Până la termenul limită stabilit în cadrul procedurii de licitație organizată în acest scop de Consiliul Județean Bihor, cinci firme şi asocieri de firme, din România şi din străinătate, au depus oferte pentru construirea şoselei de centură a municipiului Beiuş, lucrare care, pentru a nu pierde banii europeni care i-au fost rezervaţi, va trebui terminată până la finele anului 2023.
Conform unui comunicat transmis miercuri de CJ Bihor, deschiderea ofertelor pentru execuţia lucrărilor la "Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuş" a fost făcută în această zi, urmând, conform procedurilor, evaluarea tehnică şi financiară a acestora.
"Cinci firme şi asocieri de firme au depus oferte: (1) PORR Construct, (2) Todini Costruzioni Generali SPA, (3) Asociere – Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt, (4) Asociere – Construcţii Erbaşu (leader), Váhostav – sk, Procons Group, Drumuri Orăşeneşti şi (5) Asociere - Dimex-2000 Company, Industrial Construct Ardeal, T Dancor Romconstruct, Dacia Faber", se arată în informarea transmisă de instituţia condusă de Ilie Bolojan.
Astfel, pe lângă societăţile româneşti, la licitaţie s-au înscris şi constructori din Italia, Turcia, Spania, Slovacia.
Valoarea estimată a proiectului este cuprinsă între 316.930.989,34 şi 329.622.308,91 lei, iar durata de execuţie a lucrărilor la proiectul de investiţie "Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuş" va fi de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
"Lungimea traseului va fi de 7,33 de kilometri. Şoseaua va avea două benzi de circulaţie, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracterisitici: lăţimea părţii carosabile - 7 metri + supralărgiri, lăţimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lăţimea acostamentului – 2 x1,70 metri", se arată în informarea CJ Bihor.
Finanţarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Traseul centurii Beiuş a fost contestat în mai multe rânduri de locuitorii din Tărcaia, nemulţumiţi că li se vor expropria terenuri pe care aveau solarii şi cultivau legume, unii întreţinându-se din această activitate.
După o sentinţă a Tribunalului Bihor, care a constatat că nu Consiliul Judeţean poate să facă exproprierile, instituţia a predat sarcina exproprierilor către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, parteneră în proiect.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.