URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 18 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Martie 2015, 19:25

Pasajul peste DN 79: Constructorii au blocat o bandă de mers din sensul giratoriu şi lucrează în centrul intersecţiei (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pasajul suprateran pe care şoseaua de centură va traversa DN 79 Oradea – Arad începe să prindă contur. Angajaţii firmei Tehnodomus au blocat circulaţia pe o bandă de mers şi lucrează în centrul sensului giratoriu. "Pentru pasajul superior sunt forate coloanele în vederea realizării fundaţiei infrastructurii acestuia. În paralel cu lucrările menţionate se confecţionează grinzile din beton pentru suprastructura pasajului", menţionează un comunicat tansmis joi de Primărie.

Începute în octombrie 2014 cu amenajarea celor patru bretele de acces pe viitorul pod, lucrările la viitorul pasaj sunt în grafic. Săpăturile la breteaua 1 sunt finalizate în proporţie de 80%, iar stratul de balast a fost realizat în proporţie de 60%. La fel, săpăturile la breteaua 2 sunt finalizate în proporţie de 90%, iar fundaţia din balast a fost amenajată în proporţie de 70%. În schimb, la breteaua 3 au fost executate umpluturile în proporţie de 30%, iar stratul de balast a fost pus în proporţie de 10%, în vreme ce, mai avansate, lucrările la breteaua 4 au ajuns în stadiul realizării umpluturilor în proporţie de 60%, iar a fundaţiei în proporţie de 40%.

Pasajul suprateran va avea o lungime de 226,30 metri şi o lăţime totală de 19,38 metri. Va avea, totodată, 9 deschideri cu o lăţime a părţii carosabile de 14 metri şi două benzi pe fiecare sens de mers.

La finalizarea construcţiei programată pentru sfârşitul anului 2015 conducătorii auto care doar tranzitează Oradea vor putea traversa oraşul în doar câteva minute, pe şoseaua de centură. Pasajele supraterane peste DN 79 (Oradea – Arad) şi DN 76 (Oradea – Deva) vor elimina punctele de tensiune de pe şoseaua de centură traversând pe deasupra actualele sensuri giratorii şi, totodată vor reduce numărul blocajelor din trafic ca urmare a faptului că o mare parte dintre autovehicule vor evita să mai intre în oraş.

Construcţia pasajului peste DN 79, atribuită prin licitaţie firmei Tehnodomus, va costa 25,5 milioane lei, sumă din care contribuţia fianţatorului european se ridică la 16,5 milioane lei, iar alocările de la bugetul de stat sunt de 3,6 milioane lei. Diferenţa de 5,3 milioane lei este reprezentată de contribuţia bugetului local.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Impact
Trustul Impact mi-a furat banii si a construit un tronson invizibil al unui apeduct care transporta petrolul catre marea caspica sa ii faca reinjecarea. Bolojan Si Filip si Bolos sunt in cardasie cu impactul si cu Shell si GP Petroleum...IMPAAAAAACT!
Postat 27 Martie 2015, 11:55 de OradeaCivitas
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON