URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 19 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Ianuarie 2012, 15:23

Ăsta da miting! 500 de funcţionari au protestat în centrul oraşului împotriva lui Băsescu şi Boc (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Angajaţii municipalităţii au protestat joi, în centrul oraşului, împotriva preşedintelui Traian Băsescu şi Guvernului Boc. La mitingul organizat de sindicatul "Civica" lângă statuia voievodului Mihai Viteazul au luat parte circa 500 de angajaţi ai Primăriei şi instituţiilor subordonate precum Administraţia Imobiliară Oradea, Clubul Sportiv Municipal, Centrele de zi pentru copiii cu nevoi speciale, dar şi funcţionari ai unor primării din judeţ sau membri ai Asociaţiei Cadrelor Militare în Rezervă şi Retragere "Avram Iancu".

Sindicaliştii au venit la protest cu steaguri tricolore, drapele roş-albastre cu stema oraşului şi pancarde cu mesaje de genul: "Pierdut preşedinte şi Guvern. Îi declarăm nuli", "Jos Guvernul PDL-ist!" şi "Sclavia a fost abolită, nu vrem să fim sclavi".

Protestul, autorizat pentru orele 14-16 a fost deschis cu intonarea imnului "Deşteaptă-te române!", după care care Gheorghe Bejan, preşedintele sindicatului "Civica", a ţinut un discurs anti-guvernamental punctat cu exemple concrete legate de înrăutăţirea situaţiei bugetarilor. "Am fost minţiţi când ni s-a spus că reducerea de salarii cu 25% va dura şase luni. Au trecut şase luni şi nu s-a întâmplat nimic în bine. Dimpotrivă. A dispărut al 13-lea salariu, prima de vacanţă, salariul de merit şi premiile. Să îi mai susţinem?", a întrebat Bejan în microfon. Răspunsul sindicaliştilor a constat în scandări: "Jos Băsescu! Jos Guvernul!".

Curtea de Conturi, ţintă

Liderul sindical a arătat că eliminarea drepturilor salariale negociate de sindicaliştii din Primărie cu conducerea administraţiei locale s-a făcut abuziv. "De nouă ani de zile Curtea de Conturi ne-a verificat şi nu le-a găsit nelegale. Până anul trecut!", a spus sindicalistul.

Bejan a punctat că angajaţilor Curţii de Conturi le-a fost destul de uşor să ceară diminuarea veniturilor angajaţilor Primăriei sub suma de 1.000 lei, în condiţiile în care ei câştigă de cinci ori mai mult. "Niciodată sătulul nu crede flâmândului! Se ia de noi Curtea de Conturi, dar ei au salarii de 5.300 lei lună. Directorul Gheorghe Ţară a realizat în 2010, conform declaraţiilor de pe site-ul Camerei de Conturi, un venit de 1,7 miliarde lei. Normal, că în aceste condiţii capitalismul e frumos!", a spus sindicalistul.

La protestul de joi au mai vorbit Nicolae Morgovan, preşedintele Blocului Naţional Sindical Bihor care a îndemnat orădenii să continuie seria protestelor de stradă. "Orădenii trebuie să iasă la miting chiar şi neautorizat. Când autorizezi un miting, eşti luat la ochi, dacă ai călcat strâmb, iei amendă, dacă ai călcat pe spaţiul verde iei amendă, dacă strigi ce nu trebuie iei amendă. Mitingurule nu trebuie autorizate! Oamenii trebuie să fie lăsaţi să protesteze, pentru că aşa nu se mai poate", a spus Morgovan.

Între scandări şi bâlbe

Dacă actorul Petre Panait, liderul sindicaliştilor de la Teatrul "Regina Maria", a reuşit să înflăcăreze manifestanţii, vorbind despre faptul că trăind în bunăstare guvernanţii nu au cum înţelege situaţia disperată a românilor, Grigore Bartoş, reprezentantul Asociaţiei Cadrelor Militare, a reuşit mai mult să îi contrarieze. Discursul alambicat al fostului colonel, cu paralele între trecutul istroric şi prezentul mizer, a culminat cu un apel către parlamentarii opoziţiei.

"Nu vă daţi demisiile! Şi hitleriştii au venit la putere tot într-un moment de criză pentru că social-democraţii şi-au dat demisiile şi s-a văzut apoi ce s-a întâmplat!", a spus Bartoş. Apelul fostului militar a creat rumoare în jurul sindicaliştilor care şi-ar fi dorit, probabil, alegeri anticipate. "Ce tot vorbeşte ăsta?", a spus o femeie.

Mitingul bugetarilor a fost punctat cu scandări antiguvernamentale de genul "Jos Băsescu!", "Jos Guvernul!", huiduieli şi fluierături. La protest au luat parte angajaţi de toate gradele de la simplu portar până la şefi de servicii. În mulţime au putut fi văzuţi, printre alţii Mircea Oaie, şeful Serviciului Administrativ din Primărie, Ionuţ Şimon, şeful Serviciului Parcări, şi consilierii primarului Anca Sas şi Arina Moş.

Deşi a fost autorizat să se desfăşoare între orele 14 şi 16, protestul a luat sfârşit cu câteva minute după ora 15, pentru ca sindicaliştii veniţi de la primăriile din judeţ să poată ajunge acasă înaite de lăsarea serii. Sindicaliştii au încheiat mitingul repetând într-un glas, după sindicalistul Gheorghe Bejan, rugăciunea "Tatăl Nostru". La încheierea rugăciunii mulţimea a şi-a făcut cruce, iar sindicalistul a mai repetat de trei ori în microfon formula: "Şi ne izbăveşte de cel rău!". Mulţimea i-a răspuns automat: "Jos Băsescu!".

UPDATE:

Pe de altă parte, în Piaţa Unirii, numărul protestatarilor a devenit tot mai mic. Cam 60 de persoane s-au strâns joi seară la statuia lui Mihai Viteazul, scandând aceleaşi lozinci antiprezidenţiale şi împotriva Guvernului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
44 Comentarii
pupici
@Adam: mda, daca eu sunt pupincurist, atunci tu esti pupinbasist sadea! ca sa nu spun ca am si o banuiala(pentru ca in acest moment cineva sta "invisible"pe net)
Postat 30 Ianuarie 2012, 08:41 de TDS
Ramane cum am zis !
Esti chiar mai mare dobitoc decat te banuiam! Adica tu ne spui ca esti un pupincurist asa, din placere ?!
Postat 30 Ianuarie 2012, 08:35 de Adam
sunt campion, sunt campion
@Adam: pozitia intai pe care mi-o acorzi ma onoreaza! clar ca ceea ce am scris eu nu se muleaza perfect pe ceea ce ai scris tu! dar era pur si simplu un exemplu care incerca sa sublinieze ca functionarii din Primarie, in administratia bolojan fac totusi treaba. cei mici isi faceau treaba si in administratia precedenta, doar ca trebuiau sa se supuna indicatiilor sefilor. PS nu confunda salariul minim BRUT garantat in plata(700 lei in 2012) cu salariul net! si gandeste-te ca functionarii din Primarie sunt tot timpul supusi unui stress mare: ei nu au voie sa faca greseli si de multe ori stau peste orele de program! de ce nu s-ar stimula asa ceva cand chiar Codul Muncii are prevederi in acest sens? ca mai beau si ei cate o cafea? stii ceva, mai lasa-ma. sa ridice primul piatra care nu face asta la serviciu.(acum toti vor spune ca sunt angajat la PMO; ei bine, nu sunt!)
Postat 29 Ianuarie 2012, 11:48 de TDS
@tds
Citesc postarile de aici, cand apuc, dar un dobitoc ca tine mai rar ! Il intreci si pe @dante ! Citeste ce am postat eu si citeste asa-zisa ta replica ! Ce are p__la cu prefectura ? CE si DESPRE CE am scris eu si ce tampenii indrugi tu ! Pupa-n c_r pe cine vrei, cand vrei, dar nu-mi folosi postarea ca pretext pr. a-l mozoli pe primar si pe gasca lui de trepadusi incompetenti !
Postat 29 Ianuarie 2012, 07:28 de Adam
explicatie
sau poate ca totusi am o explicatie(bazata pe intuitie proprie). ma gandesc ca "parintele" ar putea fi omul....inlocuiti fiecare punctele de suspensie cu ceea ce credeti de cuviinta!
Postat 28 Ianuarie 2012, 12:17 de TDS
NU TOTI
@Adam: nu toti sunt din aceeasi categorie! eu la ghiseul de relatii cu publicul(acum in Piramida)nu am avut niciodata probleme! pana la urma totul depinde de conducator. iti dau un exmplu foarte simplu: in 2007 am avut un proces cu o firma privata in care si Primaria avea un rol(nu detaliez juridic pentru ca nu are sens, trebuie sa priceapa toata lumea!). persoane bine informate din Primarie mi-au spus ca FILIP s-a implicat direct in proces cerand juristilor sa fie de partea firmei private, desi in temeiul unui anumit contract Primaria trebuia sa apere interesele mele(adica ale cetateanului). Dovada exista, asa au facut juristii Primariei. Dupa preluarea Primariei de catre Bolojan, asa cum era firesc situatia din proces s-a aschimbat. Primaria m-a aparat pe mine(pentru ca asa scria in niste documente). sigur, deja era cam tarziu! dar ceea ce am vrut sa evidentiez aici este ca linia directoare o da conducatorul. din punctul meu de vedere BOLOJAN a imprimat o cu totul alta tinuta acestei Institutii. Singura mea revolta este legata de faptul ca il mentine in structura pe "parinte" SI NU PRICEP IN RUPTUL CAPULUI DE CE! mai ales ca in 2008 se parea ca va zbura!
Postat 28 Ianuarie 2012, 12:15 de TDS
@un oradean
As merge bucuros pe ,,5-600 de lei lunar\'\' ! Eu stiu ca pt. 2012 salariul minim pe economie este de 700 de lei (162 euro). Mi-as carpi salariul cu stimulatiile care se acorda lunar, trimestrial si anual, basca ce mai ,,pica\". Am vrut sa particip la un concurs pt. ocuparea unui post, in ciuda ,,sfatului\'\' ca sa-mi vad de drum, scaunul e ocupat deja de cine trebuie, concursul fiind o formalitate (PeNaLii inca mai mimau respectul pt. lege!). Mi s-a indicat o bibliografie si in ziua ,,concursului\'\' intrebarile erau din cu totul alte surse. ,,Trebuia sa treceti zilnic si sa va interesati !\'\' mi-a raspuns cu tupeul si aroganta functionarului sigur pe proptele lui o zdreanta peltica. Am amici care lucreaza la ,,stat\'\' (primarie, prefectura, etc) si sunt intocmai precum doctorii : te consulta la policlinica, iti fac investigatiile la spital, dar iti ,,citesc\'\' rezultatele la cabinetul particular. Asa ca amicii isi fac treburile personale in cele 8 ore de (ne)munca pe calculatoarele si cu consumabilele de la serviciu ! Nu-i acuz, toti fac la fel ! Cat despre ,,reducerile\'\' din primarie, astea sunt niste minciuni fata de tam-tamul facut de bolovan ! In organigrama erau peste 50(!!!) de posturi BUGETATE (adica ,,platite\'\' ), dar neocupate. Lunar banii pt. acele posturi ii luau ceilalti (numai unii, doar cine trebuia !). Cand a venit reducerea, posturile neocupate au fost primele ,,reduse\'\'. E adevarat ca s-a simtit reducerea (pt. acei unii! ). Au mai ,,plecat\'\' cativa care ,,comentau\'\', vreo doi gen antenescu (chiulangii, dar fara pile) si asta a fost ,,marea\'\' reducere. Suntem in criza, dar tot s-au prevazut cca 10% (!!!) din bugetul Oradieipe 2012 pt. a se ,,compensa\'\' cainosenia Curtii de Conturi care si-a permis (ce tupeu !) sa le aplice LEGEA si celor din primarie, adica sa le taie veniturile nemeritate si nesimtite ! Si atunci cum sa nu vreau si eu un asa loc de munca ?! Aaa, sa nu uit : ,,stimulatiile\'\' se acorda la toti angajatii, indiferent de performante (e corect, nimeni n-are nicio performanta !) !!! Repet, cum sa nu vrei sa muncesti in Paradis ?!
Postat 28 Ianuarie 2012, 07:25 de Adam
Un oradean ca oricare altul...
Din comentariile multora am vazut ca de fapt nu se intelege motivul acestui protest. Angajatii primariei, nu cer salarii mai mari, ci doar \"ne-taierea\" salariiului actual. Sunt curios cati dintre cei care jignesc angajatii primariei, ar merge la serviciu pt. un salariu de 5-600 de lei lunar, bani cu care ar ramane un angajat al primariei ?! E usor sa stai in spatele monitorului si sa arunci cu noroi in altii. Multi vorbesc despre coruptie...Daca stii pe cineva corupt de ce nu faci o reclamatie ca un cetatean corect ?! Nu o faci pt ca vorbesti fara a avea o dovada concreta. Garantez ca daca ai dovezi, acel angajat al primariei, zboara in secunda doi din Primarie. Desigur, din comentariile unora, poti deduce nivelul de educatie si bun simt., ca sa nu mai vorbesc despre cei sapte ani(lipsa) de acasa. Amuzant e, ca cei care uita sa-si plateasca taxele, sunt cei mai inversunati. Stie cineva ca dupa reducerile facute de Bolojan in Primarie toate sarcinile ramase sunt preluate de cei ramasi ?! Pun pariu ca nu. Nu neg ca inca sunt \"taietori de frunze la caini\" in Primarie, dar aceia s-au rarit substantial si ocupa acel post cu sustinere de la \"centru\", adica, mai pe romaneste ocupa acel po
Postat 27 Ianuarie 2012, 20:27 de Un Oradean
PLANGARE-TI
tot ce au iesit din impresia mea este atat,NEPOTISM,blojean e basescu,nu ma desmint asta e realitatea.
Postat 27 Ianuarie 2012, 10:39 de eucumine
26 ianuarie, ,,arc peste timp'' !
Astia s-au strans sa-l planga pe al batran ! Ei regreta sincer acele vremuri, te punea tata/mama/unchiul/amantul pe un scaun caldut si ieseai la pensie.
Postat 27 Ianuarie 2012, 09:45 de .
Penibil
Nu va stresati oameni buni, astia nu sunt oameni simpli, angajati, ei sunt FUNCTIONARI PUBLICI. Si acum stau si posteaza in timpul programului de servici si pe banii oradenilor care le platesc salariile si pauzele dese de cafea.
Postat 27 Ianuarie 2012, 08:56 de Trantorilor!!!!
Penibil
Vai de capul lor. Nici un om capabil, pe care ii stiu ca lucreaza in primarie nu am vazut in poze. Numai pilele vechiului si actualului primar si cafengii.
Postat 27 Ianuarie 2012, 08:53 de A
@mia
Astea-s reactiile a doua categorii de insi: postacii de partid si spalatii pe creier. Nici unora nici altora n-ai ce sa le faci. Din pacate sunt tare multi dar cel mai sanatos lucru e sa-i ignori!
Postat 27 Ianuarie 2012, 08:52 de silviu
jos postacii pedeului!
Mai postaci pedisti, angajatii primariei, ca orice angajat intr-o democratie normala, au dreptul fundamental sa protesteze! Asa ca nu va mai revoltati, pedisti nenorociti, ca au iesit oamenii in strada. Numai daca erau animale, ca si voi, nu ieseau si puteati fi multumiti!
Postat 27 Ianuarie 2012, 08:33 de mia
da
cine ne plateste taxele?????? noua bugetarilor?????? ni le platiti voi celialati??? uite ca asta n-am stiut...si eu ca fraiera mi le plateam singura.....
Postat 27 Ianuarie 2012, 08:23 de O
de acord
In sfarsit, vad ca nu sunt singurul care crede ca ceva nu e in regula. Cum naiba aia ies in strada in timpul serviciului, cand noi, ceilalti, ne spetim sa producem ca sa avem din ce le plati lor taxele. Chiar nu mai exista simt civic? Tare as vrea sa o putem aduce pe Angela Merkel, sa faca putina ordine in toata debandada asta. Si, culme, noi toti stim ca toate institutiile de stat sunt corupte, ca daca undeva scrie ca IN ACEASTA INSTITUTIE NU SE PRIMESC ATENTII, de fapt au uitat sa puna ghilimelele... Emigram?
Postat 27 Ianuarie 2012, 08:14 de altul
atentie
@O: atentie, totusi, la exprimare! "superior"nu are grad de comparatie!
Postat 27 Ianuarie 2012, 08:13 de dante
da
mda...javre sunteti toti ceilalti, cei care spuneti cu superioritate ca lucrati la privat...vezi doamne...de parca asta va face mai superiori...fraierilor...ca numai de gura sunteti buni...da nu v-a vazut nimeni afara in strada sa va spuneti nemultumirile...chiar si fata de bugetarii astia care va stau pe cap...pe care ii duceti in spate...voi cei care munciti de nu mai puteti....dati doar din gura...ipocritilor...ca nu va duce atata capul sa va ganditi ca daca se rezolva ceva prin mitingurile astea de doua saptamani incoace ...este si pentru voi...HUOOOOOOO.....lingai sunteti voi, ca daca nu lingeti seful in cur va da afara...functionarii nu se pot da asa usor afara...ce sa faci...invidia e mare. Pe acest subiect au comentat toti angajatii de la privat frustrati....
Postat 27 Ianuarie 2012, 08:10 de O
corect
@abab: corect, doar ca unii sustin ca nu prea da nici pe la Universitate! deci problema se rezolva pur si simplu scriptic!
Postat 27 Ianuarie 2012, 00:02 de TDS
AFARA JAVRE BUGETARE!
AFARA, AFARA JAVRE BUGETARE ! AFARA, AFARA JAVRE BUGETARE!
Postat 26 Ianuarie 2012, 23:49 de s.
pe munca noastra uni defileaza!
Toti bugetarii PMO dimineata , in timpul programului de lucru, confectionau pancarde cu materiale luate de PMO , adica de la buget. Presupun ca prezenta a fost obligatorie, Ungurul-bolojan facand (discret) prezenta. Asa ca noi toti paltim bugetarii sa defileze in centru!! JOS BUGETARII NESIMTITI !!!
Postat 26 Ianuarie 2012, 22:15 de TAXATUL
pontaj 1
@TDS : si eu ma intreb cum apare pontat "parintele".. cand merge la universitate "sa dea cursuri", sau cand are examene... sau trimite pe altcineva?! sau este cartelat de altcineva?!
Postat 26 Ianuarie 2012, 21:42 de abab
Cam mulți și.......
O imagine cam șocanta,refuz sa cred ca primaria are atatia nesimtiti cu tupeu ca si angajati,si banuiesc ca nu sunt toți prezenți la \'\'rivoluție\'\'. Idioților,Bihorul si implicit Oradea este județul cu cel mai mic venit mediu net/angajat din Romania dar banuiesc ca știți asta ,Oradea e un oras mort d.p.d.v. economic,marile companii ne-au ocolit ,industrie nu avem,servicii O,investițiie sunt la pamant .....si lista ar putea continua. Ipocrizia sau incultura va impiedica sa recunoașteți ca o parte din cele de mai sus vi se datoreaza și voua palmașilor,e adevarat intr-o mai mica masura dar mai ales șefilor,șefuților,politrucilor,loazelor pe care-i pupați in fund toata ziua și terminand cu marele NAȘ (care va fost tartore pana prin vreo 2008). Nu va este jena,cunoscand toate aceste realitați sumbre,care pe noi ne afecteaza infinit mai mult decat pe voi,sa ne sfidati,sa va lasati manipulați politic,sa va penibilizati in halul asta, cerșind salarii mai mari. Rușine ,Rușine ,Rușine!!! (de data asta fara Dinu Patriciu :-) ).
Postat 26 Ianuarie 2012, 21:24 de Angajat in privat
@popor de boi
Popor de boi esti tu si mata. Treci la munca parazitule !!!!
Postat 26 Ianuarie 2012, 20:47 de Vlad Tepes
oferta,santaj si adevar
În urmă cu câteva zile, prin semnătura copreşedinţilor Victor Ponta (PSD) şi Crin Antonescu (PNL), USL a transmis unor organizaţii neguvernamentale un proiect de pact de colaborare cu societatea civilă, care cuprindea printre altele asigurări de finanţare din bani publici. Aceste organizaţii neguvernamentale sunt coagulate într-o coaliţie care susţine protestele din Piaţa Universităţii. Din această coaliţie fac parte circa 30 de organizaţii, printre care Societatea Academică Română, reprezentată de Alina Mungiu-Pippidi, ProDemocraţia (Cristian Pîrvulescu), Centrul pentru Jurnalism Independent (Ioana Avădani), Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile (Ionuţ Sibian), Salvaţi Dunărea şi Delta (Liviu Mihaiu), Agenţia de Monitorizare a Presei Active Watch (Mircea Toma). Potrivit unor surse, liderii USL ar fi fost încurajaţi de faptul că aceste organizaţii au susţinut protestele împotriva puterii şi au refuzat dialogul cu ministrul Teodor Baconschi. Astfel liderii opoziţiei au crezut că pot transforma această „bunăvoinţă" într-un parteneriat pe termen lung. Totuşi se ridică întrebarea dacă oferta USL este sau nu morală? Unii dintre reprezentanţii acestor ONG-uri s-au simţit ofensaţi de tentativa de cumpărare a bunăvoinţei iniţiată de USL, alţii însă o consideră „binevenită". Ce a oferit USL Pactul propus de USL societăţii civile conţine 16 articole, dintre care multe se referă la finanţarea ONG-urilor. Iată ce prevăd acestea: „adoptarea unei legislaţii cooerente privind asigurarea finanţării publice a sectorului asociativ", „asigurarea unui grad ridicat de independenţă sectorului aso-ciativ prin finanţarea sa publică, prin crearea unor mecanisme solide şi transpareante care să permită alocarea fondurilor de la bugetul de stat sau de la bugetele locale în baza unor criterii de performanţă asumate de autoritatea publică"; „crearea unui fond special pentru sectorul non profit care să fie gestionat independent", „acces la alocarea cu prioritate a fondurilor publice , după consultări în cadrul dialogului social şi civic (...)", „definirea clară a activităţilor pentru a putea obţine statutul de utilitate publică" CITEŞTE AICI DOCUMENTUL INTEGRAL În ofertă nu apare nimic despre continuarea luptei anticorupţie sau despre intenţia de sprijinire a unor instituţii precum AN I sau DNA. Ce vor ONG-urile În paralel cu oferta USL, organizaţiile neguvernamentale şi-au schiţat propriul proiect program pe care au de gând să-l supună dezbaterii întregului spectru politic, nu numai USL. Proiectul, structurat pe şase capitole mari, susţine, între altele, continuarea luptei anticorupţie, asigurarea protecţiei magistraţilor care au arestat şi condamnat politicieni, menţinerea instituţiilor anti-corupţie ca ANI şi DNA, eliminarea traseismului politic, depolitizarea aparatului administrativ şi transparentizarea recrutării funcţionarilor publici pe criteri de competenţă, instituirea în cooperare cu societatea civilă şi aso-ciaţiile de afaceri, a unei monitorizări permanente a alocării banului public către sectorul privat, etc. Vezi proiectul organizaţiilor non-guvernamentale Cum văd organizaţiile oferta USL Ionuţ Sibian, preşedinte Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile: „USL nu a înţeles nimic din mesajul nostru" „Oferta USL a fost nefericită şi momentul a fost prost ales. Ei nu au înţeles mesajul nostru şi al Pieţei Universităţii care se referă la reformarea societăţii româneşti şi a întregii clase politice. Ei au extras doar do-leanţele nostre referitoare la finanţare dintr-un document mai vechi numit Carta Albă a Orga-nizaţiilor Neguvernamentale şi ni le-au oferit acum. Însă nu au spus nimic despre toate revendicările noastre referitoare, spre exemplu, la menţinerea Agenţiei Naţionale de Integritate, la asigurarea inde-pendenţei reale a magistraţilor , fără represalii pentru DNA, pentru procurorii şi judecătorii care au trimis în judecată sau au condamnat oameni politici. Noi am declinat oferta USL pentru că vrem să discutăm cu toate partidele, în Parlament. Aceasta este agenda noastră de discuţie, nu oferta lor". Cristina Guseth, preşedinte FreedomHouse: „USL a făcut o ofertă de fidelizare" „În acest moment în care în România există presiuni ale străzii, o astfel de ofertă lansată de USL poate fi interpretată ca una de fidelizare, cea ce contravine practicilor unei autentice societăţi civile. Într-o societate normală este necesară finanţarea din fonduri publice a unor organizaţii neguvernamentale, dar numai pe bază de proiecte şi de concurenţă transparentă, nu cu bani direct de la buget , după obţinerea statutului de asociaţie de utilitate publică. O organizaţie neguvernamentală e în principal o orga-nizaţie cu o misiune asumată public. Spre exemplu, misiunea FH este de a promova şi apăra drepturile omului şi valorile democratice. În măsura în care îşi respectă misiunea, organizaţia este credibilă, devine o referinţă în spaţiul public, participă la concursul de proiecte şi obţine sau nu fonduri". Mircea Toma, preşedintele Agenţiei de Monitorizare a presei active Watch: „USL a făcut o ofertă vulgară"
Postat 26 Ianuarie 2012, 20:46 de LM
Popor de boi
Oradeanule, functionarul public protesteaza si pentru tine. Dar cum tu esti bou, ii dai in cap. Iti meriti soarta.
Postat 26 Ianuarie 2012, 20:34 de ghiula
PDL
@LM&comp. :O profesoară explica elevilor că ea este PD-L-ista şi le cere elevilor să ridice mana cine este PD-L-ist. Toţi ridică mîna, cu o excepţie: Bulă. Profesoara îl intreaba pe Bulă: - De ce nu ridici mîna? - Pentru că nu susţin PD-L. … Surprinsă, profesoara îl intreabă în continuare: Dacă nu simpatizezi cu PD-L, atunci cu cine simpatizezi? - Cu PNL, raspunde Bulă. Profesoara insistă: - De ce eşti PNL-ist? - Tatal meu e PNL-ist, mama şi fratele meu la fel. Din cauza asta şi eu sunt PNL-ist. - Bine, replică profesoara, dar acesta nu este un motiv pentru a fi PNL-ist. Tu nu ai de ce să-ţi urmezi neaparat familia. De exemplu, dacă maică-ta ar fi postituată şi drogată, tatăl tau alcoolic şi traficant, fratele tău hoţ şi corupt, atunci, tu ce ai fi? - Cu siguranţă PD-L-ist!!!
Postat 26 Ianuarie 2012, 20:29 de dante
pontaj
@ORADEAN: nu, numarul de ore afectate mitingului se scad din perioada lucrat in ianuarie! sigur e asa! nu stiu insa daca intr-adevar parintele care in de Boboteaza a stat toata ziua sa sfinteasca apa(bleaaaah!) a fost intr-adevar in concediu de odihna(asa cum sustine Primaria). Nu stiu cum a fost pontat in ziua in care a facut parte din soborul de preoti care a oficiat inmormantarea unei persoane "importante" a municipiului. PS Mircea Oaie a protestat si impotriva parintelui?
Postat 26 Ianuarie 2012, 20:24 de TDS
PLECATI LA PRIVATI !
daca cei de la stat o duc greu, "bietii" de ei. pai sa mearga la privat si acolo sa vada ei "raiu' pe pamant ! SA FACA SCHIMB CU CEI ANGAJATI LA PRIVATI ! PDL, USL, UDMR= ACEIASI MIZERIE !
Postat 26 Ianuarie 2012, 20:12 de JOB
greva privatilor
Ar trebui ca privatii sa faca o greva fiscala de vreo 6 luni, atunci sa vedem daca ar mai avea "publicii" ce sa fure
Postat 26 Ianuarie 2012, 19:29 de un altul
angajez nemultumiti de la primarie
Firma cu activitate in agricultura (cresterea animalelor si cultura legumelor in solarii) fac un efort pentru ai ajuta pe cei nemultumiti de veniturile lunare nete castigate in primarie si angajez 25 persoane, indiferent de studii, varsta, pregatire, vechime in munca, religie. Salarizare cu 50% mai mare decat salariul net lunar castigat in primarie. Program de lucru 5 zile pe saptamana x 8 ore/zi, orele suplimentare nu sunt obligatorii se efectueaza benevol dar se platesc conform legii. Asiguram o masa calda la locul de munca, transportul la si de la locul de munca asigurat de firma. Astept inscrieri. Locuri limitate, primul venit primul servit. Va multumesc.
Postat 26 Ianuarie 2012, 19:26 de petru
deficienta de dialog
Aceste proteste sunt despre deficienta de dialog din societatea romaneasca, despre blocajul enorm de comunicare la nivel politic, despre un stat la infaptuirea caruia PNL si PSD au participat din plin in cei 18 ani din cei 21 de ani post-comunism. Aceste proteste nu sunt despre libertate, dictatura si alegeri anticipate cum sustine prefacut opozitia.
Postat 26 Ianuarie 2012, 19:19 de Grigore
marcell
...propun, ca cei din \"privat\" sa protesteze impotriva celor de la \"stat\" si invers....cine are dreptate? de exemplu, contractele \"smecherilor\" cine le suporta? nu \"p.u.limea? adica noi toti, nu? deci cine protesteaza? nu cumva ar trebui sa protesteze altcineva?
Postat 26 Ianuarie 2012, 19:18 de marcell
@pinonel..
foarte bine spus
Postat 26 Ianuarie 2012, 19:18 de un altul
Opriti genocidul functionarimii !
Stimati functionari publici, daca va simtiti nedreptatiti, daca simtiti ca nu sunteti platiti la adevarata voastra valoare, cine va impiedica sa va dati demisia ?! De ce sa stati in ad-tia locala/publica pe bani de nimic ?! Asta sa fie adevarata voastra valoare ?! Va luati viitorul in propriile maini, sunteti superpregatiti, stiti cum functioneaza ,,sistemul'', accesati fondurile pe care vi la da de la mUE, va infiintati propriile microintreprinderi/srl/etc , etc, etc Numai ca toate astea sunt un cosmar pt. voi, adunatura de trantori obraznici, incapabili, o reala frana in dezvoltarea pe principii corecte a relatiei cetatean-autoritate ! Va tin sefii pt. ca va au la mana, nu puteti cracni, stiu ce nulitati sunteti si ca va pot zbura oricand !
Postat 26 Ianuarie 2012, 19:13 de pinonel
@mda...18,22
Pai stimati functionari publici va rugam nu va mai sacrificati pentru noi si daca nu sunteti multumiti cu posturile voastre, va asteptam cu drag in mijlocul nostru ,a celorlalti si veti avea ocazia sa deveniti patroni, angajati la patroni sau someri. Bonus, o sa fiti f.fericiti sa platiti impozite si taxe mari ca fosti vostri colegi sa castige mult si sa munceasca putin si prost (majoritatea).
Postat 26 Ianuarie 2012, 19:03 de Dan
pentru mda...
Daca nu iti convine sa stai pentru 900 RON ca si functionar public, angajeaza-te la privat sau fa-te antreprenor, este o tara libera. Atita timp cit esti platit din banii proveniti din taxele si impozitele strinse de la privati, stai si munceste nu fa miting si nu protesta.
Postat 26 Ianuarie 2012, 18:58 de un altul
JOS CORUPTII
JOS SI LA PUSCARIE CORUPTII DIN PRIMARII,PREFECTURI,SANATATE(IN SPECIAL CEI DIN SPITALE),INVATAMANT,JUSTITIE,POLITIE SI CELELALTE INSTITUTII ALE STATULUI. Scapand de acestia automat vor fi bani mai multi pentru sanatate,invatamant,investitii,armata....
Postat 26 Ianuarie 2012, 18:52 de Unu din sect.privat
mda...
Voua antevorbitorilor mei, aveti idee cati suntem functionari publici cu salar sub 900 RON...da' asa e, dai in mortii m@sii de functionari, ca ei fura, iau mita, samd...pai atunci sa desfiintam forma de autoritate publica locala si gata...hai sictir
Postat 26 Ianuarie 2012, 18:22 de yo
Văcăroiu decide politica resurselor pentru bugetari
500 de zgâmboi au protestat că li s-au luat nişte drepturi. Numai că puţini ştiu că acele drepturi pierdute urmare impunerilor Curţii de Conturi, s-au dus cică pentru că aşa era legea la momentul respectiv. Ori Curtea de Conturi e condusă de Văcăroiu de la PSD, care a dispus toate aceste tăieri bugetare pentru a cădea vina pe guvernanţi. Nu că aştia din urmă ar fi prea normali.
Postat 26 Ianuarie 2012, 18:20 de SM
antreprenori
@LM.Nu stiu daca vreodata micii intreprinzatori au fost vreodata mai impovarati de taxe,controale aberante,atitudini sfidatoare din partea statului(prin minunatii reprezentanti).Asa ca nu vad de ce nu am dori o schimbare de esenta a sistemului care ne trateaza din start ca pe raufacatori(vezi controale cu mascati sau jandarmi).Poate va referiti la firmele care duc greul crizei din contracte cu statul.Noi cei mici avem oare motive sa fim multumiti de cresterea CAS,impozit forfetar,rovigneta pe gropile din asfalt si alte astfel de rahaturi?
Postat 26 Ianuarie 2012, 17:59 de c.c.
Astia sunt in timpul programului de servici????
Nu inteleg ceva... Astia ies in timpul programului de servici pe strazi???? Sa protesteze cand sunt platiti din banii mei??? Sa stea nabii in primarie si sa lucreze... ca de cate ori te duci acolo cu o problema toti au atitudinea ca ii deranjezi din ceva foarte important. In plus ce prostii sunt astea al 13 lea salariu, tichete de concediu etc. ??? Sa vina la privat sa lucreze si mai vorbim noi... Bolojan ia atitudine si pune-i la lucru si cere-le sa-si schimbe atitudinea fata de cetateni!!!
Postat 26 Ianuarie 2012, 17:45 de ORADEAN
real
Cât este de "realist" să suspendăm acum toate instituţiile statului pentru că aşa cer câteva mii de oameni strânşi prin pieţele ţării? Cât de "realistă" e pretenţia că "poporul" este dedicat trup şi suflet în aceste clipe agendei USL, care doreşte anticipate ieri şi suspendarea preşedintelui din 2007, chiar cu preţul destabilizării ţării şi pierderii şi brumei de avantaje pe care le are faţă de ţările din jur? I-a întrebat cineva pe antreprenorii privaţi şi pe angajaţii lor, care duc greul crizei, plătesc taxe şi impozite şi tremură în fiecare zi de grija locurilor de muncă dacă vor revoluţie? Sau ăştia nu se pun, că sunt burghezi şi reacţionari. Cumva, ăştia nu par să se pună niciodată la socoteală.
Postat 26 Ianuarie 2012, 16:54 de LM
analiza
Fapte: opoziţia încearcă din răsputeri să câştige capital de pe urma protestelor începute, în Bucureşti şi alte oraşe, ca urmare a gafei monumentale făcute de preşedintele Traian Băsescu atunci când l-a executat public pe doctorul Raed Arafat. Până aici, nimic anormal, în condiţiile în care PSD face eforturi să revină la putere după şapte ani şi jumătate de absenţă, iar PNL după jumătate din această perioadă. Apoi, în intervalul scurs între prima zi de proteste şi prezent, liderii USL şi-au continuat demersurile fie speculând tăcerea de până miercuri seară a Cotrocenilor, fie organizând mitinguri, fie lansând ofensive iresponsabile în Parlamentul European, prin care, în paranteză fie spus, păgubitul nu va fi nici Traian Băsescu, personal, nici Emil Boc, ci interesul naţional. Acest ultim episod este grăitor pentru ponderea pe care o are dictonul "scopul scuză mijlocacele" în strategia USL şi mai ales a PSD. Însă liderii Uniunii Social-Liberale au avut şi idei inspirate în această campanie de început de 2012. Este cazul discuţiilor iniţiate cu ambasadorii statelor europene, de la Bucureşti. Dat fiind că se adunaseră subiecte precum evoluţia protestelor, unele eşecuri sau ezitări în plan legislativ ale coaliţiei la putere, precum şi revocarea ministrului Afacerilor Externe şi, mai ales, modul intempestiv, cu ocolirea unui vot în Parlament, în care a fost numit unul nou, ei bine, date fiind toate aceste teme, liderii opoziţiei erau îndreptăţiţi să poarte discuţii exploratorii cu trimişii partenerilor europeni ai României la Bucureşti. În acest ultim caz, însă, gafele, impoliteţea şi lipsa de coerenţă îi poate costa extrem de scump pe cei care nu conştientizează rostul şi impactul unor asemenea întâlniri. Într-o astfel de postură s-a plasat Crin Antonescu atunci când nu a mai ajuns, în ultimul moment, la întâlnirea cerută chiar de liderii USL cu ambasadorii statelor UE. Motivul ("puţin răcit"), felul în care a operat (anunţul făcut în ultima clipă), starea afişată ulterior (suficient de sănătos pentru o conferinţă de presă a USL) şi comportamentul de peste zi (incredibil de senin, ca şi cum nu s-ar fi întâmplat nimic) i-au trădat cumplit neseriozitatea şi înclinaţia teribilă spre disimulare. Problema este că, dat fiind nivelul la care au fost făcute toate acestea, Crin Antonescu a reuşit să nască mai multe dubii în cancelariile occidentale decât, poate, toate articolele critice la adresa sa. Dar unda de şoc va afecta şi USL, tocmai pentru faptul că domnul Crin Antonescu este co-preşedinte şi, mai mult, candidatul oficial la preşedinţia României, în 2014. Dacă seninătatea şi încrâncenarea nu-i permit adesea liderului PNL să mediteze asupra unor vorbe, fapte şi contexte, cu siguranţă nu toată lumea e oarbă în partid. Problema este că, dintre cei cu intrare în Cabinetul 1 al PNL, nu prea văd cine ar fi ceva mai lucid şi, prin urmare, în stare să-i deschidă ochii. Iar dintre cei căzuţi în dizgraţia lui Crin, nu prea văd cine ar risca să îi explice ce a făcut şi care ar fi urmările. Cât despre Victor Ponta, ei bine, îi înţeleg deplin îngrijorarea şi frustrarea (pe care sigur le nutreşte, chiar dacă nu le şi vorbeşte). În plus, nu vreau să îmi imaginez cât de expus s-a simţit în faţa şefilor de misiune ai statelor UE, la o întâlnire pe care o solicitaseră chiar el şi partenerul său. În general, semnificaţia acestui tip de întâlniri şi discuţii, dintre liderii politici locali şi diplomaţii şi ambasadorii străini, este percepută ca aridă de publicul larg, iar cât priveşte culisele, acestea rareori transpiră. Poate nu explicit, dar haideţi să vedem pe ce ton explicat episodul ambasadorul Danemarcei, Michael Sternberg, a cărui ţară a preluat recent preşedinţia prin rotaţie a Uniunii Europene: "Victor Ponta s-a prezentat singur la întrevederea cu noi. A zis asta (că numirea lui Cristian Diaconescu la MAE e neconstituţională -n.r.), dar nu părea a crede serios acest lucru şi nici nu părea că vrea să dea prea multă importanţă acestui subiect. A fost o întâlnire internă, organizată la solicitarea sa. Cu domnul aNtonescu am avut o discuţie telefonică. M-a informat că este puţin bolnav şi nu poate veni". Luând act de gestul preşedintelui PNL şi de declaraţia ambasadorului Sternberg, ce ar trebui să înţeleagă oare un pesedist şi un liberal condus de Crin Antonescu?
Postat 26 Ianuarie 2012, 16:50 de LM
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON