URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 29 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Februarie 2024, 15:20

Filiala Cargus Oradea, amendată cu 25.000 de lei de Protecţia Consumatorilor, pentru un colet pe care nu l-a livrat

Filiala Cargus Oradea, amendată cu 25.000 de lei de Protecţia Consumatorilor, pentru un colet pe care nu l-a livrat (Sursa foto: Pexels.com, credit: Tima Miroshnichenko)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Filiala Oradea a firmei de curierat Cargus a fost amendată joi de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor cu 25.000 de lei pentru practici comerciale incorecte, după ce curierii au returnat un colet destinat unui orădean, fără a încerca să-l contacteze pe acesta.

Potrivit unui comunicat transmis vineri de comisarul-şef adjunct al CJPC Bihor, Giani Bura, filiala din Oradea a firmei Cargus a fost amendată în urma unei sesizări făcute de un consumator.

Un client a trimis un colet din Germania pentru un destinatar din Oradea, dar coletul s-a întors la expeditor. Ca urmare, acesta a făcut sesizare la CJPC Bihor.

„Sesizarea a fost făcută luna aceasta. Persoana din străinătate a notat adresa corectă, însă a omis să pună un număr de telefon. Când coletul a ajuns la Oradea, firma de curierat Cargus nu a făcut niciun demers pentru a încerca să livreze coletul. Conform procedurilor lor, aceştia ar fi trebuit să meargă la adresa respectivă, să verifice dacă e cineva acasă, să lase o înştiinţare. Ei au trimis însă coletul înapoi pe motiv că nu există dată de contact", a explicat Giani Bura pentru BIHOREANUL.

Ca atare, comisarii au amendat firma cu 25.000 de lei pentru "nerespectarea propriilor proceduri de lucru", "lipsa competenţei şi grijii aşteptate în mod rezonabil de către un consumator din partea profesioniştilor" şi "afectarea intereselor economice ale consumatorilor".

În cazul în care întâlnesc situații similare, consumatorii bihoreni pot depune reclamaţii online pe site-ul Anpc.ro şi pot contacta CJPC Bihor la numărul de telefon 0377755359.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Filiala asta, cel puțin pentru Oradea, are clar nevoie de un manager care să acopere tot județul în mod profesionist.
Am să dau un exemplu a lipsei de profesionalism. Am comandat cu ceva vreme în urmă, de pe un site de specialitate, o carte nou apărută și de mare actualitate. Magazinul online a confirmat comanda și mi-a trimis AWB-ul de la Cargus Curier. După două zile sună curierul, în cursul dimineții pentru programarea orară a livrării. Îi spun omului că nu sunt încă acasă, dar pot ajunge în decurs de o oră. El îmi spune că atunci nu va mai fi în zona mea și că trebuie să ajungă repede în celălalt capăt al orașului ... dar că revine a doua zi. OK, rămâne pe a doua zi, când oricum era cineva acasă pentru preluarea coletului, chiar dacă eu nu aș fi fost acolo. A doua zi, deschid aplicația Cargus și văd, la contul meu, că pachetul a fost returnat la sediu, aflat dincolo de centură pe direcția de ieșire spre aeroport, cu mențiunea că sunt așteptat până la ora 17:00 pentru ridicare. Cu taxiul dacă m-aș fi dus, spre exemplu, cheltuiam mai mult decât costa cartea respectivă cu taxe de livrare cu tot. Așadar, am trimis un mesaj firmei, pentru lămuriri și insistând asupra revenirii curierului care nu a binevoit să facă livrarea, din ,otivele sale personale că el însuși a cerut amânarea de o zi ... dar niciun răspuns nu am primit, timp de mai multe zile. La o săptămână după aceea, am văzut că AWB-ul a fost returnat firmei experitoare din București. Spre deosebire de alte firme de curierat, Cargus nici măcar nu oferă opțiunea aplicativă ca din start să poți programa livrarea unui colet, ceea ce o face cea mai slab pregătită companie din domeniu, în ceea ce ține de relațiile cu clienții.
Postat 17 Februarie 2024, 09:47 de KP
Ma bucur pt. ei
Cargus isi merita amenzile pe deplin. Au puncte Ship&Go marcate pe harta, la care poti sa trimiti comanda, dar care in realitate nu exista (exemplu cel de pe str.Sovata). Daca ai avut proasta inspiratie sa indrepti coletul spre ele, nimeni nu-si bate capul sa anunte destinatarul, chiar daca ti-ai lasat numarul de telefon. Il retin la depozitul central (din spatele Aeroportului, pt. cine il cauta, pt. ca pe hartile Google apare pe te miri unde), dupa care fac retur fara nici o remuscare. Sau. Te trezesti cu coletul nelivrat, pt. ca "nu a fost nimeni la adresa", desi destinatia a fost la sediul unei firme care are paza permanenta 24/24h, 7/7zile pe saptamana. Faci plangere pe site si primesti explicatii pe e-mail de la supervizorul zonal cum ca "bietul" agent nu a gasit de fapt adresa, dar ca va livra in aceeasi zi, cu scuzele de rigoare. Dupa care coletul nu vine, dar apare ca fiind deja livrat in sistemul informatic. Suni din nou, solicitand explicatii la care nu mai raspunde nimeni, iar coletul pleaca retur. Si cate si mai cate... Cum sa nu-i iubesti?
Postat 16 Februarie 2024, 16:28 de Musti
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6373 RON
  • 1 EUR = 4.9765 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON