URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 19 MAI 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a lansat un nou front de discuţii, după ce mai mulţi copaci falnici au fost tăiaţi în zona Sovata pentru a face loc unei piste de pump-track, unde tinerii biciclişti să se dea peste cap cu ajutorul unor dâmburi artificiale din beton.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Orașul betoanelor, în care bieții cetățeni sunt expropriați mai rău ca în comunism de dragul demolărilor maniacale. Cam ăsta e, de ani buni, narativul opoziției din Oradea, expertă, în lipsă de idei, în a contesta până și proiectele cerute de cetățeni și de evidentă utilitate publică. S-a întâmplat cel mai recent joia trecută, când șeful grupului PSD din Consiliul Local, Adrian Madar, a condamnat planul municipalității de a expropria 3.600 metri pătrați ai unui dezvoltator imobiliar.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre Oradea Arena, prima sală polivalentă a orașului cu peste 5.000 de locuri?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urmă cu câteva săptămâni, scriam că Poliția aplică retroactiv prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 prin care s-a schimbat substanțial regimul reducerii perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut.
19 Ianuarie 2022, 20:33

Viitoarea centură a Beiuşului, "curtată" de firme din România, Italia, Spania, Turcia şi Slovacia. Investiţia: peste 300 de milioane de lei 

Viitoarea centură a Beiuşului, 'curtată' de firme din România, Italia, Spania, Turcia şi Slovacia. Investiţia: peste 300 de milioane de lei  (foto: generic, sursa: iStock)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Până la termenul limită stabilit în cadrul procedurii de licitație organizată în acest scop de Consiliul Județean Bihor, cinci firme şi asocieri de firme, din România şi din străinătate, au depus oferte pentru construirea şoselei de centură a municipiului Beiuş, lucrare care, pentru a nu pierde banii europeni care i-au fost rezervaţi, va trebui terminată până la finele anului 2023. 

Conform unui comunicat transmis miercuri de CJ Bihor, deschiderea ofertelor pentru execuţia lucrărilor la "Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuş" a fost făcută în această zi, urmând, conform procedurilor, evaluarea tehnică şi financiară a acestora. 

"Cinci firme şi asocieri de firme au depus oferte: (1) PORR Construct, (2) Todini Costruzioni Generali SPA, (3) Asociere – Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt, (4) Asociere – Construcţii Erbaşu (leader), Váhostav – sk, Procons Group, Drumuri Orăşeneşti şi (5) Asociere - Dimex-2000 Company, Industrial Construct Ardeal, T Dancor Romconstruct, Dacia Faber", se arată în informarea transmisă de instituţia condusă de Ilie Bolojan. 

Astfel, pe lângă societăţile româneşti, la licitaţie s-au înscris şi constructori din Italia, Turcia, Spania, Slovacia. 

Valoarea estimată a proiectului este cuprinsă între 316.930.989,34 şi 329.622.308,91 lei, iar durata de execuţie a lucrărilor la proiectul de investiţie "Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuş" va fi de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

"Lungimea traseului va fi de 7,33 de kilometri. Şoseaua va avea două benzi de circulaţie, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracterisitici: lăţimea părţii carosabile - 7 metri + supralărgiri, lăţimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lăţimea acostamentului – 2 x1,70 metri", se arată în informarea CJ Bihor. 

Finanţarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare 2014 – 2020. 

Traseul centurii Beiuş a fost contestat în mai multe rânduri de locuitorii din Tărcaia, nemulţumiţi că li se vor expropria terenuri pe care aveau solarii şi cultivau legume, unii întreţinându-se din această activitate. 

După o sentinţă a Tribunalului Bihor, care a constatat că nu Consiliul Judeţean poate să facă exproprierile, instituţia a predat sarcina exproprierilor către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, parteneră în proiect. 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
CrisDumi aka KP si alte nick-name-uri cate ai
Asa ai zis si in 2016, 2021 ::::)))))
Postat 20 Ianuarie 2022, 16:42 de Sandu2100
Nici urmă din liberalii de acum nu va mai rămâne ...
... pe când se va tăia panglica de inaugurare a acestei lucrări.
Postat 20 Ianuarie 2022, 09:49 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.702 RON
  • 1 EUR = 4.9472 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON