da mai are inca un scop: inca o mare cheltuiala pe capul cetateanului. Cred ca erau lucrari mai utile si urgente decat aceasta aiureala cu dedicatie!
Postat 15 Iulie 2019, 18:41 de scortosul
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2575 RON
  • 1 EUR = 4.7284 RON
  • 1 HUF = 0.0145 RON