URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate vă şochez: mie mi-a plăcut sâmbăta trecută la Conferinţa Judeţeană a PSD Bihor! Recunosc, am avut o plăcere sadică, pe care am savurat-o ignorând că unii din cei 648 delegaţi veniseră la sărbătoarea de partid cu maşinile primăriilor. La fel, nu mi-a păsat nici că rezultatul "alegerilor" îmi era clar încă de două săptămâni: pentru că n-a îndrăznit nimeni să-l concureze, Mang a fost reales printr-o simplă ridicare de mâini.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pe o străduță din Oradea țevile pocnesc mai des decât dopurile de șampanie prin restaurantele elegante. De câte ori apa rece, apa caldă sau agentul termic se infiltrează la suprafață din străfundurile bătrânei instalații, apare o echipă cu un scenariu bine stabilit: decopertează asfaltul, sapă tranșeea, ajunge la țeavă, taie bucata bolnavă, o sudează pe cea nouă, acoperă la loc, tasează pământul și betonează. Ulterior vine o altă echipă cu o basculă de asfalt și mai multe lopeți, după care, în sfârșit, pe străduța ghinionistă se lasă liniștea.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
14 Ianuarie 2010, 11:16

Dacia pregăteşte două modele noi

Dacia pregăteşte două modele noi Dacia Duster
0 clipuri
0 audio
0 fisiere
Automobile Dacia are în plan dezvoltarea şi fabricarea a două modele noi de maşini, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, directorul comercial al producătorului auto, Fabrice Cambolive. El a adăugat că este prea devreme pentru a da detalii despre noile modele.

În prezent, Dacia produce şase modele de maşini, Logan Berlină, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up, Dacia Sandero şi Dacia Sandero Stepway.

Constructorul de automobile, membru al grupului francez Renault, a vândut anul trecut 311.282 de maşini, în urcare cu 20,5% faţă de 2008, însă vânzările din România au coborât cu peste 50%, la 41.862 de autovehicule, compania reuşind totuşi să-şi majoreze uşor cota pe piaţa locală.

Creşterea puternică de anul trecut a vânzărilor a fost determinată în principal de succesul avut în Europa Occidentală, unde compania românească a vândut peste 200.000 de automobile.

Pe modele, cel mai vândut automobil al gamei Dacia în România a fost Logan berlină, cu 25.722 de unităţi livrate, urmat de Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 6.765 unităţi, şi, respectiv, Logan MCV, cu 6.249 unităţi. Compania a vândut 18.000 de autoturisme prin programul de reînnoire a parcului auto naţional.

Vânzările Dacia la export au ajuns la aproape 270 000 unităţi, cu 56,1% mai mult faţă de nivelul de circa 173.000 de autovehicule din 2008, când rezultatele comerciale ale companiei au inclus şi modelele Logan produse în Maroc.

Germania a devenit, în 2009, principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008, datorită programului de reînnoire a parcului auto derulat de guvernul german. A doua mare piaţă de export a fost Franţa, cu 65.956 unităţi comercializate (în creştere 51,4%), urmată de Italia, cu 21.739 de maşini (un plus de 151,9% faţă de 2008).

În 2009, Dacia a avut o cotă de 2,13% din piaţa germană, de 2,5% din cea franceză şi de 0,93% din piaţa italiană. Printre destinaţiile importante de export se numără şi Algeria (17.327 unităţi), Turcia (9.727 unităţi) şi Spania (9.030 unităţi). În Maroc, unde Logan este produs în uzina SOMACA, din Casablanca, au fost vândute anul trecut 18.112 unităţi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4026 RON
  • 1 EUR = 4.7748 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON