URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
29 Iunie 2013, 12:48

Oradea la pedală: Oraşul are 19 kilometri de piste pentru biciclişti (FOTO)

Oradea la pedală: Oraşul are 19 kilometri de piste pentru biciclişti (FOTO) ÎN LUCRU. Una dintre pistele recent realizate leagă strada Armatei Române de piaţa de vechituri pe malul drept al Peţei. În curând, după ce unităţile militare îşi vor muta gardul (medalion) mai în spate, se va putea pedala până în Cantemir
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea este un oraş al bicicliştilor doar la manifestările asociaţiilor de profil. În rest, aceştia evită să-şi folosească bicicletele pentru a merge la muncă ori la un drum mai lung pentru că nu au piste sau, dacă le au, trebuie să le împartă cu pietonii ori sunt ocupate de maşini.

Deocamdată în oraş sunt 19 kilometri de piste, majoritatea neconectate între ele. Municipalitatea vrea să schimbe situaţia astfel ca în câţiva ani Oradea să poată fi traversată pe două roţi pe malurile Crişului şi Peţei.

Mici şi rare

"În administraţiile trecute, nu a interesat pe nimeni foarte tare un sistem al pistelor pentru biciclişti. De aceea nu avem nici lungimea de piste şi nici dispunerea pe care ne-o dorim", spune viceprimarul Mircea Mălan. Datele tehnice arată că în Oradea sunt 19 kilometri de piste, însă unele sunt doar trasate pe trotuar şi, mai ales, nu sunt legate între ele.

"De multe ori ne întâlnim cu maşini parcate ori cu pietoni care sar la ceartă", spune Mircea Crăciun, vicepreşedintele Asociaţiei ProBikers. Nu-i de mirare, deci, că bicicliştii se plâng că nu-şi pot folosi vehiculele pentru a merge, spre exemplu, la muncă.

În total, oraşul are 10 piste. Cea mai lungă are 9 kilometri şi e marcată, pe carosabil ori pe trotuare, pe traseul Matei Basarab - Armatei Române - Mimozei - Ion Vidu - Horea - Piaţa 22 Decembrie - Sextil Puşcariu - Dimitrie Cantemir - Nufărului. O altă pistă împărţită cu pietonii şi şoferii este cea de pe Aleea Mircea Emilian Chitul, de pe malul drept al Crişului, întinsă pe doar 600 metri. O pistă există şi pe strada Republicii între Magazinul Crişul şi Parcul Petofi, amenajată pe 950 de metri de trotuar. O alta, tot izolată, a fost realizată pe strada Bumbacului, 1,1 km, iar una ce leagă Velenţa de Nufărul, lungă de 1,48 km, a fost amenajată pe noua stradă a Meiului. O pistă de 800 metri a mai fost făcută recent în zona întubată a Crişului Mic, între străzile Matei Corvin şi Prislopului.

Malurile bicicliştilor

Printre pistele noi se numără şi cele de pe ambele maluri ale Crişului Repede, între Podul Decebal şi Podul Densuşianu, fiecare de 1,58 km. Tot pe Criş, pe malul stâng, municipalitatea a amenajat o pistă pe 1,2 km de la Podul CFR până în zona Averescu. Singura pistă aflată acum în lucru e cea de pe malul drept al Peţei, pornind din zona Cantemir şi până lângă Piaţa Obor. "Porţiunea dintre Armatei Române şi Traian Blajovici, întinsă pe 700 de metri a fost finalizată. Acum se lucrează la tronsonul dintre Cantemir şi Feldioarei, iar după ce unităţile militare îşi vor muta gardul cu 5 metri mai în spate vom putea lega cele două porţiuni", spune viceprimarul Mircea Mălan.

Executarea unuia dintre cele mai importante proiecte în acest domeniu se află în licitaţie publică. Pista Oradea-Berettyoujfalu, realizată printr-un proiect transfrontalier, se întinde pe 35 km, din care 9 pe teritoriul Oradiei. În oraş, pista va porni de la Podul Ferdinand, va coborî pe malul drept al Crişului spre Decebal, apoi înainte de Podul Densuşianu va intra pe strada Sovata, luând-o pe Bulevardul Dacia şi pe Şoseaua Borşului, între drumul principal şi cel uzinal, până la ieşirea din ţară.

Piste conectate

Pentru a completa pistele şi a le lega între ele, Primăria încearcă să obţină finanţare de 2,2 milioane de lei de la Administraţia Fondului de Mediu pentru un nou traseu, care să pornească de la Podul Sovata, pe strada Oneştilor şi Calea Aradului, să urce pe Peţa (unde deja e realizat un tronson) până la ieşirea din oraş spre Sînmartin şi Băile 1 Mai.

Dacă proiectul va fi pus în practică, orădenii ar putea traversa oraşul pe malul Peţei. "Prin această pistă şi cea care va duce până la Berettyoujfalu, oraşul va putea fi traversat pe aproape întreaga lungime a celor două cursuri de apă. Legătura între ele se va realiza prin breteaua Blajovici - Aradului - Oneştilor - Podul Sovata", spune primarul Ilie Bolojan.

Edilul şi-ar dori ca odată cu reabilitarea centrului oraşului să facă şi o pistă care să pornească din această zonă spre Universitate, realizându-se - după ce Piaţa Unirii va fi pietonală - o nouă legătură între pistele de pe cele două cursuri de apă. Asta, însă, doar peste câţiva ani...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
kilometri umflati degeaba II
Nu doar ca nu avem piste pentru biciclisti, dar nici trotuare nu avem, Ori s-au ingustat si arata ca la sate, ori au disparut complet. Pentru ca sa nu-mi spuneti ca acolo unde circula masini, se mai numeste trotuar.
Postat 30 Iunie 2013, 20:09 de AB
kilometri umflati degeaba
Inca un articol de propaganda, in genul celui despre spatiul verde, comandat de Primarie, ca sa poata candida la titlul de Capitala Verde. Textul probabil a fost scris chiar de d-l Malan, care spune ca administratiile trecute sunt vinovate poentru lipsa pistelor de biciclisti. Pai domnule Malan, modernizarea strazii Onestilor, cum va place sa spuneti, de acum vreo doi ani, sub care administratie a avut loc? Poftim!? Trec podul Sovata si ma trezesc printre masini, nu gasesc nici un metru de pista pentru biciclisti. Ati avut in schimb grija sa le faceti parcari oamenilor, care oricum stau la casa, deci au si curte. Bravo! La fel cum nici pentru predecesori, nici pentru dumneavoastra n-au fost o prioritate biciclistii. A trage niste dungi pe trotuare nu inseamna pista pentru biciclisti, atata tot ca da bine la statistica. Treceti granita(nu-i departe) si vedeti cum arata o pista. Prioritatea dumneavoastra a fost ca fiecare oradean, care isi permite o masina de 1500 de euro, sa aiba parcare proprie. Asa si arata orasul, e ca o parcare imensa de hipermaket.
Postat 30 Iunie 2013, 20:05 de AB
Aberatie
Aberatie ! Pistele pt biciclete exista doar cu numele, pe hartie ! E chiar periculos atat pt pietoni cat si pt biciclisti circulatia haotica, in comun, ex intre podurile Decebal si Densusianu.
Postat 30 Iunie 2013, 16:43 de Iosia Nord
Sterilizarea biciclistilor in varianta cateilor lui Bolojan !?!
...
Postat 30 Iunie 2013, 12:21 de Carp III
Din Oradea
In Oradea nu exista piste de bicicleta!!
Postat 30 Iunie 2013, 02:00 de Cineva
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON