URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 19 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
13 Mai 2015, 14:59

Întârziere 3 luni! Tramvaiele vor circula din nou prin Piaţa Independenţei abia în august

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Obişnuiţi-vă cu autobuzul şi mersul pe jos! Anunţată iniţial pentru data de 16 mai şi amânată apoi cu o lună, reluarea circulaţiei tramvaielor prin Piaţa Unirii se va face cel mai probabil în luna august.

"Termenul oficial a fost data de 16 mai. Acesta a fost amânat pentru luna iunie, dar dacă va fi în iulie va fi minunat. Cel mai sigur este că lucrările vor fi terminate în august. Sper să nu ne apuce septembrie şi să fim încă în lucru", a declarat directorul OTL, Csuzi Istvan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit acestuia, lucrările sunt întârziate de înlocuirea reţelelor de apă şi canalizare din strada Independenţei de către angajaţii Companiei de Apă Oradea care sunt obligaţi să sape în unele zone şi la patru metri adâncime. Constructorii nu pot lucra în paralel pe acelaşi amplasament pentru că există riscul de surpare a malului de pământ peste muncitorii din şanţ.

Csuzi Istvan a afirmat că din momentul în care angajaţii CAO vor finaliza lucrările la reţele, firma Sylc Con Trans din Arad are la dispoziţie 54 de zile să termine lucrările la liniile de tramvai, ceea ce este un termen rezonabil. "Nu am curaj să fac o nouă previziune cu privire la termenul de finalizare a lucrărilor. Cel mai probabil acesta va fi în iulie-august", a spus directorul.

Circulaţia tramvaielor prin centrul oraşului, dar şi în cartierul Ioşia, a fost sistată începând din 16 februarie. Constructorul şi-a asumat un termen de predare de trei luni, pe care nu l-a putut respecta însă pentru că a fost pus în imposibilitatea de a intra în amplasament.

Lucrările de reabilitare a căii de rulare pe porţiunea Independenţei - Piaţa Unirii, de circa 460 metri, costă OTL 2,9 milioane lei, plus TVA. Sistarea circulaţiei tramvaielor prin zona centrală a însemnat pentru OTL reducerea încasărilor cu circa 10%, călătorii fiind nevoiţi să se reorienteze către alte mijloace de transport.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
PROMISIUNI DESARTE
Asta sunt promisiunile lui Bolojan! Exact la fel s-ar fi intamplat si in cazul promisiunilor pentru Sanmartin! Sau poate se vfor intampla! sa se vada cu sacii in caruta ca apoi nu-l mai intereseaza absolut nimic!
Postat 14 Mai 2015, 08:59 de TDS
asa si?
oricum nu credea nimeni ca se face la timp....ati uitt unde traim?
Postat 13 Mai 2015, 16:18 de neajean
nu fata de contract, ci fata de promisiunea de a termina mai repede decat prevazut in contract
intarzierea nu e astfel chiar asa de mare, daca ne amintim ca tot dansii sperau la un moment dat sa termine mai repede decat termenul din contract. nu stiu calculele exacte, dar se poate afla, as fi curios sa vad si eu cat va rezulta.
Postat 13 Mai 2015, 16:10 de unu
Papagalii lui Bolojan asteapta sa le cada penele !!!
Realizeaza ca schimbarea celor colorate in unele cenusii, mai putin vizibile in fata promisiunilor, o sa-i absolve de oprobiul utilizatorilor de mijloace publice ... avantaj PMO, ca nu trebuie fortate tramvaiele Siemens si costa mai putin mentenanta, doar pe seama oradenilor prostiti de atatea ori ca au inceput sa si uite finalul, platind din buzunarul lor, nidecum din cel al asa-zisilor politicieni locali !!!
Postat 13 Mai 2015, 15:20 de WinDos
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON