URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 19 MAI 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a lansat un nou front de discuţii, după ce mai mulţi copaci falnici au fost tăiaţi în zona Sovata pentru a face loc unei piste de pump-track, unde tinerii biciclişti să se dea peste cap cu ajutorul unor dâmburi artificiale din beton.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Orașul betoanelor, în care bieții cetățeni sunt expropriați mai rău ca în comunism de dragul demolărilor maniacale. Cam ăsta e, de ani buni, narativul opoziției din Oradea, expertă, în lipsă de idei, în a contesta până și proiectele cerute de cetățeni și de evidentă utilitate publică. S-a întâmplat cel mai recent joia trecută, când șeful grupului PSD din Consiliul Local, Adrian Madar, a condamnat planul municipalității de a expropria 3.600 metri pătrați ai unui dezvoltator imobiliar.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre Oradea Arena, prima sală polivalentă a orașului cu peste 5.000 de locuri?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urmă cu câteva săptămâni, scriam că Poliția aplică retroactiv prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 prin care s-a schimbat substanțial regimul reducerii perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut.
18 Ianuarie 2022, 19:00

Modernizare totală, cu pasaje subterane, în zona magazinului Crişul şi în cea a Gării Centrale din Oradea. Au fost depuse oferte pentru proiectare

Modernizare totală, cu pasaje subterane, în zona magazinului Crişul şi în cea a Gării Centrale din Oradea. Au fost depuse oferte pentru proiectare Randări cu titlu de sugestie realizate în etapa de prefezabilitate a proiectului, pentru zona Gării
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pentru proiectarea viitorului coridor de mobilitate Magheru – Republicii se întrec trei firme şi asocieri de firme, au anunţat, marţi, reprezentanţii Primăriei Oradea. Zona ar urma să fie transformată şi modernizată, inclusiv prin construirea a două pasaje subterane, unul în zona centrului comercial Crişul şi al doilea lângă Gara Centrală.

Trei oferte 

Conform informării transmise de municipalitate, pentru serviciile de proiectare a proiectului "Coridorul de mobilitate Magheru - Republicii din Municipiul Oradea - etapa 1 (lot 1) şi etapa 2 (lot 2)" au depus oferte în platforma SEAP firma Inpro Muhendislik Muşavirlik Anonim Şirketi (n.r. – pentru realizarea proiectării lotului 1), Asocierea Sc Someş – Top-Grup SRL – Costin şi Vlad Birou de Proiectare SRL (pentru ambele loturi) şi Asociere SC F.I.P. Consulting SRL - Urban Proiect grup (pentru ambele loturi).

Implementat prin Direcţia de Management Proiecte cu Finanţare Internaţională, proiectul prevede lucrări majore pe tronsonul dintre pasajul subteran Magheru şi Gara Centrală a Oradiei, în două etape. 

Tramvai în subteran

Concret, în prima etapă, realizarea aşa numitului Coridor de mobilitate Magheru - Republicii va presupune crearea unei "unde verzi" pentru tramvaie prin amenajarea unui pasaj subteran la intersecţia din Bulevardul Magheru, strada Republicii, strada Braşovului şi strada Louis Pasteur, mai precis în zona magazinului Crişul. 

De asemenea, este prevăzută reabilitarea şoselei pe acel tronson, precum şi a trotuarelor de la Crişul până la Podul Dacia (mai puţin a celor deja modernizate în proiectul realizării Pasajului Magheru). 

"În această zonă, tramvaiul va veni de pe Magheru şi va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecţia din zona Magazinului Crişul. Totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crişul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii", se arată în informarea Primăriei Oradea. 

În cadrul aceleiaşi etape, se urmăreşte reabilitarea piaţetei pietonale din Bulevardul Magheru, crearea şi modernizarea unor staţii de tramvai şi autobuz, modernizarea reţelei de utilităţi, plantarea unor aliniamente de arbori specifici bulevardelor, amplasarea de mobilier urban, coşuri de gunoi, rastele pentru biciclete etc. De asemenea, se va avea în vedere înlocuirea stâlpilor de susţinere a firului de contact al tramvaielor şi a stâlpilor de iluminat.

Maşini în subteran

Cea de-a doua etapă vizează tronsonul cuprins între magazinul Crişul şi Gara Centrală a oraşului. "În această etapă se urmăreşte crearea de undă verde pentru tramvai prin realizarea unui pasaj subteran în zona staţiei de cale ferată Gara Centrală Oradea (situată în zona intersecţiei dintre Piaţa Bucureşti, str. Republicii, str. Ştefan cel Mare şi str. Berzei). Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul va circula la nivelul solului", se precizează în comunicat. 

Proiectul mai prevede reamenajarea zonei staţiei de cale ferată Gara Centrală Oradea, prin crearea unei piaţete publice deasupra pasajului subteran rutier, unei zone intermodale în Piaţa Bucureşti (nod de transport feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).

"Tot în această etapă se va reabilita suprafaţa rutieră şi trotuarele aferente străzii Republicii de la Magazinul Crişul până în zona Gării Centrale, se vor crea şi moderniza staţii de tramvai şi autobuz, se vor planta aliniamente de arbori specifici bulevardelor (în zonele unde este posibil), se vor moderniza reţelele de utilităţi, se vor înlocui stâlpii de susţinere a firului de contact şi stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coşuri de gunoi şi rastele pentru biciclete", spun reprezentanţii municipalităţii. 

(Randare cu titlu sugestiv pentru viitoarea piaţetă de lângă Gara Centrală. Proiectul final ar putea arăta diferit)

Deocamdată în zona Gării există un pasaj subteran pietonal, aflat în stare de degradare. La începutul lunii ianuarie, tencuiala de pe o bucată de câţiva metri de tavan din pasajul subteran s-a prăbuşit, transformându-se într-un munte de moloz. Incidentul s-a petrecut pe partea pasajului gestionată de municipalitate, nu de CFR, intrarea dinspre Piaţa Bucureşti, cel mai probabil ca urmare a precipitaţiilor abundente din ultima zi. 

Pe bani europeni

Valoarea estimată a serviciilor de proiectare aferente etapei I a proiectului este de 2,1 milioane lei fără TVA, în timp ce pentru etapa a II-a valoarea estimată este de 1,75 milioane lei fără TVA. 

Serviciile de proiectare, care includ elaboarea SF-ului, a unui studiu de trafic, a proiectului tehnic etc., sunt finanţate prin intermediul Programului Operaţional Asistenţă Tehnică, într-un proiect în parteneriat cu Agenţia de Dezvoltare Regională Nord Vest 2014 - 2020.

Municipalitatea orădeană intenţionează să finanţeze lucrările propriu-zise din bani europeni. 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
@strada
Asta cu unda verde tramvai, e vaca de muls a primăriei. Cine votează așa ceva?
Postat 20 Ianuarie 2022, 07:32 de Nelu_Cornel_Pantis
Domnule Birta / STOP celtuielilor inutile
Ce "unda verde tramvaiului" ?? Avem TGV la Oradea... Voi nu vedeti ca vom intra in incapacitate de plata cu asemenea lucrari inventate doar de dragul cheltuirii a zeci de milioane de euro. Spargeti tot orasul...de 10 ani nu am putut sa folosim tramvaiul...mereu lucrari si lucrari si credite si taxe marite...pentru ce ...Pe Magheru se circulă bine...
Postat 20 Ianuarie 2022, 01:03 de strada
Ca în Viena?
Tramvaiul din randare este din Viena, este mai lung ca ale noastre, are numărul de parc și logoul companiei de transport vieneze. O posibilă greșeală în randare ar fi poziția liniei de tramvai mai aproape de clădirea gării, despre schimbarea liniilor nu se face nici o referire și sigur nu se vor reloca deasupra pasajului să fie nevoie de ranforsări suplimentare la pasaj. Acest pasaj în perspectiva actuală încă nu este neapărat necesară, tramvaiul nici până acum nu a fost deranjat mult de trafic, nu există semafoare la intersecțiile cu traficul rutier, dacă ar fi fost deranj mare se puneau semafoare cu senzori în primă fază. Totul se rezumă la niște motive fictive de a prioritiza tramvaiul, astfel mărind viteza de deplasare și reducând timpii de parcurs. Un motiv fals. Totul depinde de programul de parcurgere a unei ture un timp fix, în care trebuie să se încadreze vatmanul și care este foarte permisiv, pentru că a fost fixat pentru un parcurs cu trafic mai aglomerat cu viteză de deplasare lentă, și care nu va fi scurtat cu siguranță nici după realizarea celor două pasaje.
Postat 19 Ianuarie 2022, 10:09 de zsizsi
propunere
pasaj episcopia-nufaru, ce zic, debretin-cluj, stim o treaba. altii, green cities, scot circulatia din orase, noi facem pasaje, pasaje, iar pasaje.
Postat 19 Ianuarie 2022, 07:47 de gzvxyij
Pasaj inutil la gara
In loc sa se faca un pasaj in Nufarul, la intersectia permanent aglomerata si generatoare de accidente Nufarului cu Ciheiului/Noica, primaria face pasaj la gara unde nu este deloc cazul. Parca ar fi de pe alta planeta oamenii astia! Se cheltuiesc bani in nestire unde chiar nu e cazul.
Postat 18 Ianuarie 2022, 22:09 de Neutryno
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.702 RON
  • 1 EUR = 4.9472 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON