URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 07 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Uniunea Europeană este foarte interesată să-și asigure rezerve de materiale strategice într-o lume în care China și SUA doresc să dețină supremația. Printre elementele strategice vizate este și magneziul de la Budureasa - el ar reprezenta jumătate din cantitatea de care dispune Uniunea Europeană și 9% din rezerva mondială.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Iulie 2016, 14:42

Mang a ieşit la tablă ca să arate că nu vrea să vândă Oradea ungurilor: Dacă nu se aliază cu Debreţin, Oradea va fi înghiţită de Cluj sau Timişoara

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ioan Mang, a intrat într-un război al declaraţiilor cu primarul Ilie Bolojan, faţă de care are opinii diferite despre modul în care Oradea ar trebui să se raporteze la vecinii din Debreţin.

Miercuri, Mang a ţinut o conferinţă de presă la tablă, în sediul PSD Bihor, pentru a expune motivele pentru care consideră că Oradea nu trebuie să vadă Debreţinul ca un concurent, aşa cum Bolojan a spus, ci ca un partener într-un pol de dezvoltare.

Idee veche

Prezentându-se ca "un om care munceşte şi gândeşte pentru acest oraş şi acest judeţ", Mang a vorbit întâi despre proiectul de realizare a unei căi ferate rapide între Oradea şi Debreţin, pe care el l-a prezentat ca necesar zilele trecute, într-un interviu acordat unui cotidian local. În urma acestui interviu, Bolojan a reacţionat spunând că o astfel de măsură ar fi doar în avantajul aeroportului din Debreţin, cu care cel din Oradea este în concurenţă directă. "Concluzia a fost că domnul Mang vorbeşte prostii. Am adus o tablă ca să fiu şi mai clar", a spus Mang.

Vicele de la CJ a arătat că, în noiembrie 2007, la o şedinţă comună a guvernelor României şi Ungariei, s-a luat decizia de a înfiinţa mai mulţi poli de dezvoltare transfrontalieră. "Un pol de dezvoltare important a fost Oradea-Debreţin. În cadrul acestor discuţii, tema căii ferate rapide Oradea-Debreţin a fost un punct central", a declarat Mang.

Şeful PSD a subliniat că Ilie Bolojan era la acea vreme secretar general al Guvernului condus de Călin Popescu Tăriceanu, deci cunoştea această decizie comună, ba chiar după 2008, când a devenit primar al Oradiei, în zona metropolitană a municipiului s-au dezvoltat proiectele transfrontaliere pentru întărirea polului Oradea-Debreţin. "Unde şi cine nu mai este consecvent? De ce se doreşte neapărat ştergerea cu buretele a unor idei, proiecte, gândite şi chiar demarate până în acest moment?", a întrebat Mang, retoric.

Oradea vs. Restul lumii

Totodată, a arătat şeful PSD Bihor, în strategia de dezvoltare a României până în anul 2035, realizată de Guvernul Cioloş, se prevăd "minim cinci sisteme de infrastructură de transport între oraşele cu potenţial de pol transfrontalier în următorii 10 ani", iar între aceste sisteme un punct menţionat este construirea a 70 kilometri de cale ferată rapidă între Oradea şi Debreţin. "Oare cine vorbeşte prostii când spune că acest proiect nu este fezabil? Cioloş, Tăriceanu cu domnul Bolojan Ilie Gavril în 2007, sau doar trebuie să-l facem pe Mang praf acum că a îndrăznit să vină şi el cu ceva?", a arătat vicele CJ Bihor.

Mang a arătat apoi că, deşi Guvernul Cioloş nu este "al partidului lui, ci al partidului lui Bolojan", este de acord cu cele arătate în strategie, pentru că dezvoltarea alături de Debreţin este şansa Oradiei să nu rămână subordonată Clujului ori Timişoarei. "Chiar dacă unii mă vor acuza din nou că eu vreau nu ştiu ce să fac cu Oradea, să o vând la unguri, vă spun cu toată tăria: Cioloş astăzi, Tăriceanu în 2007 au gândit foarte bine. Oradea se află între doi poli de dezvoltare, Cluj şi Timişoara, şi nu poate face faţă acestei concurenţe decât dacă se dezvoltă ca pol transfrontalier Oradea-Debreţin. Altfel nu ne va înghiţi Debreţinul, ci Clujul şi Timişoara", a mai spus Mang.

Şeful PSD Bihor a respins ideea că viitoarea cale ferată va fi favorabilă aeroportului din Debreţin, arătând că oricum aceasta nu se va finaliza rapid, iar când va fi funcţională, şi aeroportul Oradea va avea mai multe curse, deci orădenii nu vor avea motiv să zboare din Debreţin.

"Nu vrem banii Primăriei!"

Cât despre ideea anunţată de Bolojan ca Primăria Oradea să devină acţionar al Aeroportului Oradea şi să-i aducă o finanţare de 500.000 euro anual, Mang a spus că este imposibilă. "Aeroportul Oradea este regie autonomă. Regiile autonome nu au acţionariat, şi nu pentru că nu vrea Mang, ci pentru că nu există o cale legală", a spus şeful PSD.

Ca Primăria să devină acţionar la Aeroport, acesta ar trebui să devină o societate comercială, ceea ce, în opinia lui Mang, nu este de dorit. "După intrarea României în Schengen, Aeroportul Oradea va fi singura vamă pe care o va avea Bihorul. Va avea o misiune specială, nu va putea fi societate comercială, că poate mâine-poimâine vom vrea să o privatizăm", a zis Mang.

Insistând şi că subvenţionarea biletelor de călătorie vândute de companiile private este interzisă pentru o instituţie publică, vicepreşedintele CJ Bihor a arătat că Primăria nu poate subvenţiona nici taxele aeroportuare, pe motiv că sunt oricum la un nivel foarte scăzut: 1,50 euro pe tonă la fiecare avion care aterizează, 1 euro pentru fiecare pasager şi 1 euro taxa de securitate pe pasager. "Sub asta nu poate fi decât gratis", a concluzionat Mang.

PSD-istul i-a dat şi sfaturi primarului Ilie Bolojan: să folosească cei 500.000 euro pentru  facilităţi pentru studenţi şi cadrele didactice tinere, precum cămine sau un institut de cercetare, să subvenţioneze termia sau cultura, ori să scadă taxele şi impozitele locale.

Un avion numit "Speranţă"

În aceeaşi conferinţă de presă, Mang a ţinut să precizeze şi că nu a făcut niciun rău negocierilor între Consiliul Judeţean şi Ryanair divulgând că Oradea ar putea avea o cursă spre Londra operată de această companie. Asta pentru că, a spus Mang, chiar fostul preşedinte CJ Bihor, Cornel Popa a vorbit despre aceste negocieri în primăvară, iar el nu a prezentat lucruri certe, ci doar nişte... speranţe: "Toată lumea vorbeşte de aceste negocieri. Eu mi-am exprimat o speranţă, că aş vrea să fie curse, că s-ar putea să fie acea companie".

Şeful PSD Bihor a ţinut să contrazică şi un articol tip pamflet apărut în BIHOREANUL, în care se arăta că ar fi comandat lucrări ample de renovare a biroului său de la Consiliul Judeţean Bihor pentru că s-ar teme de microfoanele ascunse în pereţi. Fără să guste gluma, Mang a spus că biroul era plin de igrasie, podelele erau putrezite şi încăperea nu avea un sistem de izolaţie, arătând că aceste lucrări erau necesare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Xerox Janos
... e soţul d-nei Erika, aşa că vă daţi seama.... Totuşi, până când CNDATCU va ajunge şi la strălucitele teze ale lui Jancsi, cred că şi celelalte organe ale statului ar avea puţin de muncă cu filo-ugricii aştia penibili (care colcăie la CJ Bihor), plătiţi din bani ai contribuabililor români, însă cu comportament de îndemnizaţi de la Hajdu-Bihor.
Postat 27 Iulie 2016, 18:19 de Vlaicu
Oradea va creste !
Cum a venit el cu flipbordul sa ne explice ca e mai bine sa ne lipim cu aia decat cu ceilalti. Stimati cetateni, Oradea nu e un oras de mana a doua !!! Oradea se poate si se va dezvolta singura nu ca un apendice la un oras mare din jur. Dar pentru asta avem nevoie de oameni de caracter cu viziune si chef de munca, "patrioti locali". Ageamii anilor 90 - 2000 sa se retraga inapoi in ceata de unde au aparut. Oradea Mare va ajunge din nou mare.
Postat 27 Iulie 2016, 16:45 de alexcuce
Citiți și vă cruciti...
Nici nu a apucat vicele Ianos să-și zugrăvească biroul de bun venit, că a început să debiteze prostii și să facă ochi dulci aeropurtatilor din Debrețin, că se miră și Pasztor cât de bine le zice, ca unul de a lui. Nene Mang Ianos de ăsta ne ești, dacă acesta este planul de viitor imprimat Cj Bihor, totul se duce dracului de râpă și cât a fost așa puțin făcut până acum. Pt invidia ce o poartă primarului , face pe Gică Contra ofertantelor propuneri venite din partea PM Oradea, nu-l interesează deloc binele aeroportului local, ar face totul pt Debrețin doar să-i facă în ciudă primarului. Ăsta e stilul psd-ului, sunt multe de zis și vom mai vorbi, mă tot.intteb...Omul o Senil ,ori se preface....?
Postat 27 Iulie 2016, 16:10 de ardelean
PLEACA Mange!
Lasad gluma la o partea ca nu e 1 Aprilie ("Prezentându-se ca "un om care munceşte şi gândeşte pentru acest oraş şi acest judeţ" HAHAHAHAHA): 1___Tot vorbeste de tren. In Romania CFR nu face nimic. Or sa vin ungurii cu linia pana la granita si o sa o lege de un * vechi ,adica CFR. E exact ca si cu autostrazile aici. In Ungaria exista si vor venii pana la granita, si vor ajunge intr-un camp gol de partea romana. 2___Afirmatia "Altfel nu ne va înghiţi Debreţinul, ci Clujul şi Timişoara" este TOTAL ERONATA! De ce? Pentru ca Debrecen are DEJA 80% din destinatiile pe care le au si Cluj si Timisoara si care ii intereseaza pe romani. Si nici un prost nu o sa faca drumuri aiurea de 150 KM dus si inca 150 KM intors pe drumurile "bune" ale Romaniei pana la Cluj sau Timisoara cand poate sa mearga la Debrecen care e la 75 de KM si chiar si cu statul la vama tot e mai ok in 90% din situatii´, si nici nu costa atat drumul (pret combusitbil si timp necesar). TOCMAI DE AIA DEBRECEN E PRINCIPALUL CONCURENT! Tototdata, mai doresc sa adaug aici ca marea parte din pasagerii acestui aeroport sunt ROMANI! Si toate taxele alea de aeroport si ce mai cheltuie oamenii peacolo merg la Debrecen si nu la Oradea! Aici e problema adevarata. Este lupta pt bani. Conteaza cine castiga banii, prestigiul si dezvoltarea adus ade un aeroport functional. Despre asta e vb. si NU DESPRE Romania vs. Ungaria sau romani vs. unguri. IAR Mang inca odata nu intelege pe ce lume traieste si isi bate joc de Oradea si Bihor. Atat stie el, si atat face acum, atat a facut si atat va face! Un mare nimic, doar incurcaturi. E un pericol public pt zona noastra! Va rog opriti-l!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Postat 27 Iulie 2016, 15:55 de OradeaCivitas
propunere
inainte de a ajunge in consiliul judetean, propun sa se dea o lege sau ceva prin care sa se testeze inteligenta indivizilor. gen, ca la copiii mici: sa bagi cubul in gaura pt cub, cercul in gaura cercului,etc. fiindca altfel exista nesansa ca indivizi de genul lui mang sa preia puterea iar in capul lor sa fie mai multe prostii pe metru patrat decat gunoaie intr-o masina de RER.
Postat 27 Iulie 2016, 15:29 de leclick
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON