URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 18 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
15 Februarie 2022, 15:24

OTL vrea să își reînnoiască flota cu încă 40 de autobuze hibrid sau electrice (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL vrea să îşi reînnoiască flota cu încă 40 de autobuze hibrid sau electrice prin intermediul unei finanţări europene prin POR.

40 de autobuze noi

Contractul de achiziţie a noilor autobuze ar putea fi semnat chiar în cursul acestui an, după cum a anunţat, marţi, într-o conferinţă de presă, directorul societăţii Oradea Transport Local, Adrian Revnic (foto).

"Pe mine mă interesează să pot să semnez anul acesta contractul de achiziţie pentru 40 de autobuze hibrid sau electrice. În momentul de faţă, un hibrid costă undeva la 300.000 euro, iar noi avem 12 milioane euro alocaţi", a declarat Revnic.

Pentru a putea face o alegere în cunoştinţă de cauză, OTL a încercat anul trecut mai multe tipuri de motorizări.

"În anul 2021 am avut în teste autobuze pe hidrogen, hibrid şi electrice. Până în momentul de faţă am încercat autobuze Mercedes, Mann, Solaris, Iveco şi încă două firme de autobuze cu componente chinezeşti, un autobuz din China şi unul asamblat de firma ATP Exodus din Baia Mare", a spus Revnic (foto jos).

Adrian Revnic, şeful OTL

Potrivit directorului, flota OTL numără în momentul de faţă 110 autobuze, dintre care la ore de vârf scoate pe traseu până la 90 de garnituri.

Transportatorul are nevoie de autobuze noi, având în vedere că deţine doar 20 de garnituri noi, de unul - doi ani, iar celelalte au o vârstă peste durata normată de viaţă a unui autobuz care este de opt ani.

Cu finanţare europeană

Noile autobuze ar putea fi cumpărate încă de anul acesta.

"În momentul de faţă elaborăm un studiu de oportunitate care va spune cam ce tipuri de autobuze va trebui să cumpărăm. Colegii de la OTL sunt mulţumiţi de autobuzele hibrid achiziţionate până acum, dar trebuie să vedem ce va spune şi studiul. Există finanţări disponibile atât pe POR cât şi pe PNRR. Aşteptăm lansarea axelor ca să le putem accesa", a declarat pentru BIHOREANUL directorul Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională din cadrul Primăriei.

Potrivit directorului, licitaţia va fi organizată înainte chiar de semnarea contractului de finanţare.

"Vom organiza licitaţia cu clauză suspensivă în sensul că vom face achiziţia doar dacă reuşim să atragem fonduri europene. Oricum, anul acesta doar vom lansa comanda. Primele autobuze vor fi livrate anul viitor", a spus Moş.

Mercedes electric în teste

În prezent, OTL are în probe un autobuz electric marca Mercedes.

Modelul eCitaro, împrumutat de Mercedes-Benz transportatorului orădean pentru teste, circulă deja în Germania (Berlin, Hamburg, Heidelberg, Hanovra, Bremen, Darmstadt sau Wiesbaden), dar şi în ţări ca Elveţia, Franţa, Suedia, Luxemburg, Norvegia.

"Pe termen mediu şi lung, autobuzele electrice precum eCitaro implică costuri de operare mai reduse, datorită tehnologiilor inovatoare de care dispun", a declarat directorul de vânzări şi marketing al Mercedes-Benz Trucks & Buses România, Bogdan Aldea (foto jos), care a prezentat modelul.

directorul de vânzări şi marketing al Mercedes-Benz Trucks & Buses România, Bogdan Aldea

Cu cele zece baterii modulare, eCitaro are o masă proprie care poate ajunge la un maximum de 13,5 tone. Astfel, unei mase maxime admise de 19,5 tone, îi corespunde o încărcare de până la 6 tone, echivalentul a 88 de pasageri.

Avantajul reprezentat de lipsa emisiilor de noxe şi confortul sporit este contrabalansat de autonomia relativ redusă şi necesitatea încărcării parţiale a bateriilor tot la câteva ore, în timpul zilei, respectiv o încărcare completă pe timpul nopţii.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Autobuze noi
Cam goale circula....Uneori dupa 17 vad si doar 1 calator in el.....Nu inteleg cum le renteaza sa circule asa....Prin subventii de la Primarie.....Sa verifice OTL cat de incarcate sunt rutele.....
Postat 20 Februarie 2022, 12:42 de cosmin5z
CrisDumi aka KP
8-10 ani e durata de utilizare. Sper ca nu mori de ciuda, ca Oradea va avea cel mai nou parc auto::::)))
Postat 16 Februarie 2022, 09:41 de Sandu2100
Sandu XXX ...
"Parcul" auto trebuie reînoit tot la 5-7 ani după standardele >n materie ... dar cu flota e o problemă, că dispare de fiecare dată când apar oameni "de dreapta" și liberali autentici precum Boc sau Blaga. Că de Băsescu nici nu mai trebuie să amintim de când PNL ia în calcul să aboarbă PMP.
Postat 16 Februarie 2022, 09:28 de KP
CrisDumi aka KP, EXCALIBUR, ORADEANBIHOREAN, Pinonel
Astept comentatorii sportivi sa ne explice de ce nu e bine ca Birta respectiv Oradea isi reinoieste parcel auto
Postat 15 Februarie 2022, 21:39 de Sandu2100
Fan electric
Cit e halatu'? Sa luam la bani marunti, kilowatul, 1kwh. Un kwh de la retea costa acum 0.8lei, va costa de la 1 aprilie undeva la 1.5 lei. Buun, luam 1 litru de motorina, care are ,conform nomogramelor 9.6kwh rotunjim 10. Deci, un kwh din motorina costa 0.7 lei ,un kwh electric 1.5 lei. Mda, se pare ca am gresit undeva...Verificam, e corect. Unde sa fie hiba? Aa, e vorba de randament, motorul diesel are un randament de 40-50%, deci kwh diesel urca si el la 1.5 lei. Randamentul motorului electric nu e nici el 99%, ca mai sunt pierderi pe ici pe colo,in invertoare,in bobinaje. Autonomia mult mai mica, timpi morti cu incarcarea bateriilor, durata de viata a bateriilor in jur de 5 ani, schibmatul lor costa cit un vehicul nou. Acest trend electric este menit sa reduca risipa, limitind accesul la consum. Practic va fi un downshifting mascat.
Postat 15 Februarie 2022, 19:47 de excalibur
atutobuzul trebuie sa circule non-stop zi-lumina
de la 5 dimineata pana la 11 noaptea, si face sute de kilometri intr-o zi. Tehonologia actuala pentru full-electric, fara motor inca nu e acolo. Asta e viitorul clar, dar poate peste alti 8 ani. Momentan, hibride cu baterie dar si cu motor, sunt investitia cea mai de randament (te incadrezi la ideile "verzi" europene cat sa iei cofinantarea gratis, dar totusi nu irosesti bani pe tehnologii neperfectionate).
Postat 15 Februarie 2022, 16:05 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON