URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 16 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 Aprilie 2013, 15:46

Minibuz "în probe", la Primărie: Cum arată modelul Isuzu, care ar putea circula pe străzile Oradiei (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cei care au trecut, vineri, prin faţa Primăriei Oradea, au avut posibilitatea să vadă un minibuz Isuzu Novo Citi, de 7,5 metri, adus de firma bucureşteană Anadolu, la solicitarea OTL, pentru a studia ofertele de pe piaţă, având în vedere că societatea se pregăteşte să achiziţioneze anul acesta 10 asemenea mijloace de transport în comun.

"Este al patrulea model de minibuz pe care-l vedem. Fiecare model prezentat, ca şi acesta de altfel, ar satisface necesarul de care avem nevoie. Sigur, sunt mai multe dimensiuni, acesta de exemplu are 7,5 metri şi o capacitate de 35-40 de persoane. Am văzut şi alte modele mai mici, de 25-30 de persoane, însă în final factorul decisiv în achiziţionarea lor va fi preţul, el va face diferenţa", a declarat Csuzi Istvan, managerul OTL, care a stat, vineri, de vorbă cu reprezentanţii companiei care au adus modelul la Oradea.

Preţul de listă al minibuzelor de acest tip se încadrează între 60.000-85.000 de euro, în vreme ce suma pe care OTL ar fi dispusă să o ofere este de cel mult 65.000 de euro.

Modelul prezentat în faţa Primăriei va fi, cel mai probabil, "în cărţi", la licitaţia organizată în vară. "Luna aceasta vom pregăti licitaţia pentru minibuze, în două săptămâni vom elabora caietele de sarcini, iar în iunie iulie vom lansa licitaţia. Sperăm ca până în toamnă să vedem pe străzile din Oradea minibuze", a mai explicat Csuzi Istvan.

Minibuzele sunt concepute pentru a satisface cerinţele transportului public în zonele cu străzi înguste şi pentru oraşele cu un număr mic de locuitori, fiind mult mai economice comparativ cu autobuzele.

Aşa cum BIHOREANUL a mai scris, conducerea OTL a anunţat încă din iarnă că va cumpăra, în urma unei licitaţii publice, 10 minibuze care să deservească traseele neaglomerate. "După amiaza le-am putea folosi eficient pe anumite trasee unde sunt puţini călători, dar autobuzul trebuie să asigure cursa. Un astfel de minibuz consumă între 15 şi 17 litri de motorină la suta de kilometri, în timp ce autobuzele noastre, în funcţie de tip, consumă între 25 şi 32 de litri", declara, la acea vreme, directorul tehnic al OTL, Mircea Pop.

OTL a făcut şi anul trecut o licitaţie pentru acest proiect, însă nu s-a prezentat nicio firmă. Totodată, societatea de Transport Local îşi mai propune să achiziţioneze în acest an şi cinci tramvaie second-hand de tip cuplu, cu motor şi remorcă, pentru a răspunde nevoilor de pe trasee.

Mihai Mateaş

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Mercedes arata cumva
Singurele care aratau cumva era Mercedesurile adica aveau o fata erau aerodinamice, Otocar si Isuzu ... made in Turkey sau China arata ca foamea niste cutii cu 4 roti oribile ca design... dar avand in vedere ca turcisemele sunt ieftine relativ si cu spaga de rigoare vom avea Otokar in nici un caz Mercedes
Postat 13 Aprilie 2013, 01:34 de john
oribile
oribile,foarte low-budget,cat platesti atat primesti sa nu uite primaria
Postat 12 Aprilie 2013, 17:39 de gh
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.596 RON
  • 1 EUR = 4.9765 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON