URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 18 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Aprilie 2012, 14:04

Liberalii şi UDMR-iştii din CJ au vrut să-i pună tălpi lui Ţîrle pe tema Aeroportului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aleşii bihorenilor au fost chemaţi, miercuri, într-o şedinţă extraordinară, să se pronunţe cu privire la modificarea a două articole dintr-o mai veche hotărâre de Consiliu Judeţean, prin care, în septembrie anul trecut, fusese aprobat studiul de fezabilitate aferent documentaţiei depuse de CJ şi de Regia Autonomă Aeroportul Oradea la Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial de pe lângă Ministerul Transporturilor.

Scopul documentaţiei era aprobarea proiectului de 31,6 milioane euro cu fonduri europene pentru modernizarea pistei (extinderea în lungime şi lăţime, precum şi consolidare şi refacere strat de suprafaţă).

"Ca un politician..."

Modificările erau necesare întrucât, după cum a explicat comandantul Aeroportului, Gheorghe Pasc, la data depunerii documentaţiei, costurile proiectului au fost defalcate pe două etape (prima vizând modernizarea actualei piste, iar a doua construirea a încă unei piste, botezată "Bravo"), iar între timp Comisia Europeană a schimbat regulile, cerând ca documentaţia să conţină un singur deviz, general, pentru toate lucrările.

După ce Pasc a expus situaţia, adăugând că "sunt şanse 100%" ca proiectul să fie aprobat, iar ministrul Transporturilor să vină curând la Oradea pentru semnarea contractului de finanţare, vicepreşedintele CJ Dumitru Voloşeniuc l-a ironizat pe comandantul Aeroportului, spunându-i că "de fiecare dată când aţi venit în Consiliu aţi vorbit ca şi cum aeroportul ar fi gata; vorbiţi atât de frumos, mai ceva ca un politician!".

În pofida micii înţepături, consilierii judeţeni au votat în unanimitate modificările cerute, însă aveau să se încontreze la punctul următori al ordinii de zi, şi anume modificarea organigramei Aeroportului.

"De grija" oamenilor

Modificarea organigramei era necesară - a explicat Pasc - pentru că vechea variantă includea şi un compartiment de handling (care se ocupa cu degivrarea şi vidanjarea avioanelor, manipularea bagajelor etc), or Comisia Europeană interzice ca operarea Aeroportului şi handlingul să fie asigurate de o aceeaşi structură.

Practic, din noua organigramă trebuia să "dispară" compartimentul de handling, pentru a nu contraveni normelor europene, dar aleşii bihorenilor ori s-au prefăcut că nu înţeleg, ori nu au vrut să înţeleagă acest lucru, deoarece o parte din ei s-au împotrivit modificării, apoi au propus acceptarea modificării, dar numai cu începere de la 1 iulie (cum a spus acelaşi Dumitru Voloşeniuc, după ce iniţial a afirmat că între noua şi vechea organigramă "nu există nicio diferenţă") ori au interpretat (precum Szabo Odon) modificarea ca fiind o modalitate prin care conducerea Aeroportului "ar vrea să scape de nişte oameni cu care nu se înţelege".

Pasc a fost nevoit să arate că, dacă modificarea organigramei ar intra în vigoare abia de la 1 iulie, nu ar putea depune documentaţia actualizată pentru finanţare, ceea ce - probabil - au şi urmărit opozanţii lui Ţîrle, deoarece în caz contrar, dacă proiectul este aprobat mai devreme şi se va şi semna contractul de finanţare pe perioada mandatului acestuia, şeful CJ s-ar putea lăuda în campania electorală cu banii aduşi pentru modernizarea pistei.

Ca să-i convingă pe consilierii judeţeni ai PNL şi UDMR, comandantul Aeroportului a trebuit să se "întrebuinţeze" serios, explicând repetat că prin noua organigramă "nu va fi dat nimeni afară, ci pur şi simplu dispare un compartiment pe care nu mai avem voie să-l avem", iar lui Szabo Odon, care propusese la un moment dat ca de handling să se ocupe Direcţia de Pază a judeţului, a trebuit să-i explice că operaţiunile de degivrare a unui avion nu pot fi făcute în orice condiţii.

În cele din urmă, consilierii judeţeni au aprobat şi modificarea organigramei, iar Pasc a afirmat că joi va fi la Ministerul Transporturilor pentru a depune documentaţia astfel actualizată, primind de la vicepreşedintele CJ, Alexandru Kiss, un avertisment voalat: "Responsabilitatea eventualei neaprobări vă aparţine, domnule comandant!". Altfel spus, Pasc va răspunde în cazul în care proiectul nu va fi aprobat, iar cele 31,6 milioane euro pentru modernizarea pistei nu vor mai ajunge la Oradea...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Viitor sumbru in continuare si in Congo
Daca acesta este nivelul viitorilor detinatori de putere ai consiliului judetean si al municiaplitatii oradene, dupa alegerile locale din iunie, atunci putem sa emigram, vorba unora care nu au stiut sa gestioneze puterea din prezent, ... ghici unde ... ?
Postat 11 Aprilie 2012, 18:55 de Carp III
@FOST PENAL
aceiasi care tin investitiile din bihor pe loc,care ne-au facut cele mai grozave drumuri din tara, condusi de mici interese de grup cu fostul lor geniu rau,Tirle, in frunte,ar putea fi numit cj al gunoaielor,daca ar putea na-ar duce inapoi in evul mediu
Postat 11 Aprilie 2012, 17:13 de luky
PeNaLii si ungurii, rusinea si dezastrul Bihorului !
Numai interesul lor a fost si va fi pe primul loc la PeNali ! Uitati-va la gibon si mai ales la presedintele partidului, paiata aia de arici pogonici ! Bate-i-ar Dumnezeu sa-i bata !
Postat 11 Aprilie 2012, 16:19 de un fost PeNaL
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON