Lotul de 5,35 kilometri ai Autostrăzii Transilvania, construit între localităţile Biharia şi Borş, va fi recepţionat săptămâna viitoare de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România, a anunţat Asociaţia Pro Infrastructura pe pagina sa de Facebook, unde a postat şi o filmare aeriană a şoselei realizată în urmă cu o săptămână.
Potrivit organizaţiei, „avansul fizic a ajuns la 99%” din volumul total al lucrărilor, iar constructorul „execută ultimele retușuri la nodul rutier Biharia, la spațiile de servicii, punctul de sprijin și unele șanțuri și taluzuri”.
Acest mini-lot de autostradă va lega România de Ungaria prin tronsonul M4 de pe teritoriul ţării vecine, Borș-Berettyóújfalu (conexiune cu M35 spre Debrecen), iar deschiderea circulației este preconizată să aibă loc luna viitoare, în luna august, timp necesar pentru soluționarea pașilor administrativi care țin de trecerea frontierei.
Construirea celor 5,35 km de autostradă între Biharia şi Borş a costat 134,22 milioane lei (fără TVA), lucrările fiind executate de o asociere de firme formată din Trameco S.A - Vahostav SK a.s. - Drumuri Bihor S.A - Drum Asfalt S.R.L - East Water Drillings S.R.L.
Acelaşi antreprenor general face expertiza lucrărilor executate pe tronsonul de 28,5 km dintre Biharia şi Chiribiş, executat în urmă cu 15 ani de compania Bechtel, dar nefinalizat, iar potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura proiectul tehnic de reluare a lucrărilor ar putea fi gata până la finalul anului, „astfel încât în primăvara lui 2021 să vedem constructorul în forță în teren”.
Pentru cel de-al treilea tronson de pe teritoriul judeţului Bihor, de 26,3 km, între Chiribiş şi Suplacu de Barcău, executat de Bechtel în proporţie de 50%, licitaţia pentru desemnarea unui antreprenor urmează să fie finalizată după trei rezilieri de contracte în ultimii 8 ani.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.