La două zile după ce a emis ordinul de începere a lucrărilor pe cei 7,692 km ce alcătuiesc lotul 2 al centurii metropolitane Oradea, între Oșorhei și Băile Felix, Consiliul Județean Bihor a dat undă verde și pentru lucrările pe lotul 1, între Băile Felix și Nojorid, cu o lungime de 9 km.
Cel de-al doilea tronson pornește de la viaductul ce va fi construit peste DN76 la ieșirea din Băile Felix până la ieșirea din Nojorid, iar lucrarea a fost câștigată la licitație de o asociere de firme formată din Asfamixt (Oradea), OPR Asfalt (Timișoara) și Dacia Faber (Cluj), contra sumei de 70,143 milioane lei (fără TVA).
„Cea mai complexă porțiune este viaductul ce va trece peste DN 76, în amonte de Aquaparkul President. Pilonii acestui viaduct vor avea o înălțime de 12 metri deasupra drumului național, iar față de fundul lacului de lângă drum înălțimea acestora va ajunge la 17 metri. Forajele vor începe până la sfârșitul lunii septembrie, accesul forezei fiind deja pregătit”, a transmis președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.
Potrivit administrației județene, lucrările vor începe între localitățile Cordău și Cihei, unde se va lucra la săpături, balastare și compactare, inclusiv la podețe.
„În localitatea Nojorid, la intersecția cu DN79 Arad - Oradea, se va amenaja o girație care va permite virajul în siguranță, din lateralul drumului național, inclusiv dinspre școala din Nojorid”, a mai arătat președintele CJ Bihor.
De precizat că pentru lucrările pe lotul 2 al Inelului Rutier Metropolitan, de la intrarea în Oșorhei până la ieșirea din Băile Felix, ordinul de începere a fost emis tot săptămâna aceasta, marți.
Cei aproape 8 km ai șoselei pe acest tronson ocolesc localitățile Oșorhei, Cheriu, Băile 1 Mai și Băile Felix, lucrările fiind câștigate la licitație de firma PORR Construct, contra sumei de 81,688 milioane lei (fără TVA).
Finanțarea Inelului Rutier Metropolitan Oradea este asigurată în proporție de 80% din Programul Național de Investiții Anghel Saligny, diferența fiind asigurată de CJ Bihor și Primăria Oradea, care au încheiat parteneriate pentru realizarea investiției cu primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid.
Șoseaua va ocoli o bună parte din Zona Metropolitană Oradea, racordând traficul de pe DN1 Oradea – Cluj, DN76 Oradea – Deva și DN79 Oradea – Arad, astfel că va decongestiona traficul de pe centura interioară a municipiului.
Pe întreaga lungime a celor 17 km, noul drum va trebui finalizat în termen de 18 luni.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.