Poliția Română își cumpără două elicoptere de ultimă generație care vor fi folosite pentru „creșterea gradului de siguranță și securitate pe infrastructura rutieră, prin implementarea unui concept de acțiune integrată sol-aer” și care vor „întări capabilitățile Poliției Române de monitorizare și gestionare a traficului rutier”.
Un proiect în acest sens a fost votat, miercuri de Guvernul României. Este vorba despre aprobarea notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului numit „HeliPol”.
Site-ul stiripesurse.ro scrie că elicopterele vor fi folosite, la nevoie, inclusiv pentru urmăriri de mașini.
Pe lângă elicoptere, se vor cumpăra și 200 de autospeciale de poliție. Conform unei informări a Guvernului României, „proiectul presupune achiziția unui elicopter cu o autonomie de zbor de cel puțin 120 de minute și a unui elicopter cu o autonomie de zbor de cel puțin 240 de minute, de către IGAV, a 200 de unități de mobilitate terestre echipate specific de către IGPR și a unui HUB satelitar, terminale VSAT și autospeciale de comunicații”.
Inițiatorii proiectului au detaliat: „Din analizele existente, o autonomie de zbor de cel puțin 120 de minute este suficientă pentru majoritatea acțiunilor previzionate. O altă nevoie identificată este achiziția unui elicopter cu o autonomie de zbor de cel puțin 240 minute. Elicopterul va fi dotat cu sisteme de supraveghere video și va fi utilizat în scop preventiv și de monitorizare a traficului rutier cu privire la încălcările normelor de circulație pe drumurile publice pentru creșterea siguranței rutiere, precum și alte sisteme necesare desfășurării activităților specifice, ce concură implicit la siguranța rutieră și a cărui autonomie de zbor este de cel puțin 240 minute”.
Valoarea investiției este 293,403 milioane lei, iar finanțarea investițiilor menționate se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne.
„În ciuda unor îmbunătățiri recente, siguranța rutieră este o problemă gravă în România și performanța acesteia este semnificativ mai mică decât media UE. Anual, în România îşi pierd viaţa anual peste 1.700 de persoane, iar alte 8.200 sunt rănite grav, fapt care ne plasează în topul țărilor cu risc rutier crescut, în anul 2020 România înregistrând 85 de morți la milionul de locuitori, cu mult peste media UE (42 de morți în accidente de circulație la un milion de locuitori)”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.