URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
15 Septembrie 2023, 18:36

Noul Trafic Van E-Tech electric completează gama de vehicule comerciale ușoare 100% electrice a mărcii Renault (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

* Cu Noul Trafic Van E-Tech electric, Renault are acum câte un model în fiecare segment LCV

* Această nouă versiune vine cu toate dotările care au transformat modelul într-unul de succes de-a lungul a peste 40 de ani de existență

* Bateria de 52 kW oferă o autonomie de 297 km (WLTP)

Renault Trafic este modelul cel mai de succes în care au avut încredere peste 2,4 milioane de profesioniști încă din 1980. Noul Trafic vine acum într-o versiune care completează gama Renault LCV complet electrică, alături de Noul Renault Kangoo Van E-Tech electric și Master E-Tech electric.

Toate atuurile modelului trafic, acum în versiune 100% electric

Această versiune este ca toate celelalte vehicule utilitare electrice de la Renault: nu reduce punctele forte ale omologilor săi ICE, oferind un nivel ridicat de performanță, împreună cu multiple opțiuni și posibilități de personalizare.

Renault Trafic Van E-Tech electric a moștenit toate avantajele care au făcut ca acest model să aibă un succes atât de mare în ultimii 40 de ani, l-au transformat într-un simbol în segmentul său și l-au clasat în top trei cele mai vândute LCV-uri din Europa.

Trafic Van E-Tech electric oferă în continuare cea mai bună alegere în materie de dimensiuni, versatilitate și posibilități de personalizare a spațiului de depozitare în segmentul furgonetelor:

- Două variante de lungime (5,08 m și 5,48 m) și două de înălțime (1,967 m și 2,498 m)

- Un volum de încărcare (în modul furgonetă) cuprins între 5,8 m3 și 8,9 m3

- O lungime de încărcare de până la 4,15 m (la versiunea L2 extinsă cu trapa de „încărcare lungă” amplasată în compartimentul despărțitor)

- O capacitate de remorcare de 920 kg și o sarcină utilă de 1,1 t

- Disponibil în versiunea cabină auto-șasiu

- Modularitate extremă și personalizare cu posibilități aproape infinite datorită rețelei noastre de peste 359 de carosieri agreați.

În interiorul cabinei, spațiile de depozitare au o capacitate cumulată de 88 de litri (19,7 l la consolă, 14,6 l în uși și 54 l la banchetă).

În funcție de varianta de echipare, torpedoul se transformă într-un sertar „Easylife” cu o deschidere ingenioasă care facilitează accesul șoferului la un volum de 6,6l de depozitare.

Modelul precursor, Trafic Van, a fost primul vehicul utilitar care a oferit „biroul mobil”. Prin rabatarea scaunului central, spătarul acestuia se transformă într-un birou (cu depozitare pentru agendă) sau într-o măsuță laterală pentru luat prânzul. Acest echipament ingenios a devenit practic un „must have” pentru profesioniști.

Datorită bateriei sale litiu-ion cu o capacitate de 52 kWh, Noul Trafic Van E-Tech electric oferă o autonomie de până la 297 km în ciclul WLTP. Autonomie care permite utilizatorilor să-și planifice fără stres majoritatea călătoriilor zilnice, la cel mai bun cost de utilizare.

Bateriile sunt garantate 8 ani sau 160.000 km. În acest interval, acestea sunt înlocuite gratuit în cazul în care capacitatea acestora scade la un nivel mai mic de 70% din valoarea lor nominală (SoH: Stare de sănătate).

Noul Trafic Van E-Tech electric este echipat cu un motor de 90 kW (122 CP) și un cuplu de 245 Nm disponibil imediat pentru o conducere lină și relaxată în toate circumstanțele. Un mod Eco, în care puterea vehiculului este limitată, garantează o autonomie optimă. Există și o versiune „long range” limitată la 90 km/h, care permite o autonomie de 322 km.

Sistemul de frânare hidraulic convențional include acum un ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), care maximizează recuperarea energiei.

Noul Trafic Van E-Tech electric are o gamă formată din trei tipuri de încărcătoare:

- Un încărcător AC monofazat de 7 kW care funcționează cu toate tipurile de prize de acasă

- Un încărcător rapid AC de 22 kW pentru stațiile publice, care oferă o autonomie de 50 km (WLTP) în mai puțin de 25 de minute

- Un încărcător rapid DC de 50 kW, care va fi disponibil anul viitor

Prin intermediul aplicației pentru smartphone, MyRenault, sau a sistemului multimedia Renault Easy Link (standard pe toate nivelurile de echipare), Noul Trafic Van E-Tech electric are servicii specifice conectate, precum:

- Programarea încărcării bateriei și monitorizarea stării de încărcare a bateriei de la distanță

- Programarea precondiționării termice a habitaclului

- Căutarea punctelor de încărcare de-a lungul traseului

- Calcularea destinațiilor accesibile cu autonomia rămasă a bateriei

Comenzile pentru versiunile L2 (Van H1 & H2, cabină etaj și cabină dublă) vor fi deschise în octombrie și primele livrări vor avea loc în noiembrie, în timp ce comenzile pentru versiunile L1 (Van H1 și cabină dublă) vor fi deschise în noiembrie, cu primele livrări în decembrie.

Fabricat în Franța, la uzina de la Sandouville

Decizia de a produce Renault Trafic în fabrica din Sandouville a fost luată în 2010. S-au investit 230 de milioane de euro pentru a transforma fabrica și a o adapta la caracteristicile unui vehicul utilitar și la cele 600 de combinații posibile ale acestuia.

Producția a început în 2014, iar astăzi aproape 600 de vehicule Renault Trafic părăsesc fabrica din Sandouville în fiecare zi, ceea ce reprezintă 1 Trafic la 80 de secunde, fabricat în două schimburi. Aproape 75% dintre vehiculele produse în Sandouville sunt exportate în afara Franței.

Peocupată de performanță, uzina din Sandouville pregătește activ lansarea modelului Trafic E-Tech 100% electric, ale cărui prime exemplare vor fi fabricate în acest an.

Cu 1.677 de angajați, uzina produce și pentru Nissan (Primastar) și Renault Trucks (Trafic Red Edition) și întâmpină deja numeroase provocări legate de tranziția energetică și decarbonizare (fabrica este certificată ISO 50001 din februarie 2023), digitalizarea proceselor și inovarea.

Motorul electric al Noului Trafic Van E-Tech electric, precum și încărcătoarele sunt fabricate la uzina Renault din Cléon, în Normandia. Bateria este asamblată la Flins, iar electrificarea vehiculului se realizează pe șantierul Gretz-Armainvilliers.

DESPRE RENAULT

De mai bine de un secol, Renault proiectează, fabrică și vinde vehicule utilitare care îndeplinesc cerințele clienților profesioniști din întreaga lume. Express, Kangoo, Trafic și Master: vehicule emblematice care sunt recunoscute în întreaga lume pentru modalitățile inovatoare în care îmbunătățesc viața de zi cu zi a utilizatorilor lor.

În calitate de lider european de mai bine de un deceniu pe numeroase piețe (ICE și EV), Renault Pro+ oferă soluții personalizate și inteligente de mobilitate durabilă printr-o combinație unică de soluții, servicii și oferte de finanțare care simplifică și stimulează afacerile pentru clienții profesioniști. Acesta reunește soluții digitale inovatoare cu un panel de carosieri aprobați și o rețea de experți în vehicule comerciale, localizați în peste 600 de centre Renault Pro+ din peste 25 de țări.

(advertorial)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON