URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
29 Septembrie 2020, 13:45

SURPRIZĂ! Oradea va avea din nou curse aeriene externe. Ryanair va zbura spre Italia, Germania şi Anglia

SURPRIZĂ! Oradea va avea din nou curse aeriene externe. Ryanair va zbura spre Italia, Germania şi Anglia (foto: Facebook, Ryanair)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania aeriană Ryanair a făcut, marţi, un anunţ important pentru orădeni: va opera din nou curse externe de pe Aeroportul Internaţional Oradea spre şi dinspre Italia, Germania şi Anglia. 

4 rute, 3 ţări

"Ryanair, compania aeriană numărul 1 din Europa, anunţă astăzi că se întoarce, odată cu programul de iarnă 2020, la Oradea, lansând 4 rute spre Londra Stansted, Milan Bergamo, Bologna şi Dusseldorf Weeze - toate operate de două ori pe săptămână - începând din decembrie 2020, ca parte a programului Ryanair din România Iarnă 2020 - Vară 2021", a anunţat, marţi, compania pe site-ul oficial.

"Suntem încântaţi să reluăm zborurile noastre în Oradea cu patru rute spre Londra Stansted, Milano-Bergamo, Bologna şi Dusseldorf Weeze, începând din decembrie 2020, operând de două ori pe săptămână. Pentru a sărbători această lansare, punem în vânzare locuri cu preţ redus, începând de la 14,99 euro, pentru călătorii până în ianuarie 2021, care vor putea fi rezervate până joi, 1 octombrie, la miezul nopţii. Cum aceste locuri cu preţuri mici vor fi luate rapid, clienţii ar trebui să intre pe site-ul www.ryanair.com pentru a nu le rata", a transmis Jason McGuinness, directorul comercial al companiei Ryanair. 

De asemenea, pe site-ul oficial, compania irlandeză anunță că "clienţii români şi turiştii pot de acum să-şi rezerve o călătorie până în octombrie 2021, zburând la preţuri mici şi respectând un nou set de măsuri pentru protejarea sănătăţii stabilite de Ryanair pentru a-şi proteja clienţii şi echipajele". 

Totodată, reprezentanţii Ryanair subliniază că Aeroportul Internaţional Oradea este cel de-al patrulea din România pe care operează şi că, prin aceste zboruri, „va conecta Oradea cu unele dintre cele mai mari hub-uri aeriene ale Ryanair din Europa, promovând conectivitate, turism şi locuri de muncă într-o perioadă în care aceste regiuni au cea mai mare nevoie de ele”. 

Primăria Oradea oferă 800.000 de euro

Operarea zborurilor Ryanair este susţinută de Primăria Oradea, care, în urma unei proceduri de selecţie, a decis să acorde companiei irlandeze suma de 800.000 de euro.

Amintim că, la jumătatea lunii august, consilierii locali orădeni au aprobat o schemă locală de ajutor de stat în valoare de 1 milion de euro pentru atragerea pe Aeroportul Oradea a unuia sau mai multor operatori care să crească conectivitatea aeriană a zonei. În acest sens, reprezentanţii aerogării au organizat o procedură de selecţie, termenul limită de depunere a solicitărilor fiind 17 septembrie. 

Conform procedurii, în alegerea companiei câştigătoare, Primăria Oradea şi Aeroportul au ţinut cont de numărul de destinaţii propuse pentru a fi operate, numărul de zboruri şi de destinaţii pe săptămână şi numărul de pasageri care va fi generat în termen de un an. Conform aceloraşi proceduri, nu se pot acorda mai mult de 800.000 de euro pentru un operator. Banii sunt acoperiţi din fondul de rezervă al bugetului local şi se va acorda direct beneficiarilor.

De asemenea, municipalitatea urmează să suplimenteze bugetul Asociaţiei Pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune (APTOR) cu 1.420.000 lei, bani care vor fi folosiţi pentru "susţinerea campaniilor de promovare pentru destinaţiile operate de Ryanair", potrivit unui proiect de HCL publicat pe site-ul oficial al Primăriei Oradea. 

Oradea a rămas fără conexiuni aeriene externe de linie din toamna anului 2018, după ce tot Ryanair a renunţat, treptat, la operarea celor 5 destinaţii: Milano - Bergamo, Memmingen, Barcelona - Girona, Dusseldorf Weeze şi Londra Stansted. 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
FARA...
..."bine-intenționați" ca chiș și păstorel, lucrurile încep să reintre în normal în urbea noastră iar aeroportul orădean înceteaza de-a mai fi Terminalul Oradea al Aeroportului din Debrecen!! Bai ză uei, pe cei doi sus-pomeniți nu-i ia nimeni la întrebari pentru acțiuni clare împotriva orașului, județului și țării??!!
Postat 30 Septembrie 2020, 10:31 de AnaConda
800.000 Euro "deschiderea" și încă 300.000 Euro "instalarea" !?!
Schema ajutorului de stat convenită deocamdată provizoriu (pentru că mai trebuie acordul subvenției la nivelul CE), se va repeta semestru de semestru (cu 1/2 municipiul și 1/2 județul), conform înțelegerii cu operatorul de zbor. Vorba managerului economic al Rynair, care a fost cazat la "Continental" de câteva ori și tare iubea barul cu vederea către Crișul Repede, lăngă pian ... și care întreba retoric niște interlocutori, dacă "la voi, românii este zicala cu domnia și prostia care se plătesc întotdeauna" ?!?
Postat 30 Septembrie 2020, 09:39 de CrisDumi
intrebare
e foarte bine ca s-au reintrodus cursele!Dar,de ce trebuie scris ca un bilet e 15 euro ,cand preturile incep la 35 euro+bagaje+rezervare loc,etc!?
Postat 30 Septembrie 2020, 08:18 de Fradi
o cursa de viitor Oradea - Lyon
felicitari pentru seriozitate si ambitie, dle primar! chestia asta cu aeroportul international se va regasi cu siguranta si mai mult in rezultatele alegerilor din decembrie! trebuie neaparat adus zborul de Lyon la Oradea, la CLuj aceasta cursa e arhiplina, Budapesta la fel, jumate-poate si mai mult sunt oradeni, avem firme franceze care cumpara regulat bilete pt delegatii in zona Lyonului, vezi Capirom, Plastor, PGS/Greencorp, plus studenti si familii multe care fug de Paris si aleg zona lioneza.
Postat 29 Septembrie 2020, 20:46 de roger
excalibur
Ți-ai batut gura degeaba , o sa o faci inca 4 ani si fara rezultat, nu poti mai mult decat PSD si USR
Postat 29 Septembrie 2020, 18:40 de Sandu2100
2100 cmc
Am o varianta mai buna.O sa foot mai cu spor si o sa imbin utilul cu placutul.Voi prăsi o grasa si o sa traiesc bine din alocatiile de stat.Ultimate dream.Ar trebui sa te puna pe ginduri,la cei 30 de ani ai tai,in delegatii prin londra si Stanstead.Singur prin camere de hotel...
Postat 29 Septembrie 2020, 18:09 de excalibur
excalibur
Asistatule, o să-ți mareasca Orban ajutorul social, dar inainte trebuie sa muncești, spre exemplu a dat drumu la autostrăzi si este mare nevoie de lopatari, baga numa acolo si taci
Postat 29 Septembrie 2020, 16:27 de Sandu2100
Tat oradeanul sa "multumeasca" asa cum stie...
Tat oradeanul sa "multameasca" asa cum stie gastii criminale psd-udmr ca azi nu avem un aeroport operational ci numai unul decorativ! Tat oradeanul sa pomeneasca gunoisagul psd-udmr pentru mizeria facuta si lasata in Oradea, Bihor in special sa-i "pomeneasca" in sudalmele de zi cu zi pe kiss, psztor, si gunoiele de la psd care s-au falfait pe la conducerea judetului! Nu le da Doamne odihna nici pe pamnt si nici sub pamant ca tical;os au lucrat pentru noi, platitorii de taxe si impozite!
Postat 29 Septembrie 2020, 16:04 de scortosul
Catre Janos
Eu am zburat de foarte multe ori din Oradea, atat spre Londra cat si spre Milano sau Girona, si pot sa va spun ca niciodata nu am vazut un avion cu mai mult de 10-15 scaune libere chiar si cand preturile spre Girona au fost de 100-150 Eur. Deci chestia asta ca Oradenii nu au bani sa zboare si nu exista cerere a fost o minciuna inventata de Mang&Pasztor ca o scuza pentru prostia lor in negocierile cu Ryanair. Ca si comparatie de foarte multe ori zborurile catre Bucuresti sunt jumatate goale si sunt bine mersi.
Postat 29 Septembrie 2020, 16:01 de Norbi
Mishteaux
La 2 luni de la megaintrunirea de la bruxelles,de unde a venit johannes cu 80 miliarde euro pentru romani,pentru tara, iata ca se contureaza primele efecte ale subventiilor:800.000 € din buzunarele oradenilor ca sa vada avioane zburind pe calea aradului.Acum intelegem de ce avem cel mai scump bilet la transport local din tara,de 3 lei.Stringem de la saraci ca sa dam la bogati,ceea ce e foarte normal.Pacat ca nu ne lasa UE sa dam "decit" 800.000...Intre timp,toamna fiind,numaram bobocii si obtinem urmatorul rezultat:Cele mai scăzute câştiguri salariale medii nete lunare s-au înregistrat în judeţele Harghita (2.349 lei, cu 21,3% mai puţin decât media pe economie), Teleorman (2.360 lei, cu 21% mai puţin decât media pe economie), Covasna (2.379 lei, cu 20,3% mai puţin decât media pe economie), Bihor (2.385 lei, cu 20,1% mai puţin decât media pe economie), respectiv Vrancea (2.389 lei, cu 20% mai puţin decât media pe economie).[sursa:https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/romanii-37-judete-venituri-mai-mici-decat-media-economie-polul-saraciei-1_5f6db0d55163ec42714ea16d/index.html].Locul 38/43
Postat 29 Septembrie 2020, 15:38 de excalibur
cetateanbihorean
Nu, nu am zburat pe ruta descrisa de tine, dar spun doar ceea ce s-a prezentat in presa: https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/pleaca-mai-repede-ryanair-renunta-la-cursa-oradea-londra-de-la-sfarsitul-lunii-mai-79810/ Din articol ei invoca "motive de slaba performanta comerciala". Acuma, traduceti voi cum vreti afirmatia asta, eu inteleg simplu, nu era rentabil. Sunt curios totusi daca au mai fost si alti doritori sau doar Ryanair, nu de alta, dar nu m-as mira sa isi ia banii 1 an de zile si apoi sa dispara, pentru ca, mie cel putin, mi-au lasat impresia de o companie neserioasa. Iar legat de subventie, ca am vazut articole si in alte parti, in unele se vorbeste de ceva Comisie Europeana, eu ma refer strict la ce scrie in prezentul articol "Conform aceloraşi proceduri, nu se pot acorda mai mult de 800.000 de euro pentru un operator. Banii sunt acoperiţi din fondul de rezervă al bugetului local şi se va acorda direct beneficiarilor". Asta referitor la sursa subventiei si in cazul in care vor aparea unii si vor spune ca sunt din fonduri europene.
Postat 29 Septembrie 2020, 15:31 de Janos
Janos draga
Tu ai zburat vreodata pe Oradea-Londra Stanstead? Era plin avionul tot timpul, cum poti sa spui ca nu aveau clienti??
Postat 29 Septembrie 2020, 15:16 de cetateanbihorean
Asa e simplu
Pai daca le da subventie de 800 000 euro cum sa nu vina? De aia au plecat ca nu era rentabil, acuma au venit inapoi pentru ca primesc niste bani, chiar daca nu au clienti. I sa le ia subventia si sa vedem cat raman. Iar subventia din banii cui se da, nu cumva din a oradenilor? Pai asa, cred ca erau zboruri si cu vechea conducere, numai ca aia nu au avut bani de subventii pentru ca ii tocau pe salarii si alte porcarii. Asa e usor sa atragi zboruri, pe spinaerea noastra, zbori, nu zbori, contribuie fiecare ca sa aiba unii cu ce se lauda. As vrea sa vad cum atrag ei operatori de zbor fara subventii si apoi am sa ma inclin in fata lor. Pana atunci...
Postat 29 Septembrie 2020, 14:40 de Janos
...
O zis Bolo ca la 6 luni dupa ce preia CJ aduce cursele înapoi.
Postat 29 Septembrie 2020, 14:31 de Sandu2100
Curse aeriene
Acum se vede ( am obs demult ) cauza anularii tuturor curselor : Debreten + fosta conducere a C.J. .....
Postat 29 Septembrie 2020, 14:27 de cosmin5z
Revine normalul si la Oradea
E clar mana lui Bolo...o sa mai auziti din astea de cum incolo dragilor . Obisnuiti-va, CJ la Bihor va trece prin restructurari.. cine nu face fatza - pleaca. Bolo, ai tot respectul si consideratia bihorenilor..da cu ei de pamant cu cei care nu isi fac teaba si baga 200 la ora cu cei priceputi. Asta e adevaratul conducator.. nu momaile ce bateau balta la peste pana nu demult. Rusine voua,cei care singura ocupatie a fost parjolirea banului public...
Postat 29 Septembrie 2020, 14:14 de TC
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON