URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 16 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
31 Martie 2013, 10:45

La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO)

La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) PISTĂ ÎN LOC DE BĂLĂRII. Micuţa vale care străbate cartierul Episcopia Bihorului şi apoi trece în Ungaria nu mai este o groapă de gunoi clandestină, după întubare peste albia sa fiind amenajată o pistă de biciclete de 1,3 kilometri
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
La pedalat, pe apă: Crişul Mic a fost "îngropat" sub beton, iar deasupra lui pot circula de-acum bicicliştii (FOTO) La pedalat, pe apă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După mai bine de doi ani de lucrări, Valea Crişul Mic, care izvorăşte dintre casele din Episcopia şi trece prin Borş în Ungaria, a fost "îngropată" sub o casetă de beton.

După modelul întubării altor pârâuri din oraş, Administraţia Bazinală Apă Crişuri a ales să îngroape micuţa vale pe o lungime de 1,3 kilometri, iar peste canalul de beton Primăria a amenajat o pistă de biciclete. Pistă care, în viitor, va lega Oradea de Berettyoujfalu.

Vara secat, toamna inundat

Amenajarea Văii Crişul Mic a fost realizată cu fonduri europene, proiectul costând peste 12,7 milioane lei. Execuţia a început în aprilie 2011, iar lucrarea va fi predată la sfârşitul acestei săptămâni. "Pe timp de vară, cursul de apă era aproape secat, dar în septembrie şi în mai ne crea probleme, pentru că se revărsa", explică directorul tehnic al ABA Crişuri, Pasztor Sandor.

În cei doi ani de şantier, pârâul a fost "închis" în beton pe o lungime de 1,3 kilometri, albia văii a fost refăcută pe 12,1 km, iar malurile consolidate de-a lungul a 8 kilometri. Rezultatul? Revărsarea Crişului Mic va fi doar o amintire.

Pistă internaţională

În plus, de-a lungul cursului de apă au fost plantate mii de sălcii, care vor forma un culoar verde până la graniţa cu Ungaria, iar peste canalul betonat Primăria a amenajat o pistă de biciclete. "E prima pistă adevărată din Oradea, pentru că o pistă nu trebuie să fie trasată la marginea a patru benzi de şosea", precizează Pasztor. Dar, garantează directorul, nu va fi ultima cale de acest fel "conformă", bicicliştii putând să circule în curând la fel şi peste pârâul Adona, aflat în curs de întubare, dar şi pe malul Peţei.

Pista de pe Crişul Mic va fi legată cu cea de 35 de kilometri care va lega Oradea de Berettyoujfalu, proiect în valoare totală de 6,2 milioane de euro demarat în urmă cu doi ani, şi la care lucrările au demarat efectiv săptămâna trecută. Pista va porni din Oradea şi, în paralel cu drumul E60, va traversa localităţile Borş (din România), Biharkeresztes, Mezopeterd şi Berettyoujfalu (din Ungaria), urmând să fie finalizată în termen de 12 luni, adică până cel târziu în martie 2014.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Pai n-ati priceput?...
Sanyi, Carp... pai n-ati priceput?... In tara asta nimeni nu mai face investitii. Din contra, sectorul privat se restrange. Acea crestere economica de 0.5 % pe hartie trebuie sa vina de undeva... de oriunde, chiar si din investitii cu drumuri care nu duc nicaieri, sau pe care nu circula nimeni, din spatii comerciale care nu vor fi in veci ocupate...
Postat 01 Aprilie 2013, 19:02 de Gyges
numai asta a mai lipsit
in crizaasta ?, BANI EUROPEANI....anul asta incepem, rambursarea bani inapoi ptr eu . din ce ? din terenuri de sport si din tampenii.
Postat 31 Martie 2013, 16:48 de sanyi
Marca Bolojan
Până va fi gata traseul de biciclete de la Oradea la Berettyoujfalu, aceşti 1,3 km vor fi îngropaţi de mult în bălării. Încă o investiţie marca Bolojan, care pleacă de nicăieri şi ajunge în pustiu, pe care o suportăm orădenii. Era suficientă lucrarea de întubare, fără asfaltul şi vopseaua care se puteau folosi pe străzi care sunt încă pline cu denivelări şi şanţuri făcute de apa de ploaie ce se revarsă, de pe dealuri către centru, cel puţin de două ori pe an. .
Postat 31 Martie 2013, 13:18 de Carp III
acesta nu este un titlu
adriana, inainte de a apasa "publish" fa-ti un obicei din a reciti ce ai scris. [ai dezacord chiar in titlu].
Postat 31 Martie 2013, 12:59 de tot o rana
asa da
Nu am cuvinte!!! Sunt foarte incantata!! Exemplu de: SI LA NOI SE POATE!!
Postat 31 Martie 2013, 12:43 de lisa
a
Bravo!!!
Postat 31 Martie 2013, 12:19 de io
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.596 RON
  • 1 EUR = 4.9765 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON