Prefectura Bihor a făcut joi două anunţuri referitoare la două proiecte aşteptate mai ales de către orădeni: reabilitarea Podului Densuşianu (promisă încă din anul 2007, când Guvernul era condus de premierul Călin Popescu Tăriceanu, iar Ministerul Transporturilor de Ludovic Orban, şi apoi din 2009 de către premierul Emil Boc şi miniştrii Transporturilor Radu Berceanu şi Anca Boagiu), precum şi - surpriză - includerea în master-planul Ministerului Transporturilor a continuării şoselei de centură a Oradiei şi conectarea acesteia la viitoarea Autostradă Borş-Suplac.
În legătură cu reabilitarea Podului Densuşianu, Prefectura Bihor arată că "s-a finalizat licitaţia", iar aceasta a fost câştigată de asocierea firmelor clujene SC Dacia Faber şi SC NV Construct SRL, la valoarea de 3,50 milioane lei fără TVA, urmând ca acestea să finalizeze lucrarea în termen de 8 luni, semnarea contractului între acestea şi CNADNR urmând să aibă loc săptămâna viitoare, miercuri 8 octombrie.
Comunicatul de presă emis de Prefectură nu face trimitere la portofoliul celor două societăţi din Cluj, dar site-urile acestora indică faptul că, până în prezent, deşi au avut lucrări de construcţii de drumuri şi poduri, acestea nu au fost foarte ample.
Astfel, SC Dacia Faber a realizat un pod peste Mureş în localitatea Sânpaul, a reabilitat un pod peste Pârâul Racoşa în Câmpia Turzii, a construit un magazin Lidl în Cluj-Napoca, a reparat un pod peste Someş la Ilva Mică, a refăcut carosabilul pe trotuare şi bordurile în Cluj-Napoca în urma unor lucrări la reţele subterane, a realizat "refaceri şi înlocuire de podeţe" şi a amenajat drumul de acces în cartierul Bună Ziua din Cluj-Napoca.
SC NV Construct SRL are în portofoliu proiecte de infrastructură rutieră în localităţile Lunca Mureş, Popeşti, Rodna, Apoldu, Poiana Ilvei, Tarna Mare, Fizeşul Gherlii, în Ansamblul Rezidenţial Gheorgheni (din Cluj-Napoca) şi în localităţi membre ale asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară Măguri-Gilău şi Floreşti-Săvădisla.
Pe de altă parte, în ceea ce priveşte centura Oradiei, Prefectura Bihor menţionează că "Oradea este cuprinsă în master-planul de transport iniţiat de Ministerul Transporturilor, cu continuarea centurii de ocolire a municipiului şi conectarea acesteia cu viitoarea autostradă Borş-Suplac".
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.