URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Iulie 2016, 16:30

Primăria vrea să subvenţioneze Aeroportul cu 500.000 euro pe an. Ilie Bolojan: "Suntem în competiţie directă cu Debreţinul!”

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Liderul PNL Bihor, Ilie Bolojan, a anunţat, vineri, într-o conferinţă de presă că, întrucât relansarea Aeroportului Internaţional din Oradea este necesară dezvoltării economice a oraşului şi judeţului, administraţia liberală este dispusă să acorde subvenţii de până la 500.000 euro anual în scopul atragerii şi susţinerii de curse naţionale şi internaţionale.

Competiţie directă

Primarul Oradiei a făcut trimitere la declaraţiile preşedintelui Consiliului Judeţean, Pasztor Şandor, (UDMR) care a spus că aeroportul orădean ar trebui să îşi caute curse prin care să nu deranjeze concurenţa mult mai dezvoltată din Debreţin şi cele ale vicepreşedintelui Ioan Mang (PSD), care a avansat chiar ideea unei căi ferate rapide care să permită transferul rapid de pasageri.

"Suntem în competiţie directă cu Aeroportul din Debreţin, nu că nu ar trebui să îi deranjăm, cum spun unii oficiali de la nivelul conducerii Consiliului Judeţean", a declarat primarul Ilie Bolojan, în cadrul primei conferinţe organizate ca preşedinte unic al organizaţiei PNL Bihor.

Liderul PNL Bihor a spus că ambele declaraţii publice sunt "cel puţin nepotrivite" şi vorbesc de măsuri în favoarea exclusivă a aeroportului din Ungaria.

Bolojan a arătat că prin măsurile luate de-a lungul timpului aerogara din Debreţin a ajuns de la 20.000 de pasageri în 2011 la 180.000 de pasageri în 2015 în vreme ce aeroportul orădean a scăzut la 40.000 pasageri iar în ultimii ani a fost închis pentru modernizare. "Ideea unei linii feroviare rapide între Oradea şi Debreţin vă daţi seama că nu pe noi ne-ar avantaja", a spus edilul.

"Să ne protejăm interesele"

Bolojan a ţinut că menţioneze că această concurenţă este generată de faptul că situate la o distanţă de numai 75 de kilometri cele două aerogări îşi colectează pasageri din acelaşi bazin cu o rază de circa o sută de kilometri. Aeroportul din Debreţin este net avantajat pentru că peste 40% din pasagerii săi provind din Bihor, Satu Mare, Arad şi alte judeţe din România.

"Această competiţie nu este una etnică sau politică. Uitaţi-vă la Aeroportul din Arad care a fost înghiţit de cel din Timişoara. Dacă primarul din Debreţin ar fi PNL-ist, ar trebui să luăm aceleaşi măsuri pentru a proteja interesele aeroportului orădean", a spus liberalul.

Bolojan a susţinut că tergiversarea măsurilor de implicare în piaţă va duce la creşterea ecartului dintre cele două aeroporturi, aerogara orădeană urmând să fie izolată, iar investiţiile de circa 30 milioane euto făcute aici în ultimii ani, inutile.

Subvenţii de 500.000 euro pe an

Ilie Bolojan a spus că politica PNL va fi să susţină dezvoltarea aeroportului orădean prin subvenţionarea activităţii de atragere de curse, îndeosebi low-cost. "În prima şedinţă de Consiliu Local vom adopta o hotărâre, şi cred că actuala conducere a Consiliului Judeţean va fi de accord să se ocupe cu prioritate de problema conectivităţii Oradiei", a spus edilul.

În acest sens, municipalitatea vrea să intre în acţionariatul aeroportului orădean pentru a-i putea acorda subvenţii de până la o jumătate de milion de euro pe an. Acest ajutor i-ar permite aerogării să practice fie cele mai mici taxe aeroportuare fie subvenţionarea curselor.

"Avem inclusiv aprobarea subvenţionării zborurilor. Pentru cele exterioare aprobarea este valabilă până în 2017. Dacă nu ne mişcăm repede vom pierde această oportunitate", a spus Bolojan.

Liderul PNL Bihor a spus că negocierile cu firmele de transport aerian vor trebui duse cu discreţie. "Una din condiţiile unei negocieri este să păstrezi confidenţialitatea. Există riscuri foarte mari ca din dorinţa de publicitate prostească să pierzi contractul", a spus liberalul.

Bolojan a făcut trimitere la vicepreşedintele CJ Ioan Mang care, după ce fosta conducere a judeţului a negociat la secret cu compania Ryanair luni de zile, social-democratul a anunţat public la începutul acestei săptămâni că instituţia negociază cu aceasta o cursă săptămânală de Londra care ar putea fi operată încă din noiembrie. Ryanair nu a reacţionat deocamdată în mod public.

Opoziţie în CJ

În altă ordine de idei, trimis în opoziţie la negocierile pentru conducerea CJ, PNL Bihor a hotărât să facă opoziţie la nivel judeţean. "Vom vota "împotrivă" la materialele propuse pe ordinea de zi iar în cazul unor proiecte pe care le-am susţinut în campania electorală sau sunt de interes public, în baza unei negocieri cu conducerea CJ vom accepta să le votăm", a declarat Bolojan. Liderul opoziţiei liberale din CJ va fi Ionel Avrigeanu.

Pe de altă parte, prezent la conferinţa de presă, prim-vicepreşedintele PNL Bihor, Gavrilă Ghilea, a spus că liderii filialei judeţene au fost mandataţi să se promoveze proiecte importante pentru judeţ.

Printre acestea se numără modernizarea DN 76, realizarea şoselelor de centură pentru Aleşd, Beiuş şi Ştei, construcţia autostrăzii Borş – Suplac – Gilău sau inelul ocolitor lărgit al Oradiei cu ieşire la viitoarea autostradă. "Toate aceste investiţii vor fi discutate la Ministerul Transporturilor de parlamentarii PNL", a spus Ghilea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
ilie de la scularie
Foarte buna initiativa, din pacate vine prea tarziu. Si mai mult, vine de la cineva care n-a reusit sa faca NIMIC de calitate si la timp. Daca tot te ...grija de cei din Debretin, ei se bat cu cei din Timisoara, care la randul lor sunt NUMBER ONE pe zona de vest a Romaniei. Ca sa ajunga in pozitia asta si mai ales pt. a se mentine, investesc 4,5 mil. euro/an timp de 15 ani. Redau dintr-un articol aparut in revista Capital in 2014, sa vada si primarul & gasca cam cum se fac socotelile pe multi ani inainte. Tot cu fonduri europene nerambursabile. Ce i-o fi impiedicat pe liberali in mandatul lui popa ciordel sa faca la fel?! Prostia si incompetenta! Citez: Cel mai mare Centru Intermodal de Transport din regiunea de vest a ţării va fi construit în zona Aeroportului Timişoara, Master Planul General de Transport incluzând realizarea a două obiective majore - un Terminal Intermodal de Marfă şi un Terminal Intermodal de Pasageri - a căror valoare totală se ridică la 82,2 milioane de euro, fonduri nerambursabile. Acest centru va fi şi cel mai complex, deoarece va lega transportul feroviar, cel aerian şi cel rutier. ,,Administraţia Aeroportului Internaţional Timişoara se implică activ în dezvoltarea regiunii prin crearea unei infrastructuri solide, bază a dezvoltării economice pe termen mediu şi lung a zonei de vest. Astfel, în cadrul Master Planului General de Transport al României, care reprezintă strategia naţională a Ministerului Transporturilor pentru perioada 2015 - 2030, au fost incluse două obiective majore atât la nivel naţional, cât şi la nivel european. Valoarea totală a realizării acestor obiective este de 82,2 milioane de euro, fonduri nerambursabile. Este vorba de realizarea unui Terminal Intermodal de Marfă şi a unui Terminal Intermodal de Pasageri. Aceste obiective au fost incluse în Master Plan la capitolul 7 - Transport Aerian”
Postat 23 Iulie 2016, 18:03 de pinonel
ERDO...JAN MAGNIFICUL
Plecaciune, MARIT SULTAN! Concret, cum faci?
Postat 23 Iulie 2016, 15:21 de TDS
...
E pacat ca e pus in fata faptului implinit si trebuie sa ne rezolve tot noua cetatenilor problemele de pe marginea terenului, cand ar putea fi ca la Oradea, capitanul echipei. Bine, are si la Oradea cate un rebut UDMR ramas prin primarie, dar sper sa faca curatenie si sa elimine tot ce tine de UDMR din Primarie. Pentru ca asta merita toti pucistii tradatori care cauta sa cumpere pe oricine (vezi PSD) numai pentru a dizolva Romania si pentru a servi interesele Ungariei!!
Postat 23 Iulie 2016, 08:50 de continental
un om de valoare impotriva unei gloate de prosti!
Mi se face greata cand vad cum primarul se chinuie sa reduca pagubele rezultate in urma puciului PSD+UDMR de la consiliul judetean...
Postat 23 Iulie 2016, 08:45 de continental
ok
bravo bolojan. * pasztor sandor
Postat 23 Iulie 2016, 00:28 de rowald
...
Măi, omul ăsta chiar încearcă să repare ce a stricat hoțomanul de Kiss (n-am nimic cu ungurii, dimpotrivă, însă Kiss ar merita bătut la fundul gol în centrul Oradiei), iar unii comentează aiurea. Chiar sper să-i iasă pasența și să apară pe aeroportul din Oradea măcar 4 curse serioase, așa cum a spus: spre Italia, Germania, Anglia și București. Eu nu înțeleg cum nu apar investitori care să cumpere avioane mai mici de sub 40 de locuri pentru cursele spre București. Nu cred că are nu s-ar umple cu oameni dacă prețurile ar fi decente.
Postat 22 Iulie 2016, 21:16 de Shogun
Chelului tichie de margaritar ii lipseste
,,Ideea" cu aeroportul Oradea vs repülőtér Debretin i-a venit in perspectiva alegerior parlamentare. Liberalii o stiu, dasr nu o spun, in toate sondajele pesedeii sunt pe la 40%, iar ei, liberalii, sunt pe la 20%. Mai e marinelul, ungurii si lista se inchide. Nea ilie spera sa mobilizeze electoratul cu subiecte gen Vatra Romaneasca sau Romania Mare, romani contra unguri. Daca este adevarat ca vrea binele oradenilor si are si bani, ii sugerez sa citeasca urmatoarele randuri.ebihoreanul 28iunie2016: Directorul tehnic al cao, Gheorghe Popa , spune că inundaţiile tot mai dese sunt cauzate de urbanizarea dealurilor: "Construirea de case şi betonarea curţilor a crescut cantitatea de apă care ajunge în canalizare, deşi conductele din oraş sunt aceleaşi.[...]Inundaţiile ar dispărea dacă am reuşi să amenajăm pe dealuri reţele colectoare care să ducă apa la staţia de epurare fără s-o mai lase să coboare prin oraş. Investiţia ar necesita însă milioane de euro. " Concentrată asupra proiectului Aparegio, pentru extinderea reţelelor de apă şi canalizare menajeră, cao nu are bani nici măcar să comande studiul de prefezabilitate!!!
Postat 22 Iulie 2016, 18:02 de ili3
patriotism economic
Bun, toata lumea ne-am prins ca in actuala componenta a conducerii CJ, aeroportul va ramine splendid si mort (aferim dl. Mang!).Intrebarea este: cum poate primaria sa intre in actionariat?
Postat 22 Iulie 2016, 17:44 de poli
aeroport sau autogara?
Singura sansa se intample ceva cu Aeroportul International Oradea e ca Primaria sa intre in actionariat! Asta ar fi primul pas! Al doilea pas ar fi schimbarea conducerii aeroportului care in ultimii 25 de ani a dovedit o impotenta cronica in a face ceva pentru ceea ce sunt platiti (apropo sunt curios daca Il Comandante cunoaste vreo limba straina inafara decat cea "vorovita" in judetul BH). UDMR-ul nu va avea nici cea mai mica intentie sa muste mana celor care ii hranesc (FIDESZ - pastoreste aeroportul din Debrecen). Asa ca, din pacate, implicarea Primariei e singura speranta (si) pentru Aeroport!!!
Postat 22 Iulie 2016, 17:37 de florin123
???
Ideea nu e tocmai rea dar.... dar ... noi taxe si impozite majorate , impozite si taxe care deja sunt SUPER MAJORATE !!!! Si totusi pe ce perioana ????
Postat 22 Iulie 2016, 17:35 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON