Consiliul Județean Bihor a anunțat, vineri, printr-un comunicat, recepționarea lucrărilor de reabilitare a celor 21 kilometri ai DJ 767 care leagă comunele Sâmbăta de Roșia prin Dobrești și Luncasprie, începute cu nu mai puțin de cinci ani în urmă.
De altfel, la vremea respectivă licitația și derularea proiectului finanțat cu bani guvernamentali prin PNDL s-au desfășurat cu scandal.
Condiții pentru dezvoltare
Potrivit informării administrației județene, finalizarea proiectului „Reabilitare și modernizare DJ 767: DN 76 (Sâmbăta) – Dobrești, sector de la km 0+000 la km 9+932, și DJ 767C: DJ 767 (Dobrești) – Luncasprie – DJ 764, sector de la km 0+000 la km 11+672” a fost recepționată în cursul acestei săptămâni.
Lucrarea a fost executată de o asociere de firme din care au făcut parte SC Carier SRL, SC Imperial Proconstruct SRL, SC Pro Geotopo SRL și Costa Voc SRL, iar valoarea totală a investiției, care a fost finanțată cu bani de la bugetul Guvernului prin Ministerul Dezvoltării în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală a fost de 54,231 milioane lei (fără TVA).
„Drumul județean reabilitat este o legătură mult mai rapidă între Sâmbăta și zona Roșia – Bratca și va asigura condițiile pentru o dezvoltare a economiei și turismului în această parte a județului”, arată comunicatul CJ Bihor.
sursa foto: CJ Bihor
Licitație cu dedicație
Așa cum BIHOREANUL a scris la acea vreme, licitația pentru proiectarea și executarea lucrărilor a fost lansată de fosta administrație județeană în 2017, așa încât s-o câștige o firmă care după doi ani, în timpul derulării contractului, a mai beneficiat de încă una, anume aranjată, ca să i se suplimenteze contractul pentru lucrări ce trebuiau incluse din start în contractul inițial, care avea o valoare de 28,288 milioane lei, bani pentru care trebuia să finalizeze proiectul în aprilie 2020.
Contractul a fost încheiat în iunie 2018 pentru „Reabilitare și modernizare DJ 767 Dobrești – Vârciorog, de la km 10+940 la km 27+500”, pe o lungime de 16,50 km, dar la un an și jumătate după licitația din 2017 CJ Bihor a mai organizat încă una, pentru „Reabilitare și modernizare DJ 767 Dobrești – Vârciorog, de la km 10+940 la km 27+500, Lungime 16,50 km, Săpătură în stâncă”, așadar pentru o lucrare evaluată la 1,3 milioane lei ce trebuia inclusă din start în caietul de sarcini al licitației din 2017.
Mai mult, în caietul de sarcini al celei de-a doua licitații, CJ Bihor a inclus textual numele SC Carier SRL, arătându-se că firma care urma să sape stâncile pentru lărgirea drumului trebuia s-o facă "prin intercalarea lucrărilor în graficul lucrării cu firma câştigătoare a lucrării de bază, SC Carier SRL", alte societăţi fiind avertizate că nu li se va permite alt termen de finalizare a lucrării decât cel fixat pentru Carier în contractul iniţial, în caz contrar urmând să achite şi penalităţile de întârziere ale acesteia.
„Când ţi se spune că pe şantier este deja o firmă care s-a obligat să facă drumul până în aprilie 2020, că eşti obligat să "intercalezi" lucrarea ta în graficul acesteia şi că, dacă nu reuşeşti, îi plăteşti şi penalizările, ţi se semnalizează să nu te bagi la noua licitaţie, pentru că e deja "rezolvată" pentru Carier", explica la acea vreme un constructor.
3 ani întârziere, 0 penalități
Potrivit unei surse din cadrul Direcției Tehnice a CJ Bihor, cu toate că proiectul trebuia finalizat în luna aprilie a anului 2020, iar astfel constructorii au înregistrat mai bine de 3 ani de întârzieri, aceștia nu au fost sancționați cu nicio penalitate.
„Pentru toate proiectele finanțate prin PNDL, Guvernul a prelungit termenele de finalizare motivând că aproape toate erau în întârziere la nivel național, astfel încât firmele contractate s-au încadrat în noul termen, prevăzut pentru luna decembrie a acestui an”, a afirmat un reprezentant al CJ Bihor.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.