URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 13 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
02 Octombrie 2015, 15:14

Compania Naţională de Drumuri nu se consideră vinovată pentru blocajul de la DN 76

În reacţie la faptul că primarii din zona Beiuş - Ştei au trimis premierului o scrisoare deschisă în care cer rezolvarea blocajului de la lucrările de a DN 76, unde constructorii nu şi-au primit banii pentru lucrări şi au abandonat şantierul, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România susţine că de fapt vina pentru neplata lucrărilor aparţine "în întregime antreprenorilor", care fie sunt leneşi, fie nu au depus documentele necesare pentru decontări.

Într-un comunicat transmis vineri, CNADNR detaliază stadiul lucrărilor pe tronsoane. Legat de Contractul 5R13, Ştei - Beiuş, km 102+660 - km 133+660, unde lucrează o asociere condusă de AZVI, comunicatul precizează că stadiul fizic al lucrărilor este de 50%.

După cum se ştie, pe acest tronson, la Rieni, muncitorii au început să facă aşa-numite casete pe una din cele două benzi ale drumului, săpând în adâncime până la un metru şi jumătate, dar fără a le finaliza, astfel încât localnicii nu au acces la propriile gospodării decât cu scara, faptul fiind reclamat atât de oameni, cât şi de edilii din zonă.

"Blocajul financiar (invocat şi de primari în scrisoarea trimisă premierului – n.r.) a apărut din cauza imposibilităţii emiterii unui certificat de plată în lipsa documentelor justificative solicitate de Inginer. Astfel, deşi CNADNR dispune de fondurile necesare în vederea efectuării plăţii Constructorului, acesta nu a pus la dispoziţia Inginerului toate documentele justificative necesare în vederea emiterii certificatelor de plată. Precizăm că fără aceste documente justificative, Inginerul nu poate emite certificate de plată, prin urmare nu-şi poate asuma responsabilitatea pentru lucrările executate", arată CNADNR în comunicat.

Documentul face referiri şi la Contractul de reabilitare 5R14, DN 76 Beiuş - Oradea, km 133+660 - km 184+390, cu CCCF Timişoara, reziliat, împărţit în trei tronsoane şi atribuit ulterior către Asocierea Viarom Construct-Autoprima Serv (între Pocola-Duşeşti, 16,4 km), către Eldi Clau şi CMS (Duşeşti-Hidişelu de Sus, 16 km), respectiv  către Trameco, Drumuri Bihor, Group DCM şi Kutter International Romania (Hidişelu de Sus–Oradea, 15,95 km).

"S-a propus realizarea unor lucrări de întreţinere periodică constând în reciclarea in situ a sistemului rutier existent (cu sau fără aport de material de adaos) cu lianţi hidraulici (ciment) şi bituminoşi (emulsie bituminoasă) a straturilor asfaltice existente (pe lăţimea existentă a drumului naţional). (...)  Precizăm că din momentul predării amplasamentelor, Antreprenorii au început lucrările de pichetare ale traseului (necesare pentru materializarea cotelor stratului reciclat şi al celui asfaltic), de scoatere a bordurilor existente pe tot traseul, de prefrezare a asfaltului existent, precum şi precedarea la realizarea sectorului de probă pe baza căruia reiese reţeta şi caracterisiticile cerute ale stratului reciclat", susţine comunicatul.

La fel cum au făcut-o şi şefii instituţiei la Oradea, comunicatul Companiei mai precizează şi că prin procesul de reciclare în situ se obţine "o îmbunătăţire a capacităţii portante a sistemului rutier reciclat, prin dimensionarea acestuia la o încărcare de 11,5 tone/osie" şi că "reciclarea se face pe o grosime de 20-30 cm (în această grosime intrând atât zestrea drumului existent cât şi un aport de material de adaos-balast)".

Concluzia documentului este că CNADNR nu se consideră vinovată pentru situaţia DN 76. "CNADNR nu este culpabilă pentru blocajul financiar, responsabilitatea aparţinând în întregime Antreprenorilor. Deşi bani există pentru continuarea lucrărilor, Compania nu va efectua nicio plată către Antreprenori, indiferent care sunt aceştia, dacă nu vor face dovada unor documente legale şi justificative pentru lucrările executate", a declarat Narcis Neaga, Directorul General al CNADNR SA, citat în comunicat.

Citiţi pe această temă şi articolul DN 76 la preţ de Autostradă! În locul reabilitării integrale, şoseaua Oradea-Beiuş va avea parte doar de lucrări de întreţinere (FOTO)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Dumnezeule Mare
PSD-istii astia, cat de prosti ne cred? Sa-l vad pe desteptul ala care e sef la CNADR cum reface el "in situ" denivelarile mai mari de 0.5 m de la Hidisel spre Tasad, sau alunecarea de teren de la Dragesti!
Postat 05 Octombrie 2015, 10:01 de User anonimizat
The road to hell.
Daca DN 76 n-ar fi existat , trebuia inventat. Spune cam totul despre noi,bihorenii. Eu zic sa-l lasati exact asa cum este :Unicat, pentru niste oameni unici. Ura !
Postat 02 Octombrie 2015, 16:54 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON