URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Octombrie 2017, 20:30

Strategia de parcări: Primăria Oradea vrea să reducă viteza în cartiere și introduce parcările marcate cu roșu!

Consiliul Local Oradea a aprobat joi strategia de parcări a oraşului, care prevede înfiinţarea unor zone cu viteză maximă de 30 km/h și parcări marcate cu roșu, în centru, pentru a face străzile mai liniştite.

"Pe porţiuni din cartierele de blocuri sau de pe străzile secundare ale zonei centrale şi în vecinătatea trecerilor de pietoni, viteza maximă va fi de 30 kilometri la oră", a declarat primarul Ilie Bolojan în conferinţa de presă care a precedat şedinţa de Consiliu Local.

Trasee în curbe

Potrivit strategiei de parcări, străzile din zona centrală vor fi reproiectate până în 2020, în vederea reabilitării şi aducerii la un standard corespunzător.

Pentru a creşte siguranţa pietonilor, la întocmirea proiectelor se va avea în vedere în primul rând reducerea vitezei, prin alternarea grupurilor de parcări pe cele două laturi ale străzilor înguste cum ar fi Mihai Eminescu sau Roman Ciorogariu. Astfel, șoferii vor fi obligați să urmeze traiectoria curbilinie dată de maşinile parcate.

La fel, în zona trecerilor de pietoni, trotuarele vor fi extinse peste locurile de parcare, pentru a diminua timpul de traversare a acestora, trecerea va fi ridicată la nivelul trotuarului pentru a acţiona ca un limitator de viteză, iar parcările vor fi desfiinţate la cel puţin 5 metri de colţul străzilor.

Numărul locurilor de parcare din zona centrală va fi limitat la 6.000, acestea urmând să fie mutate treptat de pe străzi în parcări supraterane sau subterane, pentru a lăsa loc liber pietonilor şi bicicliştilor.

"Nu e strategie!"

Strategia de parcări a municipalităţii a fost adoptată prin votul consilierilor PNL, în vreme ce reprezentanţii UDMR şi cei ai PSD au votat împotrivă. Reprezentanţii opoziţiei au fost de părere că documentul este incomplet şi nu are rigoarea necesară pentru a fi numit strategie.

Consilierul Kirei Melinda a reclamat că strategia nu spune nimic despre alocările necesare pentru finanţarea lucrărilor, nu tratează sub nicio formă problema navetiştilor care intră şi ies din oraş şi ignoră total problema amenajării de parcări la intrarea în Oradea, pentru a determina vizitatorii să folosească mijloacele de transport în comun.

"Propunem refacerea documentului sau măcar schimbarea denumirii din strategie în studiu preliminar", a spus Kirei.

Prin forţe proprii

În replică, primarul Ilie Bolojan a afirmat că, din raţiuni de economie, studiul a fost elaborat de angajaţii municipalităţii şi, chiar dacă nu a epuizat problematica parcărilor, măcar indică o direcţie de urmat pentru ca investiţiile în domeniu să nu se facă haotic.

"Recunosc că acest document nu este unul complet. Ar fi trebuit să plătim zeci de mii de euro pentru o strategie elaborată de o firmă. Acest document e unul corect şi preia cele mai bune practici în domeniul parcărilor", a spus Bolojan.

Edilul a precizat și că municipalitatea a nu a abordat problema parcărilor de la intrarea în oraş pentru că Oradea nu are încă o taxă care să descurajeze accesul maşinilor în zona centrală, fapt pentru care este de aşteptat ca acestea să rămână goale.

Parcări roșii și scumpe...

Potrivit strategiei adoptate joi de Consiliul Local, tarifele de parcare vor fi stabilite astfel încât la 8-10 locuri de parcare să existe 1-2 locuri libere, pentru a reduce timpul de căutare a unei parcări.

În ceea ce priveşte tipurile de parcare, pe lângă cele cu marcaj de culoare albă, de lungă durată, şi cele cu culoare galbenă, de numai 2 ore, în zonele aglomerate municipalitatea va introduce şi marcajul de culoare roşie, cel mai probabil de o oră, dar cu un tarif mai mare.

În plus, abonanamentele anuale nu vor mai permite reduceri, abonamentul standard va fi pentru o maşină pe familie, iar pentru cea de a doua maşină se va plăti dublu.

În curtea Primăriei şi în proximitatea pieţelor municipalitatea va menţine sistemul cu parcarea gratuită de scurtă durată, dar aceasta va fi urmată de o creştere treptată a tarifului direct proporţional cu durata de staţionare.

...verificări mai temeinice

În paralel, municipalitatea va întări controlul modului în care parchează şoferii în Oradea prin menţinerea nivelului actual al sancţiunilor, creşterea numărului de supraveghetori şi proiectarea de rute de control şi sancţionare.

Toţi supraveghetorii vor avea acces, cu ajutorul unui aparat portabil, la o platformă care va include toate informaţiile despre amenzi şi legitimaţiile de parcare.

Performanţa serviciului se va verifica nu prin numărul de sancţiuni aplicate ci prin numărul de maşini care au parcat corect, ţinta fiind ca până în 2020 cel puţin 75% dintre autovehicule să fie parcate regulamentar.

Bani pentru parcări

Potrivit documentului aprobat joi de Consiliul Local, toate veniturile din parcări vor fi investite în realizarea de noi parcaje în cartiere şi spaţii pietonale în zona centrală.

Până în anul 2020 în cartierele de blocuri vor fi amenajate circa 2.000 de locuri de parcare în fiecare an. În paralel municipalitatea va investi în noi piste pentru biciclete, pentru a determina orădenii să renunţe la maşini.

Strategia vizează reducerea cererilor de parcare prin îmbunătăţirea transportului public, reducerea traficului în zona centrală, facilitarea ciculaţiei pietonilor şi bicicliştilor, reducerea perioadei de parcare în centrul oraşului şi în zonele aglomerate, fluidizarea circulaţiei prin reducerea zonelor aglomerate şi reducerea poluării.

"Ierarhia utilizatorilor stradali trebuie să plaseze pietonii pe primul loc şi vehiculele pe cel din urmă", se menţionează în document.

Dacă în 2004 în Oradea erau înmatriculate 52.123 autovehicule, la sfârşitul anului trecut numărul lor era deja de 102.339 şi este în continuă creştere, pe fondul eliminării taxei de poluare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Lege pentru caini si catei, nu si pentru dulai
Oare astea sunt cele mai grave si urgente probleme ale orasului? Si-a dat si primaru' o data quru jos din masina si asta doar pentru ca a ramas fara permis incalcand flagrant legea si s-a trezit ca trebuie sa impuna legea pumnului in traficul oradean, el care se deplseaza cu masina la serviciu cu toate ca locuieste la 10 minute de mers pe jos de primarie. Angajatii institutiilor publice din Oradea nu sunt in stare sa mearga cu transportul public pana in centru dar le cer asta oradenilor care poate au de strabatut zilnic orasul de la o periferie la alta ca sa ajunga la serviciu. Fiti voi un exemplu bai jegosilor (cei care nu aveti apa calda) ca sa avem de la cine "invata".
Postat 26 Octombrie 2017, 23:28 de User anonimizat
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON