URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 18 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
21 Decembrie 2021, 14:01

Investiții în șoselele naționale din Bihor cât în 10 ani. Parteneriatul cu autoritățile locale pentru curățarea DN-urilor, extins în toată țara (FOTO/VIDEO)

Peste 350 milioane lei au fost cheltuiți în 2020 în modernizări, reparații și întrețineri ale șoselelor naționale din Bihor, a afirmat șeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, Eugen Cecan, cele mai importante lucrări fiind finalizarea DN 76 Oradea-Deva pe sectoarele de dincolo de Beiuș, reabilitarea DN 1 H Aleșd-Șinteu și a DN 19 E Biharia-Chiribiș, dar și a căilor de acces și platformelor din vama Borș.

Cecan a mai lăudat parteneriatul cu autoritățile din Bihor pentru curățarea DN-urilor, afirmând că acesta va fi extins la nivel național de conducerea Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere.

„În sfârșit, finalizat”

Activitatea în Bihor a fost „foarte bună” în 2021, a afirmat Eugen Cecan (foto) într-o conferință de presă susținută marți la Prefectura județului, în care, împreună cu șeful Secției Drumuri Naționale Oradea, Traian Bulzan, a prezentat un bilanț al drumarilor ce răspund de cei 500 km de șosele naționale ce traversează Bihorul.

Cecan a spus că, „în sfârșit, a fost finalizat” DN 76 Oradea – Deva pe cele două sectoare de dincolo de Beiuș, până la Vârfurile, rămase nemodernizate la finele anului trecut, lucrări care au costat 282 milioane lei.

De asemenea, tot ca lucrări de investiții au fost modernizate căile de acces și platformele rutiere din perimetrul punctului de trecere a frontierei Borș 1, nereabilitate din 1994, după ce Prefectura Bihor a făcut demersuri ca o suprafață de 42.000 metri pătrați să fie transferată din administrarea Ministerului de Interne în cea a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România. „S-a refăcut stratul de uzură al asfaltului, s-au revopsit exteriorul și partea superioară a copertinelor și s-au executat lucrări de întreținere a clădirilor”, a explicat șeful SDN Oradea, Traian Bulzan, precizând că acestea au costat 4,96 milioane lei, fiind începute în septembrie și finalizate în prima decadă a acestei luni.

Fără chioșcuri

Prezent și el la conferința de presă și lăudat de șeful DRDP Cluj ca „model de colaborare” cu o primărie, edilul comunei Borș, Batori Geza (foto), a afirmat că, pentru ca punctul de trecere a frontierei să arate cu totul civilizat, chioșcurile de pe partea dreaptă de la intrarea în țară urmează să fie desființate de administrația comunală.

„Chioșcurile acelea au apărut în anii 90, dar la expirarea contractelor cu firmele (n.r. – majoritatea profilate pe vânzarea de roviniete, asigurări și schimb valutar) firmele vor pleca”, a spus primarul Batori Geza, precizând că ultimul contract de închiriere va expira în luna martie 2023.

Pe de altă parte, a precizat prefectul Dumitru Țiplea, CNAIR va încheia un contract de salubrizare cu RER Vest, pentru asigurarea curățeniei în punctul de trecere a frontierei.

Și DN-uri secundare

În ce privește lucrările de întreținere a drumurilor naționale, Cecan a arătat că în acest an au fost făcute consolidări de versanți și înlocuiri ale plaselor de susținere a acestora, precum și de așternere a unui nou strat de șlam bituminos pe 18 km ai DN 1H Aleșd – Șinteu (de aproape 4,5 milioane lei), iar pe un alt drum național secundar, DN 1B Spinuș – Uileac, care era în stare avansată de degradare, a fost refăcut asfaltul pe o lungime de 7 km (valoarea lucrărilor fiind de 1,9 milioane lei).

La podul de la Drăgănești, avariat puternic de viiturile din luna mai, au început lucrări de punere în siguranță în valoare de 2,63 milioane lei, acestea fiind finalizate în proporție de 50% până în prezent și urmând să fie încheiate în vara anului următor.

De asemenea, pe DN 19E Biharia – Chiribiș au fost încheiate lucrările de reabilitare începute anul trecut pe o lungime de 38 km (valoarea lor fiind de 24,27 milioane lei).

În fine, pe cei 500 km de șosele naționale din Bihor au fost refăcute marcaje în lungime echivalentă de 539 km, reparații și înlocuiri de asfalt pe 40.000 metri pătrați și înlocuirea a 1.530 de indicatoare rutiere (valoarea acestor lucrări fiind de 26,60 milioane lei).

„În acest an, în total, pentru drumurile naționale din Bihor au venit 350 milioane lei, sume care în mod normal nu ajungeau în județ pentru acestea nici în 10 ani”, a conchis prefectul Dumitru Țiplea (foto).

Model național

Pe de altă parte, șeful DRDP Cluj a lăudat parteneriatul încheiat de CNAIR prin SDN Oradea cu Consiliul Județean Bihor, Prefectura județului și alte instituții (precum APIA, Garda de Mediu și primării) ce vizează curățarea marginilor șoselelor naționale din Bihor, afirmând că acțiunile deja desfășurate pentru cosirea vegetației de pe acostamente și salubrizarea șanțurilor și taluzurile „ a dat deja roade”.

„Vă pot spune că directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a decis extinderea acestui tip de parteneriat în toate județele”, a spus Eugen Cecan despre convențiile ce prevăd ca SDN Oradea să asigure împreună cu CJ Bihor curățenia pe marginile DN-urilor și respectiv drumurilor județene în extravilanul localităților, iar primăriile în intravilanul acestora.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON