URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 16 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La un meci de baschet în care se joacă finala campionatului, cu trofeul pe masă, abia de strângem 5.000 de spectatori în Oradea Arena. La întrecerile de polo, e lucru mare dacă se duc 500 de privitori. Dar la un meci de liga a III-a de fotbal se bulucesc 10.000 de spectatori și, sunt convins, numărul ar fi fost mai mare dacă lipsa locurilor de parcare și condițiile precare de pe stadion nu i-ar fi țintuit în fotolii pe mulți alți suporteri.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea sindromului de burnout se poate face de către fiecare dintre noi dacă în cadrul muncii considerăm că există condiții care ne pot predispune la stres. Dacă vă simțiți suprasolicitați și aveți impresia că nu mai puteți face față condițiilor de muncă, este bine să faceți o listă cu responsabilitățile și sarcinile de serviciu în ordinea priorităților, stabilind astfel ceea ce efectiv puteți realiza...
16 Mai 2024, 11:35

Cum arată centura Sânmartin, care urmează să fie deschisă circulației în această lună. Imagini aeriene (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Centura Sânmartin, care leagă totodată comuna de Oradea, este aproape gata și urmează să fie deschisă traficului în această lună.

Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, a precizat că se montează ultimele balustrade, iar apoi lucrarea este gata. Șoseaua, spune el, va descongestiona tranzitul prin Sânmartin. 

Conexiune cu stațiunile

Potrivit unei informări trimise miercuri de reprezentanții CJ Bihor, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 95%. 

„Centura Sânmartin se va deschide circulației în cel mult două săptămâni. În această săptămână am avut auditul de siguranță rutieră. S-a recomandat să montăm pe încă 3 km balustrade metalice de protecție laterale, din cauza înălțimii mari a carosabilului față de șanțuri, în vederea diminuării riscurilor de accidente. De săptămâna viitoare va începe montarea acestora. Marcajele și semnalizarea sunt realizate”, a explicat, potrivit documentului, Ilie Bolojan. 

Până acum au fost instalate parapetele de protecție, sistemul de iluminat, panourile fonoabsorbante, consolele și au fost făcute marcajele rutiere.

Alături de această informare, CJ Bihor a transmis și o serie de imagini aeriene cu noua șosea, inscripționate cu punctele și conexiunile importante ale traseului. 

Drumul de legătură între Oradea și Sânmartin are o lungime de 5,75 km, la care se adaugă bretelele de legătură cu DN76 și localitatea Haieu, de 2,27 km. 

Traseul pornește de pe strada Iancu de Hunedoara, din Oradea, și continuă de-a lungul Pârâului Peța, spre Băile 1 Mai. Ocolește Băile Felix și revine în DN 76 la ieșirea din stațiune spre Beiuș, înainte de a vira spre localitatea Cordău. 

Investiție de 177 de milioane de lei

„Deschiderea circulației în luna mai va descongestiona tranzitul prin Sânmartin. Atât cei care circulă pe relația Beiuș - Deva, pe centura Oradea, dar și cei care locuiesc în comuna Sânmartin, vor avea de câștigat: timp, circulație mai sigură și mai puțină poluare”, a adăugat președintele CJ Bihor.

Noua șosea de legătură a fost construită de o asociere condusă de Construcții Erbașu SA și formată din Vahostav SK, Drumuri Orășenești și Procons Group. 

Valoarea totală a investiției este de 177.238.798 lei, inclusiv TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și prin Programul Transport 2021 - 2027. 

Investiția s-a realizat printr-un parteneriat încheiat între Consiliul Județean Bihor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Kkp
Ce dracu ați copiat toți,asta e inutil,centura Santsndrei inutila,ala din podgoria nu e bun...luați o pe legheleu...iar iti patinează neuronul de bibilica oligofrena
Postat 17 Mai 2024, 18:58 de zorro
Pentru orădenii care ies din oraș sau pentru cei ce vor să intre în urbe ...
... acest traseu este inutil. Motivul este că, fără o soluție de conectare directă a str. Iancu de Hunedoara cu zona Războieni sau Dragoș Vodă, drumul leagă doar centura actuală cu o fundătură în zig-zag, pe care doar cei ce locuiesc sau lucrează strict în acea zonă o vor utiliza. De ce ar folosi un orădean niște străzi înguste și aproape pustii, ca să ajungă pe str. Iancu de H. și astfel să dea atât ocol, pentru a lua apoi drumul Biișului? Pentru orădeni tot traseu vechi din Nufărul prin Sânmartin, este cel potrivit pentru a trece de Felix.
Postat 17 Mai 2024, 09:36 de KP
zicea unu ca la conexiunea Oradea cu A3, la deschidere lipseau indicatoarele
si bine zicea, avea dreptate, si provoca neclaritati in trafic! Ori constructorul asta e mai profesionist, or a ascultat autoritatile locale plangerea dansului, dar acum sunt deja montate indicatoarele.
Postat 16 Mai 2024, 13:57 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.606 RON
  • 1 EUR = 4.9772 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON