URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 13 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
16 August 2015, 10:14

S-au montat stâlpii! Circulaţia tramvaielor prin Piaţa Unirii ar putea fi reluată la începerea şcolii (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Patul de beton a fost turnat, liniile de tramvai au fost parţial montate, staţiul dintre şine a fost pietruit, iar vineri au fost montaţi în Piaţa Unirii primii patru stâlpi în consolă. În total, până la sfârşitul lunii, pe porţiunea dintre Biserica Sfântul Ladislau şi sinagoga neologă vor fi ampasaţi, între liniile de tramvai de pe cele două sensuri de mers, 11 stâlpi meniţi să susţină atât firul electric al garniturilor cât şi corpurile de iluminat.

"Construiţi în stil retro, după modele care pot fi întâlnite în Viena şi Budapesta, stâlpii, de culoare neagră, au câte două braţe pentru ambele sensuri de mers", a declarat Csuzi Istvan, directorul OTL.

Al treilea termen de predare...

Potrivit acestuia, firma Electro Construct Sildac mai are la dispoziţie mai puţin de o lună pentru a încheia lucrările la linia de tramvai.

"Acum amplasamentul a fost eliberat şi singurul responsabil pentru bunul mers al lucrărilor este firma Sildac. Conform înţelegerii, sper ca aceasta să termine amenajarea liniei de tramvai astfel încât în perioada 10 – 12 septembrie să facem probele lucrării sub trafic, iar pe 14 septembrie, la începerea şcolii, circulaţia tramvaielor să reintre în normal", a declarat Csuzi Istvan.

Acesta este cel de al treilea termen de predare avansat de la demararea lucrărilor. Primul termen stabilit prin contract pentru jumătatea lunii mai s-a dovedit nerealist, pentru că firma nu şi-a putut prelua amplasamentul la timp, iar cel de al doilea, anunţat pentru jumătatea lui iunie, nu putut fi respectat nici el din aceleaşi motive.

Reabilitată integral

Lucrările de amenajare a liniei de tramvai fac parte integrantă din proiectul de reabilitare a Pieţei Unirii asumat în urma unei licitaţii de asocierea de firme reprezentată de Drumuri Orăşeneşti, Electro Construct Sildac, Porfido Edarte Conzortio Stabile, Europorfidi, Imsaurisa şi Gardener pentru suma de 18,9 milioane lei.

Proiectul, cu termen de predare luna decembrie a acestui an, implică printre altele transformarea în zonă pietonală a spaţiului delimitat de străzile Primăriei şi Alecsandri, devierea traficului auto prin faţa Palatului Episcopal Greco-Catolic, pavarea cu porfir a întregii zone, lărgirea pietonalului cu circa 10.000 metri pătraţi şi mutarea staţiilor de tramvai faţă în faţă, în dreptul Podului Ferdinand.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
30 Comentarii
@TDS
Asa o fi, ca prea le zici cu foc! Indiferent cine a facut podul, este bine facut (conform proiect), este util? Ceea ce vroiam eu sa evidentiez, este ca si in cazul podului carcotasii se imbulzeau in ai gasi vini, ca este inutil, ca Bolojan cu ideile lui... Realitatea insa i-a contrazis vartos. De acord?
Postat 19 August 2015, 20:47 de User anonimizat
@TDS
Multumesc!
Postat 18 August 2015, 11:08 de LauraD
PERLA NERA
@TC: Există și perle negre....
Postat 18 August 2015, 10:55 de TDS
Bijuterie!!!
Pt. toti scriitorii visatori le spun ca aceasta piata va fi o perla pt. Oradea si le multumesc tuturor celor ce au participat la realizarea ei, in special admistratiei Bolojan prin vicele Malan care nu s-a mai lasat pacalit ca in cazul firmei Marconst din pasajul Vulturul Negru si a adus meseriasi adevarati pt. proiectul asta. La fel ce celelalte zeci de proiecte de buna calitate ce se vor termina anul acesta, urez multa sanatate si spor adminstratiei Bolojan, iar impotentilor din psd specialisti in plagiat si prezenti la articolele carcotase le urez somn usor pana la alegeri!!! atunci se vor trezi dar va fi prea tarziu - nu vor mai apuca cei 5 la suta pentru pragul electoral...
Postat 18 August 2015, 10:09 de TC
Răspund eu...
@anticomunist: Nu mă pot abțíne! Eu spre exemplu sunt de acord că Piața Unirii trebuia reabilitată ( parcă e mai potrivit termenul ) dar nu conform proiectului actual. Că tot ai adus vorba despre Podul Sovata îți reamintesc că a fost executat de CCCF Timișoara. Pe cine regăsim în CCCF? Pe Horia Simu Șchiopu( !!!!, puțin arestat preventiv ) și Adrian Andrici ( între primii beneficiari ai retrocedărilor ANRP ). Iar Horia Simu Șchiopu și Andrici sunt apropiați de filiera PNL Vlad Moisescu ( nici el nu se simte foarte bine! ) - Adrian Andrici. Mai departe îți recomand să dai căutare pe Google să vezi pe unde îl mai poți găsi pe Andrici (eu nu scriu ca să nu se spună iar că am o OBSESIE! ) și așa îți vei da seama cum a căzut Bolojan la pace cu cine a căzut!
Postat 18 August 2015, 09:35 de TDS
@LauraD
N-ai inteles, cele trei cuvinte descriau comentariul tau. Daca tu nu vezi sensul renovarii Pietei Unirii, e strict problema ta. In fapt, acum cativa ani acelasi gen de comentarii se refereau la podul Sovata, iar acum e unul dintre cele mai circulate poduri din Oradea, asa ca vorba ceea, cainii latra, caravana trece!
Postat 18 August 2015, 08:47 de User anonimizat
bolovan
lasa ne lasa ne pnl o sa aiba soarta pnt
Postat 17 August 2015, 16:48 de pop2
@anticomunist
Asa este. Ai descris in trei cuvinte (imens, intens si fara sens) Piata Unirii!! Felicitari!
Postat 17 August 2015, 13:59 de LauraD
Perfect..
Fain ...doua brate au stilpii!Pt amindoi super desteptii primariei...Malan si Bolojan!Cum?Pe Bolovan il spinzuram de ...mula???Hahahahahaaa!
Postat 17 August 2015, 13:24 de grigore
@LauraD
Comentariul tau: imens, intens si fara sens!
Postat 17 August 2015, 13:18 de User anonimizat
DA
@LauraD: Așa e, îmi pun cenusă în cap!
Postat 17 August 2015, 13:17 de TDS
Autocritica
@TDS. Te rog, sa-ti faci autocritica! Cum ti-ai permis, sa pui la indoiala gustul estetic si cunostintele temeinice in probleme de urbanism ale "organelor" de conducere ale municipalitatii? Conducerea de partid a avut si va avea intotdeauna cele mai rafinate gusturi estetice! In opinia organelor de partid, cei cu studii de specialitate sunt niste carcotasi, care vor sa-i abata de la linia calauzitoare a partidului, care face totul pentru cetatean si uneori "pe cetatean"!! Conducerea de partid are intotdeauna dreptate! Sa-ti intre bine in cap, ca ei nu au nevoie de studii de specialitate!
Postat 17 August 2015, 12:18 de LauraD
????????????
@andy: Păi la Cluj nu e tot PNL?
Postat 17 August 2015, 12:11 de TDS
link
Nu pot posta link-ul dar e vorba de ocuparea postului de arhitect sef al judetului Cluj din primavara acestui an. Concurs "cu dedicatie" la care s-a inscris o singura persoana, "persoana potrivita".
Postat 17 August 2015, 11:22 de andy
@arhitect sef
Nu contest ca nu e normal sa nu avem arhitect sef, dar din cate imi aduc eu aminte, dupa "plecarea" lui Luncan (care cu toate studiile lui de sepcialitate a fost un partener perfect pt Filip, dar un "arhitect" groaznic pt Oradea)nu a vrut nimeni functia acestuia. Si cred ca si in prezent un bun arhitect nu se inhameaza la o slujba de functionar public, fara sa mai aiba voie sa lucreze in particular. Repet daca e un arhitect bun, pt ca "meseriasi" doar cu diploma de arhitect se gasesc, insa nu vad unde ar fi beneficiul orasului. Ca exemplificare postez un link in care se vede ca nici la case mai mari nu totul roz : #sthash.TS4u68Qp.dpbs
Postat 17 August 2015, 11:19 de andy
CLIENTELA
@anticomunist: Îți spun eu care e portița! Nu organizează concurs pentru postul de arhitect șef iar Instituția este condusă din poziția de director adjunct( pentru care nu sunt necesare studiile de specialitate ). Evident se pune o singură întrebare: De ce preferă Bolojan această situație? Nu cumva este vorba despre interese? Să spunem satisfacerea clientelei politice! Pentru că d-na inginer constructor bănuiesc că respectă sarcinile trasate pe linie de partid! Ceea ce se întâmplă și în PSD fără doar și poate, doar că în acel caz sar cu toții în sus sau se dau cu fundul de pământ! Când face PNL-ul asta nu e nici o problemă! Ideea este că în Oradea lipsește o VIZIUNE! ( mă refer acum strict la problemele care trebuie coordonate de Instituția Arhitectului șef!
Postat 17 August 2015, 10:05 de TDS
1
@unu; Eu cred că știi perfect că nu sunt PSD-ist! Doar simpatizant. Sânmartin-ul nu mă interesează ( dar e corect ce spui! ). Căt despre criticul de artă și eu am zis că e cel mai tare! Mai ales când compară Oradea cu Barcelona..."fundatia pentru monumente, regulamentul pentru publicitate pe cladirile din centrul istoric, reabi(li)tari si alte proiecte...". Da! MĂREȚE REALIZĂRI!
Postat 17 August 2015, 09:56 de TDS
@TDS
Luncan a dat rateuri? Eu as fi putin mai "dur" si as afirma ca a pus "mana" la distrugerea orasului. Cat despre respectarea legii cu arhitectul sef, nu stiu ce sa spun, poate ca se foloseste de portitele (a se citi bulevardele) din legea romaneasca. Asta nu inseamna ca sunt de acord cu aceasta stare de lucruri. Problema imensa este ca si atunci cand acest oras a avut arhitect sef cu "studii", nu am constatat decat ca aproape tot ce s-a construit in oras este departe de a indeplini normele de estetica arhitecturala, ca sa nu mai vorbim de alte norme. De aceea si intrebam (mai mult retoric) daca vezi vreo diferenta intre starea de fapt de acum, cand "lipseste" arhitectu sef cu studii si cea de dinainte cand aveam asa ceva.
Postat 17 August 2015, 09:07 de User anonimizat
@TSD, stiu ca esti pesedist, dar recunoaste si tu...
mai, cladirile din sanmartin, in dulcele stil termopanesc, pardon, romanesc, nu sunt sub supravegherea oradiei, ca nu s-au alipit. de se alipeau se facea si-acolo putina ordine, asa ca acu se poate continua cu haosul. pardon, cu stilul romanesc. cat despre criticul de arta, e apreciat de catre directori muzeografi profesori universitari si alti doctori din clujj, mult mai calificati decat tine. iar cat de inginerul sef din institutia arhitectului, se pare ca ai putea si tu recunoaste c-a facut treaba mai buna decat cei dinaintea ei, incl. ca n-a dat rateuri ca luncan: fundatia pentru monumente, regulamentul pentru publicitate pe cladirile din centrul istoric, reabitari si alte proiecte.
Postat 17 August 2015, 01:10 de unu
STAT DE DREPT
@anticomunist: 1. Cu nemtareala era clar demult ca nu esti de acord dar cum eu sunt mai francofon asta e! 2. In privinta profesiei de arhitect a arhitectului sef vezi ca denumirea implica asa cev! Si repet, asa pretinde Legea. Iar PNL-ul fiind GARANTUL STATUI DE DREPT in Romania zic ca ar trebui sa se treaca de la teorie la practica! I-am sesizat problema si Alinei Gorghiu! Crezi ca a reactionat?
Postat 16 August 2015, 21:47 de TDS
LEGEA SE RESPECTA
@anticomunist: Arhitect sef de profesie arhitect Nu mAI AVEM de vreo opt ani! Nici Lucia Iacob nu era! Luncan a fost arhitect de profesie dar a dat rateuri. Cu alte cuvinte ai si tu dreptate! Dar macar sa se respecte LEGEA! Asa am sti ca desi avem arhitect profesionist il putem acuza de lipsa de...profesionalism! Acum nu putem spune asa ceva! Nu avem subiectul criticii!
Postat 16 August 2015, 21:33 de TDS
@TDS
Legat de obsesia ta cu arhitectul sef, nu zic ca nu ai dreptate pe alocuri, insa stau si ma intreb ca prosu', orasul asta avea arhitect sef (cu studii) cand s-au facut o gramada de atentate la estitica lui (a orasului) sau nu? Pentru ca arhitect sef (cu studii) nu avem de 2-3 ani (tu ai tinut evidenta), dar aberatiile arhitecturale se intampla in orasul asta de zeci de ani. Care crezi tu ca e diferenta intre arhitectul sef cu studii si cel fara, ca eu personal nu vad niciuna? Cat despre fatul ca Piata Unirii nu va arata mai bine, da-mi voie sa nu fiu de acord la fel cum nu sunt de acord cu afirmatiile despre "nemtzareala".
Postat 16 August 2015, 20:30 de User anonimizat
Nu poti multumi pe toata lumea
noua nu ne convine nimic..daca nu se face sau nu se renoveaza nu suntem multumiti ca orasul nu e frumos..daca se face ceva pentru orasul asta nici asa nu este bine ( nu poti multumi pe toata lumea)
Postat 16 August 2015, 20:11 de deea
KITCH...LIBERAL
@eS: Eu ma gandeam la cladirea liceului greco-caotolic! Arhitectuta romaneasca 100%! In rest ai dreptate! Dar daca nu avem un arhitect sef cu studii ...de arhitectura, asta se intampla! Daca Bolojan prefera de ani de zile sa nu organizeze concurs pentru acest post acceptand o neprofesionista dar penelista de nadjde, avem kitsch-uri!
Postat 16 August 2015, 18:05 de TDS
Nu sunt ungur. Stiu ca nu credeti asta,si totusi nu sunt.
Arhitectura'' romaneasca ''a Oradiei e un kitch perfect, ca si cea din Bai. Din pacate ea exista din abundenta. ''Patriotii'' ar putea fi multumiti cu virf si indesat, au arhitectura ''romaneasca ''cu nemiluita. . Suntem beneficiarii arhitecturii ''romanesti ''din ultimii 25 de ani. Arata ca dracu'. Parca as fi in intr-o colonie de ... Nu le-a fost rusine,mama lor ! Arhitectura romaneasca autentica e cu totul altceva. N-am vazut asa ceva pe la noi prin oras.
Postat 16 August 2015, 17:27 de User anonimizat
NEMTAREALA LA PUTERE
@naldo23: Pai eu nu am zis de bine despre stalpi? Evident visul meu si al altora este ca Oradea sa semene tot mai mult din punct de vefere arhitectonic cu arhitectura din raposatul Imperiu austro-ungar! De ce sa promovam arhitectura romaneasca? Da-o naibii! Hai cu art nouveau-ul promovat in exces de cel mai tare critic de arta/si singurul/ din Oradea! Traiasca NEMTAREALA"
Postat 16 August 2015, 14:21 de TDS
incredibil
bai TDS mai lasa atata critica si mai observa si lucrurile care se fac in oras. Stalpi arata chiar foarte bine, aduc a aer de Viena ceea ce e un lucru bun. inafara sa comentezi cu rautate orce initiativa/proiect/lucrare care se face in oras, te mai ocupi cu ceva ?
Postat 16 August 2015, 13:59 de naldo23
TE INTREB PE TINE SOARE
Piata Unirii nu va arata mai bine! Doar atat ca va fi totull nou! Stalpii pentru tramvai par OK! Chiar estetici! Acum nu pot sa nu zic am mai ironizat OTL-ul pentru termenele nerealiste afirmate! Este totusi evident ca nu OTL este de vina pentru nerespectarea lor! Nu stiu insa de ce Csuzi a cazut in CAPCANA! Poate din SLUGARNICIE? A se vedea in context studiile platite de OTL facute de BOLOS ( specialist in orice!)si autoturismul cumparat in leasing de OTL dar folosit de SORELE/ZEUL municipiului!!!!"
Postat 16 August 2015, 13:52 de TDS
rezultate promitatoare
ce bine va arata centrul cand totul va fi gata! cu siguranta va arata mai bine decat ale altor orase din zona (mai populare, dar mai urate) :)
Postat 16 August 2015, 12:19 de ionion
Voi sunteti sngurii care stiu cand incepe scoala
bravo
Postat 16 August 2015, 12:19 de Tinas
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON