URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
13 Noiembrie 2015, 12:49

1,4 milioane lei. Primăria a obţinut finanţare europeană pentru documentaţia terminalului intermodal din Episcopia Bihor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Spaţii de producţie sunt, Oradea are nevoie de un centru logistic. Primarul Ilie Bolojan a semnat joi la Bucureşti contracul de finanţare pentru documentaţia tehnico-economică a viitorului terminal intermodal din zona gării Episcopia Bihor. Costurile documentaţiei se ridică la circa 1,4 milioane lei din care 1,2 milioane lei din fonduri europene, 185.000 lei alocări de la bugetul de stat iar diferenţa prin contribuţia bugetului local.

Proiectul vizează eficientizarea traficului de marfă, decongestionarea traficului rutier şi reducerea poluării în municipiu în paralel cu creşterea veniturilor la bugetul local şi crearea de noi locuri de muncă.

"Din cele 9 proiecte eligibile ale municipiilor din ţară care au depus cereri de finanţare pentru realizarea de terminale intermodale, adică Bucureşti, Timişoara, Oradea, Turda, Iaşi, Cluj-Napoca, Craiova, Bacău, Suceava, doar Oradea a reuşit semnarea acestui contract", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Investiţie de 10 milioane euro...

Documentaţia tehnico-economică va sta la baza unui proiect cu finanţare europeană care vizează investiţii de 10 milioane euro în realizarea a trei linii de căi ferate cu platforme betonate de încărcare şi descărcare mărfuri, locuri de parcare pentru TIR-uri, clădiri administrative şi o zonă de servicii pentru firme.

Terminalul intermodal va avea ieşire atât la linia ferată cât şi la Drumul European 60 şi va putea deservi platforma industrială a Oradiei, dar şi parcul industrial din Borş şi alţi beneficiari.

"Pe termen scurt, acest proiect va genera locuri de muncă în construcţii şi va canaliza în Oradea o sumă mare de bani. Pe termen mediu şi lung, proiectul va avea impact social prin numărul de locuri de muncă nou create în servicii. De asemenea, foarte important este impactul asupra mediului, prin eficientizarea fluxului de mărfuri şi direcţionarea unui volum mai mare de mărfuri pe calea ferată", a declarat managerul de proiect Delia Ungur.

Investiţia efectivă în terminalul intermodal va fi finanţată prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare pentru perioada 2014 – 2020 adoptat deja de Comisia Europeană. Acesta va avea la dispoziţie linii de finanţare în valoare de 9,5 miliarde euro pentru proiecte din domenii precum mediu, energie şi transporturi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
@tc N-ai inteles nimic...
Nu te mai impauna atata cu nea ilie! E singurul care a castigat, dar e si singurul care cam da banii inapoi pt. ca nu termina proiectele la timp, ba mai plateste si penalitati. Din pacate platim noi, prostii, el si gasca lui doar incaseaza. Acum ai inteles ?
Postat 15 Noiembrie 2015, 10:29 de pinonel
cred ca asta spune tot...
pt. toti frustratii psd, latraii alde si alti specialisti in sifonarea banilor, va rog sa mai cititi asta: "Din cele 9 proiecte eligibile ale municipiilor din ţară care au depus cereri de finanţare pentru realizarea de terminale intermodale, adică Bucureşti, Timişoara, Oradea, Turda, Iaşi, Cluj-Napoca, Craiova, Bacău, Suceava, doar Oradea a reuşit semnarea acestui contract", a declarat primarul Ilie Bolojan. .. cu alte cuvinte - sper sa mai candideze pt. un mandat!!!
Postat 14 Noiembrie 2015, 06:06 de TC
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON