URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 08 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Octombrie 2017, 20:30

Strategia de parcări: Primăria Oradea vrea să reducă viteza în cartiere și introduce parcările marcate cu roșu!

Consiliul Local Oradea a aprobat joi strategia de parcări a oraşului, care prevede înfiinţarea unor zone cu viteză maximă de 30 km/h și parcări marcate cu roșu, în centru, pentru a face străzile mai liniştite.

"Pe porţiuni din cartierele de blocuri sau de pe străzile secundare ale zonei centrale şi în vecinătatea trecerilor de pietoni, viteza maximă va fi de 30 kilometri la oră", a declarat primarul Ilie Bolojan în conferinţa de presă care a precedat şedinţa de Consiliu Local.

Trasee în curbe

Potrivit strategiei de parcări, străzile din zona centrală vor fi reproiectate până în 2020, în vederea reabilitării şi aducerii la un standard corespunzător.

Pentru a creşte siguranţa pietonilor, la întocmirea proiectelor se va avea în vedere în primul rând reducerea vitezei, prin alternarea grupurilor de parcări pe cele două laturi ale străzilor înguste cum ar fi Mihai Eminescu sau Roman Ciorogariu. Astfel, șoferii vor fi obligați să urmeze traiectoria curbilinie dată de maşinile parcate.

La fel, în zona trecerilor de pietoni, trotuarele vor fi extinse peste locurile de parcare, pentru a diminua timpul de traversare a acestora, trecerea va fi ridicată la nivelul trotuarului pentru a acţiona ca un limitator de viteză, iar parcările vor fi desfiinţate la cel puţin 5 metri de colţul străzilor.

Numărul locurilor de parcare din zona centrală va fi limitat la 6.000, acestea urmând să fie mutate treptat de pe străzi în parcări supraterane sau subterane, pentru a lăsa loc liber pietonilor şi bicicliştilor.

"Nu e strategie!"

Strategia de parcări a municipalităţii a fost adoptată prin votul consilierilor PNL, în vreme ce reprezentanţii UDMR şi cei ai PSD au votat împotrivă. Reprezentanţii opoziţiei au fost de părere că documentul este incomplet şi nu are rigoarea necesară pentru a fi numit strategie.

Consilierul Kirei Melinda a reclamat că strategia nu spune nimic despre alocările necesare pentru finanţarea lucrărilor, nu tratează sub nicio formă problema navetiştilor care intră şi ies din oraş şi ignoră total problema amenajării de parcări la intrarea în Oradea, pentru a determina vizitatorii să folosească mijloacele de transport în comun.

"Propunem refacerea documentului sau măcar schimbarea denumirii din strategie în studiu preliminar", a spus Kirei.

Prin forţe proprii

În replică, primarul Ilie Bolojan a afirmat că, din raţiuni de economie, studiul a fost elaborat de angajaţii municipalităţii şi, chiar dacă nu a epuizat problematica parcărilor, măcar indică o direcţie de urmat pentru ca investiţiile în domeniu să nu se facă haotic.

"Recunosc că acest document nu este unul complet. Ar fi trebuit să plătim zeci de mii de euro pentru o strategie elaborată de o firmă. Acest document e unul corect şi preia cele mai bune practici în domeniul parcărilor", a spus Bolojan.

Edilul a precizat și că municipalitatea a nu a abordat problema parcărilor de la intrarea în oraş pentru că Oradea nu are încă o taxă care să descurajeze accesul maşinilor în zona centrală, fapt pentru care este de aşteptat ca acestea să rămână goale.

Parcări roșii și scumpe...

Potrivit strategiei adoptate joi de Consiliul Local, tarifele de parcare vor fi stabilite astfel încât la 8-10 locuri de parcare să existe 1-2 locuri libere, pentru a reduce timpul de căutare a unei parcări.

În ceea ce priveşte tipurile de parcare, pe lângă cele cu marcaj de culoare albă, de lungă durată, şi cele cu culoare galbenă, de numai 2 ore, în zonele aglomerate municipalitatea va introduce şi marcajul de culoare roşie, cel mai probabil de o oră, dar cu un tarif mai mare.

În plus, abonanamentele anuale nu vor mai permite reduceri, abonamentul standard va fi pentru o maşină pe familie, iar pentru cea de a doua maşină se va plăti dublu.

În curtea Primăriei şi în proximitatea pieţelor municipalitatea va menţine sistemul cu parcarea gratuită de scurtă durată, dar aceasta va fi urmată de o creştere treptată a tarifului direct proporţional cu durata de staţionare.

...verificări mai temeinice

În paralel, municipalitatea va întări controlul modului în care parchează şoferii în Oradea prin menţinerea nivelului actual al sancţiunilor, creşterea numărului de supraveghetori şi proiectarea de rute de control şi sancţionare.

Toţi supraveghetorii vor avea acces, cu ajutorul unui aparat portabil, la o platformă care va include toate informaţiile despre amenzi şi legitimaţiile de parcare.

Performanţa serviciului se va verifica nu prin numărul de sancţiuni aplicate ci prin numărul de maşini care au parcat corect, ţinta fiind ca până în 2020 cel puţin 75% dintre autovehicule să fie parcate regulamentar.

Bani pentru parcări

Potrivit documentului aprobat joi de Consiliul Local, toate veniturile din parcări vor fi investite în realizarea de noi parcaje în cartiere şi spaţii pietonale în zona centrală.

Până în anul 2020 în cartierele de blocuri vor fi amenajate circa 2.000 de locuri de parcare în fiecare an. În paralel municipalitatea va investi în noi piste pentru biciclete, pentru a determina orădenii să renunţe la maşini.

Strategia vizează reducerea cererilor de parcare prin îmbunătăţirea transportului public, reducerea traficului în zona centrală, facilitarea ciculaţiei pietonilor şi bicicliştilor, reducerea perioadei de parcare în centrul oraşului şi în zonele aglomerate, fluidizarea circulaţiei prin reducerea zonelor aglomerate şi reducerea poluării.

"Ierarhia utilizatorilor stradali trebuie să plaseze pietonii pe primul loc şi vehiculele pe cel din urmă", se menţionează în document.

Dacă în 2004 în Oradea erau înmatriculate 52.123 autovehicule, la sfârşitul anului trecut numărul lor era deja de 102.339 şi este în continuă creştere, pe fondul eliminării taxei de poluare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Lege pentru caini si catei, nu si pentru dulai
Oare astea sunt cele mai grave si urgente probleme ale orasului? Si-a dat si primaru' o data quru jos din masina si asta doar pentru ca a ramas fara permis incalcand flagrant legea si s-a trezit ca trebuie sa impuna legea pumnului in traficul oradean, el care se deplseaza cu masina la serviciu cu toate ca locuieste la 10 minute de mers pe jos de primarie. Angajatii institutiilor publice din Oradea nu sunt in stare sa mearga cu transportul public pana in centru dar le cer asta oradenilor care poate au de strabatut zilnic orasul de la o periferie la alta ca sa ajunga la serviciu. Fiti voi un exemplu bai jegosilor (cei care nu aveti apa calda) ca sa avem de la cine "invata".
Postat 26 Octombrie 2017, 23:28 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6253 RON
  • 1 EUR = 4.9757 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON