Administraţia oraşului francez Grenoble a luat o măsură fără precedent în Europa, împotriva "poluării vizuale": desfiinţarea panourilor publicitare stradale. Considerate de multe ori prea agresive, panourile vor dispărea din oraş odată ce contractul dintre Primărie şi firma care le administrează va expira.
Primarul Eric Piolle a explicat că vrea să "elibereze spaţiul public şi să dezvolte în paralel mijloace de expresie pentru cetăţeni". În total, 326 de suporturi de materiale publicitare vor fi date jos, iar în locul multora dintre ele vor fi plantaţi puieţi de arbori şi arbuşti, meniţi să regenereze spaţiile urbane.
Totodată, unele reclame vor fi înlocuite de panouri pe care vor putea fi promovate gratuit iniţiative sociale şi culturale.
Primăria Grenoble câştiga din publicitatea stradală circa 600.000 euro, însă estimările pentru 2015 arată că aceasta ar fi scăzut la 150.000 euro, dată fiind prăbuşirea preţurilor pentru reclame.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.