URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 16 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
20 Februarie 2022, 19:29

Ministerul Finanţelor supune dezbaterii publice plafonarea RCA pentru şase luni

Ministerul Finanţelor supune dezbaterii publice plafonarea RCA pentru şase luni foto: promotor
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul Finanţelor a introdus vineri în dezbatere publică pe site-ul propriu proiectul unei Hotărâri de Guvern privind plafonarea preţurilor poliţelor RCA pentru o perioadă de şase luni.

Pornind de la clasa B0

Măsura plafonării RCA ar urma să fie luată pe fondul exploziei preţurilor după intrarea în faliment a firmei City Insurance, fost lider de piaţă, cu un total de 3,1 poliţe eliberate la sfârşitul anului trecut.

Potrivit proiectului de HG prețurile maximale se vor aplica doar în cazul poliţelor încheiate pe termen de un an.

Tarifele vor fi calculate diferenţiat pentru persoane fizice şi persoane juridice şi vor fi stabilite pentru clasa bonus / malus B0 în care se încadrează conducătorii auto aflați la prima asigurare.

Pornind de aici societăţile de asigurare vor aplica punctarea sau depunctarea conducătorilor auto cu bonus sau malus în funcţie de istoricul de daune al şoferului.

Spre exemplu, un şofer cu vârsta între 31 şi 40 de ani care conduce o maşină cu o capacitate cilindrică între 1.601 şi 1.800 centimetri cubi, încadrat în clasa B0 va datora pentru o poliţă RCA pe un an cel mult 1.045 lei.

Prin comparaţie, în cazul în care conducătorul auto nu înregistrează niciun accident timp de mai mulţi ani şi ajunge în clasa B8 poliţa de asigurare i se poate ieftini cu până la 50%.

Mecanismul de bonificare aplică o reducere de 5% a poliţiei între clasele B1 şi B5, după care începând cu clasa B6 reducerea aplicată este de 10% astfel încât şoferul beneficiază de un bonus de 30%, care la clasa B7 devine de 40% iar la clasa B8  ajunge la 50%.

"Lipsa totală de eficienţă"

Măsura plafonării RCA nu este pe placul societăţilor de asigurări. Potrivit unui comunicat trimis presei de Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) şi Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAR) măsurile similare luate în trecut nu şi-au atins scopul.

"Propunerea de act normativ, publicată astăzi pe site-ul Ministerului Finanţelor, pare a nu lua în considerare faptul că măsuri similare luate în urmă cu câţiva ani şi-au dovedit totală lipsa de eficientă pe termen mediu şi lung" au transmis asiguratorii.

Potrivit comunicatului "decizia anterioară de plafonare a tarifelor RCA a atras după sine demararea procedurii de infringement de către Comisia Europeană şi a condus la adoptarea unei legislaţii RCA care a afectat piaţă de asigurări şi a contribuit la situaţia actuală".

Corelarea preţului cu despăgubirile...

UNSAR şi BAR au propus ca soluţii pentru așezarea pieței emiterea în baza Legii 132 din 2007 a unui ordin al Ministerului Sănătăţii şi ASF care să reglementeze atât baremul traumatologic pe baza căruia se calculează despăgubirile morale pe cale amiabilă, în caz de vătămare corporală gravă sau deces, precum şi preţul de referinţă orientativ pentru evaluarea despăgubirii în cazul reparaţiilor.

Asiguratorii au susţinut că frecvenţa accidentelor rutiere, la care România este "campioană", şi dauna medie aflată în creştere în ultima perioadă contribuie la formarea preţului asigurării.

"Costul unei asigurări RCA trebuie, conform legii, să fie corelat cu despăgubirile tot mai mari plătite de către companiile de asigurări - deoarece din fondul constituit din primele de asigurare se plătesc despăgubirile", au transmis cele două organizaţii.

Potrivit comunicatului "din cele mai recente date publicate de ASF, reiese că, pentru fiecare 100 de lei încasaţi din RCA, asigurătorii trebuie să contribuie suplimentar cu circa 30 de lei".

UNSAR şi BAR au pledat pentru dreptul asiguratorilor de a stabili singuri primele plătite de şoferi în funcţie de riscurile pe care şi le asumă.

Potrivit asiguratorilor intervenţiile din afară ar putea destabiliza solvabilitatea companiilor de profil cu riscul de a ajunge în imposibilitatea de a plăti despăgubiri victimelor accidentelor de circulaţie.

Vezi aici motivarea plafonării tarifelor RCA

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.596 RON
  • 1 EUR = 4.9765 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON