URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 08 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Decembrie 2019, 14:51

Cum va arăta parcarea subterană „Park and Ride”, din Piaţa Emanuil Gojdu din Oradea. Şoferii care îşi vor lăsa maşinile aici vor circula gratis cu OTL

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a anunţat finalizarea etapei de proiectare pentru parcarea de tip "Park and Ride" din Piaţa Emanuil Gojdu, furnizând şi câteva imagini cu viitoarea construcţie.

Avantaje pentru maşini electrice

Parcarea va avea un singur nivel subteran şi va înconjura pe trei părţi Catedrala Ortodoxă Română. Şoferii vor putea intra folosind două căi de acces, una din strada Griviţei şi alta din Calea Clujului.

Capacitatea construcţiei va fi de 277 de locuri de parcare, din care 268 pentru autoturisme şi 9 pentru motociclete. Şase din locurile dedicate maşinilor vor fi rezervate pentru persoane cu dizabilităţi şi tot atâtea pentru maşini electrice.

"Parcajul va dispune de afişaj electronic şi va fi accesibil în exploatare numai pentru autoturisme de clasă mică, medie şi mare, până la lungimea de 5 m, exclusiv pentru cele cu motoare pe benzină, diesel şi hibrid electrice sau electrice, cu strictă interdicţie pentru GPL", se arată în comunicatul Primăriei.

În interiorul construcţiei, vor fi amenajate 3 staţii de reîncărcare electrice, care vor putea deservi simultan şase autoturisme, automate de taxare şi o cabină de tip ghişeu. Parcarea, întinsă pe 6.354 mp, va avea patru lifturi.

La votul Consiliului Local

La suprafaţă, proiectul prevede amenajarea platformelor existente din jurul Catedralei Ortodoxe cu dală urbană pietonală, spaţii verzi, mobilier urban, zonă de bike sharing şi o porţiune din traseul pistei de biciclete orăşeneşti.

Dalajul urban se va extinde deasupra carosabilului până la linia de tramvai din dreptul Casei de Cultură a Sindicatelor.

Indicatorii tehnico-economici ai proiectului vor fi supuşi spre aprobare în şedinţa ordinară a Consiliului Local de joi, 19 decembrie. Dacă aleşii îşi vor da acordul, se va demara procedura de licitaţie pentru realizarea lucrărilor de execuţie. Proiectantul estimează durata de execuţie a lucrărilor la 18 luni.

"Valoarea estimată a lucrărilor la faza actuală este de 26.504.699,86 lei fără TVA, iar cea a investiţiei se ridică la 32.817.175,07 lei fără TVA, aici fiind incluse dotări, echipamente şi utilaje cu montaj. Documentaţia tehnică a fost elaborată de SC Pro-Arh SRL Oradea, arhitect Pafka Ernest", a mai transmis Primăria.

Park and Ride

Avantaje pentru navetişti

Parcarea "Park and Ride" a fost gândită îndeosebi pentru cei care fac naveta înspre Oradea şi care vor putea să-şi lase maşinile aici, iar apoi să pornească prin oraş cu mijloacele de transport în comun. Călătoriile cu tramvaiele şi autobuzele vor fi gratuite pentru cei care plătesc tichetul de parcare.

"Am gândit ca această parcare să se realizeze în apropiere de Calea Clujului şi de zona Cetăţii Oradea, deoarece cel mai important flux de circulaţie este dinspre Cluj-Napoca, peste 20.000 de maşini pe zi, şi se află totodată în vecinătatea celui mai apropiat traseu al liniei de tramvai, care pleacă de acolo în trei direcţii din oraş. Va fi destinată celor care locuiesc în zona metropolitană şi turiştilor, care vor putea să-şi lase maşina şi să folosească de aici transportul în comun. De asemenea, locuitorii din zonă şi cei care vin la Catedrala Ortodoxă vor putea s-o utilizeze. Ea va fi operată în colaborare cu operatorul OTL, tariful de parcare va fi mai mic decât în alte zone iar cei care vor parca aici vor putea călători gratuit pe mijloacele de transport în comun în ziua respectivă, pe baza tichetului de parcare", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Hanuka
O iluminare gândul de a construi cât mai multe și mai mari parcări . Piste de biciclete și mai nou , trotinete precum și cât mai multe strazipietonale . Probabil așa ar deveni orașul cât mai puțin poluat . E penibil să vezi blocaje făcute de imberbi și “bimbo’s” la volanul unor bolizi cât camionul , deplasându-se de pe independentei , pe Alexandri și retur . Oare nu ar fi bine sa se renunțe și la conceptul de zona rezidențială de case in parte centrală a orașului ? Zone ca Maniu , Cuza Vodă , Horea și toate cele adiacente nu ar fi mai potrivite pentru ansambluri rezidențiale moderne pentru un tineret activ care are ca dinamica chiar zona de Downtown? Nu ar mai exista gâturile de trafic înfiorătoare și nici poluarea inutilă numai de dragul unor clădiri aproximative , uneori insalubre și chiar periculoase , locuite uneori de persoane improprii zonei
Postat 21 Decembrie 2019, 12:51 de Ariel
ei da
Catedrala, incurca acolo. Mai bine expropiata si facuta o parcare serioasa. Oricum catedrala toaca bani si tot nu e gata.
Postat 18 Decembrie 2019, 09:53 de Christa
two
Sa le facă proprietarii
Postat 17 Decembrie 2019, 15:54 de Sandu1206
...
Ar trebui envelopate blocurile alea, arată oribil.
Postat 17 Decembrie 2019, 15:29 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6253 RON
  • 1 EUR = 4.9757 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON