URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 22 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Primarul Oradiei a stârnit noi reacţii vehemente săptămâna trecută, cu propunerea ca municipalitatea să ofere, la preţuri sub cele ale pieţei, 10-12 locuri de casă unor români dornici să se repatrieze. Cei mai vocali au fost, previzibil, orădenii pur-sânge, cei pentru care locul de baştină e argumentul beton şi pedigriul mai valoros decât sinapsele neuronale.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
14 Ianuarie 2010, 11:16

Dacia pregăteşte două modele noi

Dacia pregăteşte două modele noi Dacia Duster
0 clipuri
0 audio
0 fisiere
Automobile Dacia are în plan dezvoltarea şi fabricarea a două modele noi de maşini, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, directorul comercial al producătorului auto, Fabrice Cambolive. El a adăugat că este prea devreme pentru a da detalii despre noile modele.

În prezent, Dacia produce şase modele de maşini, Logan Berlină, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up, Dacia Sandero şi Dacia Sandero Stepway.

Constructorul de automobile, membru al grupului francez Renault, a vândut anul trecut 311.282 de maşini, în urcare cu 20,5% faţă de 2008, însă vânzările din România au coborât cu peste 50%, la 41.862 de autovehicule, compania reuşind totuşi să-şi majoreze uşor cota pe piaţa locală.

Creşterea puternică de anul trecut a vânzărilor a fost determinată în principal de succesul avut în Europa Occidentală, unde compania românească a vândut peste 200.000 de automobile.

Pe modele, cel mai vândut automobil al gamei Dacia în România a fost Logan berlină, cu 25.722 de unităţi livrate, urmat de Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 6.765 unităţi, şi, respectiv, Logan MCV, cu 6.249 unităţi. Compania a vândut 18.000 de autoturisme prin programul de reînnoire a parcului auto naţional.

Vânzările Dacia la export au ajuns la aproape 270 000 unităţi, cu 56,1% mai mult faţă de nivelul de circa 173.000 de autovehicule din 2008, când rezultatele comerciale ale companiei au inclus şi modelele Logan produse în Maroc.

Germania a devenit, în 2009, principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008, datorită programului de reînnoire a parcului auto derulat de guvernul german. A doua mare piaţă de export a fost Franţa, cu 65.956 unităţi comercializate (în creştere 51,4%), urmată de Italia, cu 21.739 de maşini (un plus de 151,9% faţă de 2008).

În 2009, Dacia a avut o cotă de 2,13% din piaţa germană, de 2,5% din cea franceză şi de 0,93% din piaţa italiană. Printre destinaţiile importante de export se numără şi Algeria (17.327 unităţi), Turcia (9.727 unităţi) şi Spania (9.030 unităţi). În Maroc, unde Logan este produs în uzina SOMACA, din Casablanca, au fost vândute anul trecut 18.112 unităţi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2601 RON
  • 1 EUR = 4.7274 RON
  • 1 HUF = 0.0144 RON