URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 30 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
20 Ianuarie 2019, 14:20

Clip controversat lansat de Guvern: Oradea, Clujul și Brașovul, șterse de pe harta turismului (VIDEO)

Clip controversat lansat de Guvern: Oradea, Clujul și Brașovul, șterse de pe harta turismului (VIDEO) Foto: Ovi D. Pop
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un clip de promovare lansat recent de Ministerul Turismului stârnește numeroase reacții în mediul online, după ce mai multe orașe din Ardeal, care atrag mulți vizitatori, au fost ignorate complet. Oradea, Clujul și Brașovul lipsesc cu desăvârșire din clipul care, potrivit ministrului, ”va fi prezentat în cadrul evenimentelor internaţionale”. În schimb, sunt incluse localităţi sărace în atracţii turistice.

Informația a fost făcută publică, duminică, de agenția de știri Mediafax. Potrivit sursei citate, clipul promovează, prin intermediul calătoriei unui cuplu, oraşele Alba Iulia, Sibiu, Târgu Jiu, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Bucureşti. Ministrul Turismului, Bogdan Trif, citat în descrierea materialului, afirmă că „clipul va contribui la creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică competitivă în privinţa turismului cultural". Ministrul spune că acest clip „va fi prezentat în cadrul evenimentelor internaţionale, precum şi prin intermediul unor campanii publicitare şi de marketing care vor duce la conturarea României ca destinaţie pentru pasionaţii de turism cultural şi pentru turiştii care preferă experienţele de tip city-break".

Atât doat că – arată Mediafax - oraşele Alba Iulia şi Târgu Jiu nu au aeroport, iar în condiţiile în care infrastructura rutieră din România suferă, turiştii străini ajung cu dificultate în oraşele prezentate în clip. În Târgu Jiu, singurele obiective menţionate în clip sunt Coloana Infinitului şi Poarta Sărutului şi Masa Tăcerii din Parcul Central Constantin Brâncuşi.

Lăsate pe dinafară

Cluj-Napoca, de exemplu, oraş cu evenimente internaţionale şi festivaluri, care a devenit un adevărat pol al culturii şi sportului, în ultimii ani, cunoscut pe plan mondial, a fost ignorat complet. Asta, în condițiile în care  evenimente precum festivalul de film TIFF sau Untold şi Electric Castle ce atrag zeci de mii de participanţi la fiecare ediţie, dar şi obiective inedite precum Salina Turda, Clujul a devenit tot mai prezent pe harta mondială, fiind o atracţie pentru turişti din toate colţurile lumii.

La fel se întâmplă și cu Oradea, oraș tot mai vizibil și lăudat în ultima perioadă, datorită investițiilor și atragerii de fonduri europene.

Conform Institutului Naţional de Statistică, în 2017, Oradea a atras circa 223.000 de turişti, numărul lor depăşindu-l pentru prima oară pe cel al localnicilor. Dacă la nivel naţional cele 12,7 milioane de turişti înregistraţi în evidenţele hotelierilor au însemnat o creştere de 10% faţă de 2017, iar în judeţul Bihor cei 477.000 turişti una de 16%, atractivitatea Oradiei a crescut mult mai spectaculos. Numărul vizitatorilor a depăşit cu 21% nivelul din 2016, în condiţiile în care creşterea naţională a fost de numai 10%.

Oradea, împreună cu comuna Sânmartin, care reuneşte staţiunile Băile Felix şi Băile 1 Mai, a atras, în 2017, peste 90% din turiştii veniţi în Bihor.

"În ultimii trei ani numărul turiştilor veniţi în oraş s-a dublat, de la 162.000 la 223.000, datorită investiţiilor făcute în Aquapark, în centrul istoric şi în organizarea de evenimente", declara, în primăvara anului trecut, Mihai Jurca, directorul Agenţiei pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune (APTOR).

Iar în 2018, trendul s-a menținut ascendent.

Clip criticat

Lansarea clipului de către Ministerul Turismului în mediul online a fost primit cu critici, atât din partea unor oficiali ai administrațiilor locale, cât și din partea utilizatorilor de Facebook.

„Nu cred că cineva are un răspuns logic, nu găsesc decât argumente pro, nu am niciun argument contra, nu am nicio explicaţie să nu fie Clujul printre oraşele din clip. Nu contest calitatea celorlalte oraşe, nu cred că suntem în concurenţă, este loc pentru fiecare. Dar este absolut inexplicabil faptul că un oraş ca şi Clujul, care e atât de iubit şi apreciat pe plan naţional şi internaţional nu se regăseşte pe această listă", a declarat, pentru Mediafax, Manuela Cîmpean, şeful Centrului de Informare turistică.

Utilizatorii de Facebook au criticat atât calitatea materialului, dar mai ales faptul că au fost lăsate pe dinafară orașe precum Cluj-Napoca, Oradea sau Braşov, dar şi zone precum Bucovina sau Maramureşului nu au fost prezente.

„Acesta nu este un mod de a promova România, se vede ca acest videoclip a fost realizat de oameni incompetenţi. În primul rand majoritatea atracţiilor turistice prezentate în videoclip se situateza în oraşe sau zone care nici măcar nu au aeroport, ceea ce înseamnă că pentru turişti. acest demers va fi foarte greu ca sa ajungă la destinaţiile dorite şi ca să fiu sincera, calitatea videoclipului lasă mult de dorit. Dar totuşi o întrebare: Unde se afla oraşele: Cluj Napoca, Braşov, Sighişoara, Oradea, Iaşi. etc în acest videoclip? Aceste oraşe sunt cele mai potrivite pentru un City break şi apoi atracţiile mai puţin cunoscute să fie promovate la urmă”, a scris Holhoş Niculina Andreea.

„Cuiva ar trebui să îi fie ruşine pentru filmul ăsta. Atât celor care l-au produs, cât şi celor care l-au acceptat", a scris Laviniu Lazar.

Ministerul: va urma

Într-un răspuns transmis agenției de știri Mediafax, Ministerul Turismului a declarat că acest clip de promovare include „oraşe cu importante simboluri pentru români, oraşe care întăresc ideea de comuniune într-un context evident de diversitate şi multiculturalitate, precum Constanţa sau Sibiu”.

Clipul de promovare a costat 151.130 de lei (TVA inclus), fiind realizat cu fonduri alocate în cadrul unui proiect realizat în marja Centenarului.

În ceea ce priveşte criteriile pentru selecţia fiecărui oraş în parte, Ministerul Transporturilor transmite că municipiul Alba Iulia a fost ales pentru faptul că este „oraş al Marii Uniri”, iar Sibiul pentru că a deţinut tilul de Capitală Culturală Europeană în 2007 şi este Regiune Gastronomică Europeană în 2019, fiind, de asemenea, reprezentativ pentru regiunea Transilvania.

„Târgu Jiu a reprezentat Oltenia şi datorită sculpturilor lui Constantin Brâncuşi, un simbol al României şi un punct de atracţie pentru amatorii de turism cultural! Constanţa este reprezentativ pentru zona Dobrogei. Emblematic pentru oraşul Constanţa este Cazinoul din centrul istoric şi, de asemenea, au fost evidenţiate şi vestigiile arheologice. Oraşul Iaşi a reprezentat Moldova graţie rolului său important în înfăptuirea Unirii şi datorită obiectivelor sale care îl recomandă ca destinaţie de city-break. Vestul ţării a fost reprezentat de Timişoara şi din perspectiva faptului că va fi Capitala Culturală Europeană în 2021, aspect promovat de ministerul Turismului. Capitala României este oraşul care atrage cei mai mulţi turişti din străinătate, an de an, de aceea nu putea lipsi din clipul de promovare”, se arată în răspunsul Ministerului Turismului.

Ministerul Turismului precizează că va realiza, în cursul anului 2019, încă un film de promovare „în care sunt prezentate noi destinaţii de city-break şi care va pune în valoare potenţialul turistic al destinaţiei România”.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
In loc de concluzie
Cel mai promovat din tot clipul e telefonul. Daca mai adaugi ca e la promotie "1+1 gratis", sigur, poti face mai multi bani din vanzarea lui decat din atragerea turistilor.
Postat 21 Ianuarie 2019, 09:01 de User anonimizat
Merita promovat!
Targu Jiu nu face parte din categoria "localităţi sărace în atracţii turistice". Daca nu ai fost niciodata acolo normal ca nu stii. Toata zona de nord a Olteniei este una dintre cele mai interesante zone a Romaniei din punct de vedere cultural. Lucrarile de arta ale lui Brancusi sunt incredibil de valoarase si merita promovate.
Postat 21 Ianuarie 2019, 02:15 de Apopa
Clip Controversat /
Poate partidul considera ca nu fac parte din Romania.....hmmm....poate au dreptate !!!
Postat 20 Ianuarie 2019, 16:25 de shareware
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6438 RON
  • 1 EUR = 4.9758 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON