Potrivit comisarului-şef adjunct al CJPC Bihor, Giani Bura, în timpul acţiunii au fost verificaţi 94 operatori economici, fiind constatate abateri la 89 dintre acestia. Amenzile totale aplicate de comisarii CJPC Bihor sunt în valoare de 223.500 lei.
Principalele deficienţe constatate au fost comercializarea produselor cu termenul de valabilitate depăşit, comercializarea produselor având modificări organoleptice (arsuri de frig), a produselor cu starea termică schimbată, a produselor cu etichete cu elemente de identificare şi caracterizare greu lizibile, cu caractere foarte mici, şterse, suprapuse, greu sau imposibil de citit.
De asemenea, comisarii de la Protecţia Consumatorilor au mai descoperit produse cărora le lipseau datele de identificare ale distribuitorului sau importatorului şi traducerea elementelor de identificare şi caracterizare a produselor. Au mai fost aplicate amenzi şi pentru utilizarea unui mijloc de măsurare (cântar) care nu avea verificarea metrologică la zi şi pentru neafişarea preţurilor de vânzare ale produselor în mod vizibil, lizibil, fără echivoc.
În aceste condiţii, CJPC Bihor le recomandă cumpărătorilor să fie atenţi ce produse iau acasă:
- Pentru produsele neambalate (carne, peste, produse lactate, produse de patiserie şi cofetărie proaspete, etc) analizaţi aspectul produsului: culoare, miros, consistenţă, etc. Acestea trebuie să fie cele specifice produselor, nefiind admise modificări de nici un fel; Urmăriţi modul de expunere: comerciantul trebuie să asigure temperatura optimă de păstrare şi să respecte regulile privind vecinătatea produselor;
- Pentru produsele preambalate verificaţii starea ambalajului: igiena, etanşeitatea şi integritatea acestuia;
- Refuzaţi produsele care prezintă semne organoleptice de alterare, modificări ale aspectului, culorii, ambalaje neetanşe sau care prezintă semne ale începerii procesului de fermentare;
- Refuzaţi produsele pentru care aveţi îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare;
- Refuzaţi produsele care prezintă termenul de valabilitate modificat, şters sau depăsit;
- La cumpărarea produselor, solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs şi păstraţi-l;
- Nu cumparaţi produse alimentare de la persoane şi din locuri neautorizate; comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi riscaţi să achiziţionaţi un produs neconform sau chiar nesigur care vă poate afecta sănătatea. Totodată, nu va poate elibera bon de casă cu care să justificaţi tranzacţia comercială în cazul unei eventuale reclamaţii.
Cei care au întâmpinat probleme cu produsele cumpărate de la comercianţii bihoreni pot să se adreseze în acest sens CJPC Bihor. În perioada zilelor libere de sărbători, reclamaţiile vor fi preluate telefonic la numărul 0259.431.817.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.