URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 07 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
03 Septembrie 2023, 15:09

La concurență! Cinci oferte pentru furnizarea celor 40 de autobuze electrice dorite de Primăria Oradea

La concurență! Cinci oferte pentru furnizarea celor 40 de autobuze electrice dorite de Primăria Oradea foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Până la termenul limită din 11 august, municipalitatea orădeană a primit cinci oferte pentru furnizarea celor 40 de autobuze electrice pe care intenţionează să le cumpere pe bani europeni.

Licitaţie pe loturi...

După cum BIHOREANUL a anunţat încă din luna iulie, licitaţia, cu o valoare totală de 26,5 milioane euro plus TVA, a fost organizată pe două loturi distincte.

Potrivit unui comunicat, de vineri, al municipalităţii, primul lot, în valoare de 92,3 milioane lei plus TVA, s-a referit a achiziţia a 30 de autobuze electrice lungi de 12 metri, 7 staţii de încărcare lentă şi 2 staţii de încărcare rapidă.

Licitaţia a atras trei oferte. "Firmele interesate au fost: ATP Motors, Bozankaya Otomotiv MAK.IML.ITH.VE İHR. A.Ş. şi New Kopel Car Import", a transmis Primăria.

Cel de al doilea lot, a cărui valoare a fost estimată la 38,1 milioane lei, a vizat achiziţionarea a 10 autobuze electrice de 18 metri, 3 staţii de încărcare lentă şi 2 staţii de încărcare rapidă.

Conform informării, pentru acest lot "au fost depuse două oferte, respectiv a celor de la ATP Motors şi Bozankaya Otomotiv MAK.IML.ITH.VE İHR. A.Ş".

Cele cinci oferte depuse urmează să fie evaluate în perioada următoare.

... şi cu clauză suspensivă

Achiziţia celor 40 de autobuze electrice şi a staţiilor de încărcare aferente urmează să fie finanţată de prin Programul Regional Nord - Vest 2021 - 2027.

Pentru eventualitatea în care, din diferite motive, municipalitatea nu va reuşi să atragă fondurile europene necesare, licitaţia a fost organizată cu clauză suspensivă.

Cele 30 de autobuze lungi de 12 metri vor avea o capacitate de minimum 66 de persoane, inclusiv şoferul, dintre care cel puțin 27 aşezate pe scaune.

Celelalte 10 garnituri, de 18 metri, vor avea o capacitate de minimum 125 de persoane inclusiv conducătorul auto, dintre care cel puțin 37 aşezate pe scaune.

Autobuzele vor avea locuri rezervate şi platforme de acces pentru persoanele cu dizabilităţi.

Conform condiţiilor anunţat prin licitaţie, garniturile vor fi dotate cu aer condiţionat pentru sezonul cald şi instalaţii de încălzire pentru sezonul rece şi vor avea podea complet coborâtă pe toată lungimea.

Garniturile vor fi dotate cu echipamente audio-video pentru informarea călătorilor, numărarea şi supravegherea video a acestora.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
@cititor
Nu doar că UE obligă, dar și e o tendință globală asta cu automobile electrice. Nejustificată în părerea, dar istoria o va demonstra. Că logica în acest moment nu mai bate tendința. Și asta la nivel global, nu doar local.
Postat 05 Septembrie 2023, 00:20 de Vio_427
@Vio_427
Legat de locomotive. In urmatorii - cum au zis cei de la CFR - 4 ani nu o sa circula tren intre Oradea - Cluj in timpul electrificarii liniei. Cand v-a fi terminata lucrarea oricum toate locomotivele vor fi schimbate in cele electrice, sa speram ca chiar pe toate, si cele private. Si da, sa spercam ca nu cu locomotive SH, cumparat cu vechime de 30-40 ani, dar si asa se tine de CFR si de private, orasul in sine n-are nicio legetura cu locomotive, chiar nici consiliul judetean. Dar da, ai dreptate ca sunt multe de facut in oras decat sa cumperem autobuse electrice pt care nu au bani. Se intelege, ca dupa in ultimele 2-3 ani orasul a cumparat vreo 50 de autobus SH, UE ne cam obliga sa cumparam autobuse electrice ca sa putem atrage bani iar pentru autobuse noi diesel/hybrid.
Postat 04 Septembrie 2023, 08:41 de cititor_
Prioritizare! Iar cheltuim fondurile pe orice, decât să le pierdem.
Dar hai să îmbunătățim nivelul de trai a oamenilor, nu aceste autobuze, care oricum nu îs vechi. Ziceau zilele astea după trenul care a luat foc că în acest moment, vechimea medie a locomotivelor diesel e de 41 de ani. Acolo cu siguranță trebuie investit și schimbat. Hai să intervenim unde trebuie și banii orașului să-i investim. Nu știu, poate o să pară absurd, dar hai să avem cu toții apă potabilă în robinet!!! Nu, primăria cumpără autobuze electrice... Și stați că vine campania... Unde PNL se laudă cu asemenea tâmpenii și PSD promite marea cu sarea că au foame de bani...
Postat 04 Septembrie 2023, 07:46 de Vio_427
ciudat
Cum de nu vin marcile consacrate? Conditiile sunt descurajante? Cu unul dintre ofertanti a avut probleme primaria TM. Foarte greu le-au pus pe roti si tot probleme la mijloacele de transport.
Postat 03 Septembrie 2023, 16:25 de Christa
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON