Au durat patru ani, dar acum este doar o chestiune de zile. Lucrările de construire a podului Dragoş Vodă se apropie de sfârşit. „Sperăm ca la finalul lunii aprilie pe pod să se poată circula atât pietonal, cât şi cu autovehiculele”, a declarat directorul tehnic al Primăriei, Mircea Ghitea.
Potrivit calendarului lucrărilor, în perioada de dinainte să sărbători angajaţii societăţii Construcţii Bihor au finalizat turnarea plăcii de suprabetonare pe care va veni amenajat ulterior carosabilul. În prezent constructorii mai au de finalizat lucrări la trotuare şi stâlpii pentru iluminat public, după care va urma turnarea asfaltului şi montarea parapeţilor de protecţie.
Deşi podul este în continuare în plin şantier, orădenii mai îndrăzneţi îl traversează deja pe jos sau cu biciclete, pentru a scurta drumul dintre stăzile Dragoş Vodă şi Făcliei fără a mai ocoli prin sensul giratoriu de la capătul Podului Decebal. „Podul acesta e aur curat. Sunt mulţi bătrâni în zona Dragoş Vodă care vor să ajungă la Mănăstirea Sfintei Cruci fără să ocolească până la celălalt pod, care e destul de departe, sau să rişte să traverseze pe podul CFR”, a declarat un vârstnic.
Lucrările la podul Dragoş Vodă au fost demarate în vara anului 2011 de către Construcţii Bihor în baza unui contract încheiat cu firma Macio. Municipalitatea a preluat lucrările anul trecut după ce Macio le-a abandonat din lipsă de fonduri. În urma unei expertize, finalizarea lucrărilor în valoare de 5,2 milioane lei a fost atribuită tot firmei Construcţii Bihor.
Podul va avea două benzi de circulaţie, pe o lungime de 81,4 metri liniari şi lăţime de 12,6 metri liniari, cu trotuare pe ambele părţi, de 1,5 metri fiecare. Partea carosabilă se extinde pe o lăţime de 7,80 metri.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.